آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

گزارش ویژه از پرونده معافیت های جعلی



اخبار,اخبارورزشی, کارت های معافیت


 اخبار ورزشی - گزارش ویژه از پرونده معافیت های جعلی؛ دلالی که انتقام گرفت، فوتبالیست هایی که رسوا شدند

دلال کارت های معافیت در تماسی که با علی دایی داشت، موضوع را بیان کرد که با توجه به اهوازی بودن این دلال، دایی هم موضوع را باور کرد و خیلی زود آن را به رسانه‌ها کشاند.

 بحث کارت‌های پایان خدمت کم‌کم دارد رنگ می‌بازد و مثل قبل سوژه اصلی رسانه‌ها نیست اما ماجراهای اطراف آن هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود. اینکه کارت‌های جعلی توسط چه کسی پیگیری می‌شد و اینکه چطور به موفقیت می‌رسید ماجرایی است که همچنان در حال تعقیب و پیگیری است.

 جالب اینکه این ماجراها در اهواز به شکل خیلی جدی‌تری در حال پیگرد است و اتفاقا انگار مراجع قضایی به دنبال دستگیری متهمان هستند اما هنوز موفق به این کار نشدند اما ماجرا از کجا و چطور شروع شد؟!

 ***

چند سال پیش یکی از بازیکنان تیم دسته اولی فولاد نوین خوزستان به نام "ع- ک" که ارتباط نزدیکی با یکی از مسوولان نظام وظیفه استان خوزستان داشت به سرپرست تیم که "ع- ک - ک" نام داشت ماجرا را توضیح می‌دهد و می‌گوید که می‌تواند مشکل بازیکنانی که مشمول خدمت سربازی هستند را درست کند.

ابتدا هیچ کس این ماجرا را باور نمی‌کند. سرپرست تیم که "ع- ک - ک" نام داشت ماجرا را برای مدیرعامل باشگاه توضیح می‌دهد اما مدیرعامل هم باور نمی‌کند و اهمیت چندانی به این موضوع نمی‌دهد که در نهایت ماجرا بین "ع- ک" و "ع- ک- ک" پیگیری می‌شود و در نهایت کارت معافیت از خدمت یکی از بازیکنان خیلی جالب صادر می‌شود.

این مساله باعث می‌شود بقیه صحبت‌های "ع – ک" را باور کنند و به سراغش بروند که کارت معافیت برایشان بگیرد که او هم به راحتی و با گرفتن مبلغی که برای فوتبالیست‌ها ناچیز است، این کار را انجام می‌دهد و در نهایت کارت معافیت ساختگی و جعلی تعدادی از بازیکنان صادر می‌شود.
 
***


ماجرای کارت معافیت بازیکنان تیم فولاد نوین به تیم اصلی یعنی فولاد خوزستان هم می‌رسد. به این ترتیب بازیکنانی که مشمول خدمت شده بودند دست به کار می‌شوند و به سراغ "ع – ک" می‌روند و از او می‌خواهند برایشان کارت معافیت بگیرد.

در این میان "الف- الف"، "م- ک"، "ش- ک"، "الف- ع" و... طبق خواسته "ع – ک" عمل کردند و با دادن مبالغی از او خواستند کارت معافیت از خدمت‌شان را درست کند که او هم ظرف مدت کوتاهی این کار را انجام داد. وقتی این اتفاقات افتاد "ف- د" هم از پدرش خواست تا به او مبلغ مورد نظر را بدهد تا کارت معافیت از خدمت بگیرد.

 جالب اینکه "ف- د" از آن زمان تاکنون دانشجو است اما انگار دوست داشت هر چه زودتر این مشکل حل شود تا بعد از اتمام درسش، به خدمت سربازی نرود.

در نهایت این کار به راحتی انجام می‌شد و بازیکنان یکی، یکی به دنبال کارت معافیت از خدمت می‌رفتند و به راحتی از خدمت معاف می‌شدند و کارت معافیت را در جیب خود می‌گذاشتند.

 ***

اما موضوع چطور لو رفت؟ شاید این سوال بزرگترین سوالی باشد که در ذهن فوتبالی‌ها به وجود آمد. ظاهرا یکی از دلال‌های معروف به اسم "ن- س" که برای تیم‌های مختلف بازیکن عراقی می‌آورد، مسئولان باشگاه فولاد خوزستان را به خاطر قرارداد بازیکنان عراقی خیلی اذیت می‌کرد.

این دلال معروف ظاهرا نزدیک بازی‌های حساس فولاد به سراغ مسئولان باشگاه می‌رفت و از آنها می‌خواست تا مبلغی از قرارداد بازیکنان مورد نظرش پرداخت شود، می‌گفت که در غیر این صورت آن بازیکنان بازی نخواهند کرد.

 این کارها باعث شد مسوولان باشگاه دلشان از دلال مورد نظر پر باشد و به همین دلیل وقتی بحث دلال‌های فوتبالی پیش آمد، ظاهرا یکی از مسوولان همان باشگاه نام این دلال را لو داد که اتفاقا او را دستگیر کردند و مدتی هم در بازداشت بود.

 این مساله برای دلال مورد نظر خیلی سنگین بود و به همین دلیل وقتی آزاد شد بلافاصله به باشگاه فولاد خوزستان رفت و با داد و بیداد، تهدید کرد که جواب این کارتان را می‌بینید.

