آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

قلعه‌نویی را بچه فرض کردند / حالاحالاها نمی شود استقلال را دست مجیدی سپرد



اخبار,اخبار ورزشی , قلعه نویی


 اخبار ورزشی - افشارزاده؛
قلعه‌نویی را بچه فرض کردند / حالاحالاها نمی شود استقلال را دست مجیدی سپرد

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: «هیچ برنامه‌ای برای مربیگری مجیدی در استقلال نداشتم و قلعه‌نویی حالا حالاها سرمربی استقلال است.»

 باخت‌های پی در پی استقلال جایگاه امیر قلعه‌نویی را قدری سست کرده بود. مطمئنا اگر استقلال به ملوان می‌باخت می‌شد لغزش جایگاه امیر را بیشتر حس کرد.

در آن اثنا تصور اینکه علی منصور بیاید یا یکی مثل مهدی پاشازاده و حتی جواد زرینچه و جای قلعه‌نویی را بگیرد چندان دور از واقعیت نبود.

 فرهاد مجیدی هم مطرح بود؛ استقلال اما برد و در جاده آرامش قرار گرفت تا بهرام افشارزاده با اطمینان بیشتری در قیاس با روزهای گذشته از امیر قلعه‌نویی حمایت کند. مدیرعامل استقلال اکنون از گفتن این جمله که امیر حالا حالا‌ها سرمربی استقلال است ترسی ندارد.

امیر از نگاه بهرام افشارزاده در سال‌های آینده هم مدعی اول مربیگری استقلال است. او با شهامت از مردی حمایت می کند که تنها جام‌آور همه ادوار لیگ برتر برای استقلالی‌ها محسوب می‌شود.

* آقای افشارزاده بعد از 3 هفته بحرانی سرانجام با بردی که مقابل ملوان به دست آوردید آرامش به اردوگاه آبی بازگشت.
- فوتبال برد و باخت دارد دیگر. من که همان روزها به شما گفتم نگران نباشید. شما و دوستانتان می‌نوشتید اوضاع بحرانی است درحالی که من بحرانی نمی‌دیدم. نمی‌شود که یکسره همه بازی‌ها را ببریم.

* 3 باخت پی در پی بحران نبود؟!
- استقلال تیم بزرگی است، قبول دارم که نباید پشت سر هم ببازیم اما بحرانی وجود نداشت و خیالم راحت بود که اوضاع مثل سابق می‌شود.

* در همان اثنا برای قلعه‌نویی جانشین تراشی می‌شد آقای افشارزاده. اینها حاشیه‌هایی بود که استقلال را تحت‌الشعاع قرار داده بود.
- قلعه‌نویی بچه نیست که با یکی دو باخت جا بزند. امیر از این باخت‌ها در دوران مربیگری‌اش زیاد دیده. نمی‌دانم چرا بعضی‌ها امیر را بچه فرض می‌کنند.

* اما برخی مصاحبه‌ها نشان می‌داد جریانی می‌خواهد قلعه‌نویی نتیجه نگیرد و جایش را در استقلال بگیرند.
- آن جریان‌ها اشتباه می‌کنند و محاسباتشان کاملا غلط است. می‌دانید چرا؟ چون قلعه‌نویی حالا حالاها سرمربی استقلال است.

* خیلی به قلعه‌نویی مطمئنید آقای افشارزاده؛ دلیل این همه اعتماد چیست؟
- سابقه قلعه‌نویی در لیگ. او مربی بزرگی است.

* پیش‌بینی می‌کنید امیر تا چند سال دیگر سرمربی استقلال باشد؟
- پیشگو نیستم.

* اما می‌توانید حدس بزنید امیر با این قواره مربیگری چند سال دیگر می‌تواند در استقلال دوام بیاورد.
- استقلال نه پشت قباله من است و نه امیر قلعه‌نویی.

* یعنی ممکن است شما بروید یا قلعه‌نویی؟
- گفتم که امیر قلعه‌نویی حالا حالاها هست. من هم آمدم در استقلال سالم کار کنم. این باشگاه نه برای من است نه نظری جویباری، نه قلعه‌نویی و نه اعضای هیات‌مدیره و نه هیچ کس دیگر. تا وقتی بتوانیم کار می‌کنیم. بعد باشگاه را تحویل دوستان می‌دهیم و می‌رویم.

