دو ملی‌پوش نجات غریق به ایران بازنگشتند/ پورابراهیم و زاویه به دنبال پناهندگی



اخبار,اخبارورزشی,تیم ملی نجات غریق


 اخبار ورزشی - دو ملی‌پوش نجات غریق به ایران بازنگشتند/ پورابراهیم و زاویه به دنبال پناهندگی

دو تن از اعضای تیم ملی نجات غریق و غواصی پس از مسابقه‌های جهانی به ایران بازنگشتند و احتمال حضور آن‌ها در کشور فرانسه و گرفتن اقامت دائمی می‌رود.

بهروز اسفندیاری با تایید این خبر اظهار کرد: پس از آنکه تیم ملی نجات غریق و غواصی ایران با 12 نفر عازم کشور فرانسه شد در هنگام برگشت دو تن از اعضای تیم به ایران بازنگشتند اما ما هنوز منتظر بازگشت این دو ملی‌پوش هستیم.


او تصریح کرد: بازنگشتن این دو ورزشکار و احتمال ماندن آن‌ها به هیچ عنوان سیاسی نیست و اگر قرار بر ماندن باشد، این دو ورزشکار به صورت اجتماعی اقامت خواهند گرفت.


نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران با بیان اینکه ما برای تمامی ملی‌پوشان بلیت بازگشت به ایران را گرفته بودیم خاطرنشان کرد: در هنگام بازگشت به ایران این دو ورزشکار همراه تیم بازنگشتند و تا همین امروز نیز پیگیر بازگشت آن‌ها هستیم.


اسفندیاری با تاکید بر اینکه اگر این دو ورزشکار به ایران بازنگردند نسبت به تمام زحماتی که برای آن‌ها کشیده شده حق‌ناشناسی کرده‌اند تصریح کرد: فدراسیون و دیگر نهادها تمام تلاش خود را کردند تا این ورزشکاران بتوانند در بهترین سطوح بین‌المللی بدرخشند و حالا اگر آن‌ها به ایران بازنگردند حکایت نمک خوردن و نمکدان شکستن است.


او اضافه کرد: در این رقابت‌ها برای اولین بار حراست وزارت ورزش و جوانان نیز با ما آمده بود. ما در این میان علم غیب نداشتیم که این ورزشکاران می‌خواهند در آنجا بمانند و به همراه ما به ایران بازنگردند. این دو در ایران همه چیز داشتند و تمامی شرایط و امکانات برای آن‌ها مهیا بود.


نایب رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی تصریح کرد: حتی در فرانسه نمایندگان وزارت امور خارجه به این ورزشکاران تاکید کردند که چنین کاری را انجام ندهید چون قطعا به خود شما لطمه خواهد زد.


اسفندیاری با بیان اینکه ما همچنان منتظر بازگشت این دو ورزشکار می‌مانیم اظهار کرد: امیدواریم طی چند روز آینده این دو ورزشکار به ایران بازگردند و این قضیه سیاسی نشود. البته باز هم تاکید می‌کنم اگر هم این دو ورزشکار به ایران بازنگردند به هیچ عنوان جنبه سیاسی ندارد و نیازی به غوغای رسانه‌ای در این میان نیست.


پس از اتمام رقابت‌های جهانی غریق نجات و غواصی در مون پولیه فرانسه و بازگشت تیم ایران پوریا پورابراهیم و محمود زاویه به ایران بازنگشتند و احتمالا قصد گرفتن اقامت در فرانسه و یا یکی دیگر از کشورها را دارند.


 اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------