 اگر چه این دلال بعدها به باشگاه رفت و از مسئولان باشگاه به خاطر این رفتارش عذرخواهی کرد اما انگار همچنان در فکر انتقام بود و خودش را به باشگاه نزدیک کرده بود تا از آنها بهانه به دست بیاورد. کارت‌های معافیت از خدمت هم بزرگترین بهانه‌ای بود که دلال مورد نظر از آن باخبر شد.

به این ترتیب او دنبال فرصتی بود تا موضوع را لو بدهد. وقتی تیم فولاد خوزستان قهرمان شد، آن دلال دست به کار شد و ظاهرا در تماسی که با علی دایی داشت، موضوع را بیان کرد که باتوجه به اهوازی بودن این دلال، دایی هم موضوع را باور کرد و خیلی زود آن را به رسانه‌ها کشاند و مصاحبه‌ای انجام داد و کدهایی داد که فولاد را دچار مشکل کرد.

 با این مصاحبه مراجع قانونی وارد کار شدند و پرونده‌ها را بررسی کردند که متوجه شدند صحبت‌های دایی درست است و در کارت‌های معافیت از خدمت خیلی از بازیکنان مشکل وجود دارد.
 
به این ترتیب "ع- ح"، "ح- م"، "م- پ" و... هم به این پرونده اضافه شدند که البته کارت آنها از اهواز صادر نشده بود و آنها از تهران اقدام کرده بودند. به هر حال ماجرا به بازیکنان ملی‌پوش هم کشیده شد و در نهایت پای مراجع قضایی به این پرونده باز شد.


***


وقتی خبر رسید اکثر بازیکنان از خوزستان و البته باشگاه فولاد هستند، ماجرا در اهواز به صورت جدی‌تری پیگیری شد و اتفاقا چند نفری هم بازداشت و به دادگاه کشیده شدند.

در این مورد خیلی تلاش شد "ع – ک" که عامل اصلی این ماجراها بود دستگیر شود اما تا الان هیچ خبری از او نیست و گفته می‌شود فرد مورد نظر که همان بازیکن لیگ یکی خوانده می‌شود، فراری است اما بازیکنان و البته دیگر مسئولانی که در جریان این کار بودند به دادگاه فرا خوانده شدند و در نهایت با قید وثیقه 150 میلیون تومانی آزاد شدند.

در این میان علاوه بر بازیکنان مورد نظر که فعلا نمی‌توانند بازی کنند، پسر مدیرعامل باشگاه و همچنین پسر یکی از پیشکسوتان فوتبال خوزستان که البته در یکی، 2 سال اخیر منتقد اصلی باشگاه فولاد هم هست، صاحب کارت‌های جعلی شده‌اند و پرونده آنها در مراجع قضایی روی میز است.

نکته جالب این است که یکی، 2 نفر از این بازیکنان یعنی "الف- الف" و "م- ک"، مدیرعامل باشگاه را مقصر می‌دانند و معتقدند او باید جلوی ما را می‌گرفت و اجازه این کار را نمی‌داد اما وقتی این کار را نکرد، یعنی... !
 
***
صحبت‌های این بازیکنان و البته اینکه ماجرا از فولاد نوین شروع شده بود، باعث شد همه روی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان زوم کنند و او را مقصر اصلی این ماجرا بدانند که همین مساله هم باعث شد صحبت از برکناری او پیش بیاید.

در واقع یکی از مسئولان باشگاه فولاد خوزستان که انگار سال‌هاست به صندلی مدیرعاملی باشگاه چشم دارد، در جمعی دوستانه گفته بود: «مگر قحط الرجال است. وقتی تمام ایران دارند در مورد مدیرعامل بد می‌گویند او را بردارند و مدیرعامل جدید بیاورند.»

این صحبت‌ها خیلی زود به گوش مدیرعامل باشگاه می‌رسد تا دهکردی از "م- الف" بخواهد به دفترش برود. وقتی او به دفترش رفت و صحبت‌ها را تایید کرد، مدیرعامل خیلی زود دست به کار شد و او را از باشگاه اخراج کرد اما ظاهرا صیادنژاد مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان که اتفاقا او هم به "م- الف" ایراد گرفته بود و از او انتقاد کرد، با مدیرعامل باشگاه تماس می‌گیرد و می‌گوید به خاطر اینکه حواشی بیشتر از این نشود اگر صلاح می‌داند "م- الف" برگردد که مورد قبول واقع می‌شود اما مسئولیت وی محدود می‌شود. یعنی گفته می‌شود اگرچه با بازگشت "م- الف" موافقت شد اما او از همراهی تیم محروم شده است.

 ***

اگرچه "م- الف" برای گرفتن صندلی مدیرعاملی چنین حرف‌هایی را بیان کرده بود اما در چند روز اخیر شایعه‌های زیادی در مورد کنار گذاشتن مدیرعامل به گوش می‌رسد.

به همین دلیل هم مدیرعامل به دنبال این است که هر چه سریعتر مشکل خود را حل کند و ثابت کند که او در جریان کارت‌های معافیت از خدمت دخالتی نداشته تا بلکه صندلی خود را حفظ کند.

ظاهرا در این مورد فرصت چندانی وجود ندارد چرا که کم کم دارد نام گزینه‌های جانشینی مدیرعامل فاش می‌شود و روی زبان‌ها می‌افتد. شاید اگر آقای مدیرعامل زودتر مشکل خود را حل نکند، صندلی او به شخص دیگری سپرده شود.

پس باید منتظر ماند و دید مدیرعامل می‌تواند در چند روز آینده بی‌گناهی خود را ثابت کند یا اینکه شخص دیگری مدیرعامل باشگاه می‌شود. این مساله شاید در روزهای آینده مشخص شود.

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------