* دیروز درباره اینکه ممکن است به دلیل خستگی استقلال را ترک کنید حرف‌هایی زدید. خسته شدید آقای افشارزاده؟
- من و خستگی؟! ساعت چند می آیی سرکار؟

* کار ما حوالی ساعت 10:30 صبح شروع می‌شود و تا 9-8 شب طول می‌کشد. اگر بازی‌های لیگ باشد بیشتر طول می‌کشد. گاهی هم چاپ دو و این داستان‌ها. بستگی به روزش دارد.
- من از 6 صبح کار می‌کنم تا 9، 10 شب. تازه اگر اضافه کاری نباشم. کمیته ملی المپیک که بودم تا نیمه شب هم سرکار بودم. هر چقدر هم کار کنید به من نمی‌رسید. تازه شما جوانید و جان دارید، من سنی گذرانده‌ام اما محکم ایستاده‌ام.

* مدیریت در باشگاه‌های فوتبال حساب و کتاب ندارد. ممکن است مدیران خلق‌الساعه استعفا بدهند و بروند. شما هم این اواخر بابت خستگی و اینجور مسائل کدهایی داده‌اید که ذهن را به این سمت می‌برد که شاید استعفا بدهید و بروید.
- فکر کنم شما خبرنگاران از دست من خسته شدید! درست است؟!

* برای چی باید از شما خسته شویم؟
- ببینید کار اینجا خیلی دشوار است. بعضی‌ها هم مدام علیه ما کارشکنی می‌کنند. اشکالی ندارد اما همانطور که گفتم من فعلا مثل کوه ایستاده‌ام و از کار خسته نمی‌شوم.

* گفتیم دور و برتان کمی بحرانی شده بود گفتید نه اما الان خودتان از کارشکنی و اینجور مسائل حرف می‌زنید. قطعا کسانی هستند که دوست دارند جای شما، قلعه‌نویی و دیگران را بگیرند.
- قطعا همینطور است اما ما کار خودمان را انجام می‌دهیم. من سال‌ها است تجربه مدیریت دارم. قلعه‌نویی هم سال‌ها است مربی است. آقای جویباری هم کنار ما دارد زحمت می‌کشد. اعضای هیات‌مدیره هم هر کدام تجربه مشخصی دارند. دور و بر ما پر است از آدم‌های کاربلد. این وسط هم یک عده پیدا می‌شوند که دوست ندارند ما نتیجه بگیریم. طبیعی است اما ما راه خودمان را می‌رویم.

 * بخواهیم جمع‌بندی کنیم و بگوییم آقای افشارزاده الان از وضعیت استقلال، خودش و اطرافیانش راضی است چه باید بنویسیم؟
- بنویس از اوضاع استقلال راضی‌ام.

* آقای مدیرعامل، پیش از آنکه به استقلال بیایید وعده دادید که مشکلات مالی را حل می‌کنید. قرار بود اسپانسر کلی پول به باشگاه بیاورد. تاکنون اسپانسر به تعهداتش عمل کرده؟
- تا الان بله. آن مبالغی که تعیین کرده بودیم به حساب باشگاه واریز شده.

* از عملکرد اسپانسرها رضایت دارید؟
- بله راضی‌ام.

* پس دلیل ناراحتی برخی بازیکنان از بدقولی باشگاه چیست؟ آنها مدعی‌اند که پولشان را تمام و کمال نگرفته‌اند.
- اولین نفری که از این موضوع ناراحت می‌شود خودم هستم. ما به این بچه‌ها قول دادیم و باید پای تعهداتمان بایستیم. شاید گاهی با تاخیر دستمزد بچه‌ها را بدهیم اما می‌دهیم. این را از ته قلب می‌گویم که اصلا دوست ندارم بدقولی کنم و از ناراحتی بچه‌ها ناراحت می‌شوم. آنها مثل فرزندان من هستند و دوست ندارم ناراحتی‌شان را ببینم.

* از قول شما دوباره بنویسیم که مشکلات مالی در استقلال این فصل وجود نخواهد داشت؟
- ان‌شاءا... همینطور می‌شود. ما وقت می‌گذاریم و تلاش می‌کنیم که استقلال دغدغه مالی نداشته باشد.

