پشت پرده حمایت فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی فوتبال امید



اخبار,اخبارورزشی,سرمربی تیم ملی فوتبال امید


 اخبار ورزشی - خسارت 1.3 میلیاردی فدراسیون، دلیل اصلی حمایت از سرمربی پرتغالی

پشت پرده حمایت فدراسیون فوتبال از سرمربی تیم ملی فوتبال امید پس از کسب نتایج بسیار ضعیف، ضرر 1.3 میلیاردی در صورت برکناری وی است.

 وینگادا استعفا نمی‌دهد. حتی اگر در دو بازی آسان، یک باخت شگفت‌انگیز مقابل ویتنام کسب کرده باشد و یک تساوی ناامید کننده مقابل قرقیزستان. او می‌خواهد بماند و البته فدراسیون هم برنامه‌ای برای تغییرش ندارد.

 دلایل هم گفته نمی‌شود تا بدانیم آیا قانع کننده است یا نه. فقط حرف از حمایت است. این را مسئولان فدراسیون می‌گویند. تازه قرار است کمیته فنی فدراسیون فوتبال مامور تهیه گزارش از عملکرد این تیم باشد تا با بازگشت علی کفاشیان از سفر کره جنوبی این گزارش در اختیارش قرار بگیرد.

اما نظر فدراسیون درباره برکناری وینگادا. آیا واکنشی دیده می‌شود؟ پاسخ منفی است. مهدی محمد نبی در این باره می‌گوید: «فدراسیون با وینگادا قرارداد دارد و این مربی اخراج نخواهد شد. مطمئن باشید که تصمیم فدراسیون همین است و این مربی پرتغالی به کار خود ادامه خواهد داد، حتی اگر تیم امید حذف شود و از گروهش صعود نکند.»

اما چرا این تصمیم؟ فدراسیون شفاف سازی نمی‌کند، چون دوست ندارد خیلی‌ها از قرارداد وینگادا باخبر شوند. معضل بزرگ برای اخراج وینگادا، همان قراردادی است که او با فدراسیون فوتبال امضا کرده. قراردادی بالغ بر 300 هزار دلار در سال که به نظر می‌رسد با اخراجش، باید تمام و کمال به او پرداخت شود.

 این تنها مشکل فدراسیون نیست. وینگادا دو دستیار پرتغالی هم دارد که آنها هم با فدراسیون قرارداد دارند و در صورت اخراج باید پول خود را تا ریال آخر بگیرند.

کاروالیو، دستیار اول وینگادا است. همان مربی که که همراه وینگادا به پرسپولیس هم آمد. مبلغ قرارداد او حدود 100 هزار دلار است. آن هم برای یک سال. این مبلغ برای بدنساز تیم امید که ریکاردو نام دارد، 50 هزار دلار است.

 یعنی اگر فدراسیون فوتبال قصد اخراج وینگادا و کادر فنی‌اش را داشته باشد باید زیانی در حدود 450 هزار دلار بپردازد. مبلغی که با احتساب دلار 3 هزار تومانی می‌شود 1.3 میلیارد تومان.

 فدراسیون فوتبال به همین دلیل پا پس کشیده و حرفی از اخراج نمی‌زند. آنها شاید دنبال راهی هستند تا وینگادا تحت فشار، استعفا بدهد و از نیمکت تیم امید برود.

 اتفاقی که با حضور کارلوس کی روش، دوست صمیمی نلو در ایران کمی بعید به نظر می‌رسد. باید منتظر ماند و دید تکلیف نیمکت تیم امید به کجا می‌رسد؟ آیا وینگادا می‌ماند یا این مرد پرتغالی و ناموفق در اینچئون اخراج خواهد شد؟

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------