 * علی سامره از نگاه باشگاه استقلال به تیم‌های پایه تشکر کرده بود. سامره می‌گفت این فصل استقلال در رده پایه برنامه‌ریزی خوبی دارد.
- بله، داریم برای آن رده پول خرج می‌کنیم. کار خوبی است که شروع شده و باید تداوم داشته باشد.

* اینکه امثال سامره و دین‌محمدی مربی تیم‌های پایه شدند که افرادی سالم و شناخته شده هستند کار خوبی بود.
- شما باید بیشتر بنویسید که کار خوبی بود. باید از ما تعریف کنید که با این رویکرد برای تیم‌های پایه هدفگذاری کردیم. ما نگاه‌مان بلندمدت است. دوست داریم باشگاه استقلال سر و شکل درست و منطقی داشته باشد و در همه رده‌ها از مربیان خوبی بهره بگیرد. سامره و دین‌محمدی هم افراد سالمی هستند که ما کار بزرگی را دستشان سپردیم.

* پیشکسوت‌های استقلال همگی معتقدند که اگر مدیرعامل می‌خواهد برای تیم بزرگسالان مربی انتخاب کند به سابقه‌اش توجه کند.
- بله، همین است دیگر. ما هم به سابقه قلعه‌نویی نگاه کردیم. قلعه‌نویی مربی بزرگی است و الان هم با شایستگی روی نیمکت استقلال نشسته است.

* شایعاتی که درباره مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال شنیده می‌شد از کجا نشات می‌گرفت؛ آیا افرادی از داخل باشگاه این جریان را حمایت می‌کنند؟

- به هیچ‌وجه. اصلا اینطور نیست. ما هیچ برنامه‌ای برای مربیگری فرهاد مجیدی در استقلال نداریم.

* مجیدی با شما نشستی در این خصوص گذاشته بود؟
- هرگز چنین کاری نکردم. گفتم که هیچ برنامه‌ای نبود. من ابتدای حرف‌هایم به شما گفتم و دوباره تاکید می‌کنم که قلعه‌نویی حالا حالاها سرمربی استقلال است.

 * وقتی در جایگاه مدیرعاملی استقلال قرار می‌گیرید چه اصولی را برای انتخاب مربی در نظر می‌گیرید؟
- قطعا سابقه، مقبولیت، کارنامه و به خصوص اخلاق.

* اگر بخواهید در آینده کسی را جای قلعه‌نویی بیاورید این ویژگی‌ها را در نظر می‌گیرید؟
- قطعا همینطور است. الان ما یک کار آکادمیک را در باشگاه استقلال شروع کردیم. رفتن علی سامره و سیروس دین‌محمدی به تیم‌های پایه خیلی آینده‌نگرانه است. فرهاد مجیدی هم باید مثل سامره و دین‌محمدی از پایه شروع کند تا آبدیده و باتجربه شود. ما که در باشگاه استقلال را به روی کسی نمی‌بندیم اما مربیگری قاعده دارد. نمی‌شود استقلال را دست کسی سپرد که هیچ تجربه‌ای ندارد. استقلال تیم بزرگی است و مربی بزرگ می‌خواهد. جوان‌ترها هم بروند دنبال کلاس‌های مربیگری داخلی و خارجی و بعد شروع کنند به کار با تیم‌های پایه تا در آینده شانس مربیگری در استقلال را داشته باشند.

 * خودتان وقتی در کمیته ملی المپیک پست گرفتید و بعد به مدارج عالی‌تر رسیدید سابقه کافی داشتید؟
- وقتی نگاه می‌کنم به گذشته خودم می‌بینم کاملا پله به پله جلو آمدم. من معلم ورزش مدرسه ابتدایی بودم. بعد به مقطع راهنمایی و دبیرستان رفتم و از آنجا به دانشگاه و بعد دبیر هیات، رییس هیات، دبیر فدراسیون و بعد هم کمیته ملی المپیک. اینطوری نبود که یکی به من بگوید افشارزاده بیا همین الان دبیر کمیته ملی المپیک شو یا مدیریت باشگاه استقلال را به من بدهند. سال‌ها تجربه داشتم که الان اینجا هستم. قدم به قدم جلو آمدم.

* ممنون آقای افشارزاده. سرتان شلوغ است بیشتر از این مزاحم نمی‌شویم.
- منم ممنونم. خداحافظ.

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------