آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

جزئیات پاداش ۷ میلیاردی به قهرمانان اینچئون



اخبار,اخبارورزشی, قهرمانان اینچئون


 اخبار ورزشی - جزئیات پاداش ۷ میلیاردی به قهرمانان اینچئون

معاون مالی وزارت ورزش رسما اعلام کرد به فاتحان مدال طلا 150 سکه، نقره‌ای‌ها 70 سکه و برنزی‌ها هم 40 سکه طلا اهدا خواهد شد.

بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی هفته گذشته به پایان رسید که کاروان ورزشی کشورمان با یک پله نزول نسبت به گوانگ ژو در رده پنجم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

به گزارش دنیای اقتصاد، پیش از آغاز این مسابقات حرف‌وحدیث‌های زیادی در مورد میزان پاداش مدال‌آوران کشورمان وجود داشت، به‌ویژه از این جهت که مسوولان وزارت ورزش هم سکوت کرده بودند و در مورد این مساله روشنگری نمی‌کردند. با این وجود اما با آغاز رسمی این مسابقات سرانجام از میزان پاداش‌ها پرده‌برداری شد. به این ترتیب معاون مالی وزارت ورزش رسما اعلام کرد به فاتحان مدال طلا 150 سکه، نقره‌ای‌ها 70 سکه و برنزی‌ها هم 40 سکه طلا اهدا خواهد شد.

5130 سکه طلا
کاروان ورزشی ایران در کره‌جنوبی موفق به کسب 21 مدال طلا شد؛ رکوردی بالاتر از همیشه که البته کلی هم خرج روی دست وزارت ورزش گذاشت! بر اساس اعلام مسوولان ذی‌ربط، تنها 3150 سکه طلا پاداش این گروه از قهرمانان خواهد بود که به زودی به آنها پرداخت می‌شود.

 

ورزشکاران کشورمان در این بازی‌ها همچنین 18 نقره و 18 مدال برنز هم گرفتند و این یعنی به ترتیب 1260 و 720 سکه طلا هم به این دو دسته تقدیم خواهد شد. با این اوصاف اهدای مدال‌آوران اینچئون در مجموع حدود 5130 سکه طلا برای وزارت ورزش هزینه در بر خواهد داشت. البته ذکر این توضیح ضروری است که نحوه ارائه پاداش به ورزشکاران معدود رشته‌های تیمی مدال‌آور در اینچئون به صورت رسمی اعلام نشده و باید دید جوایز بین این دسته از ورزشکاران با چه فرمولی تقسیم می‌شود؟

 132 هزار دلار پای سکو
در کنار وزارت ورزش اما، کمیته ملی المپیک هم دست به جیب شد و پاداش‌هایی به مدال‌آوران اینچئون پرداخت کرد. بر این اساس هر ورزشکار طلایی 5 هزار دلار، نقره‌ای‌ها هزار دلار و برنزی‌ها هم 500 دلار پاداش پای سکو دریافت کردند. با توجه به نحوه مدال‌آوری کاروان ورزشی ایران در اینچئون، کمیته ملی المپیک به ترتیب 105، 18 و 9 هزار دلار به قهرمانان کشورمان پرداخت کرد. جمع این سه عدد 132 هزار دلار را نشان می‌دهد. البته این رقم با احتساب نوع پرداخت پاداش به رشته‌های تیمی، کمی افزایش می‌یابد.

  4500 دلار برای جبران نا داوری!
بعد از اتفاقاتی که در دیدار نیمه‌نهایی کشتی فرنگی در وزن 71 کیلوگرم بین عبدولی و کشتی‌گیر کره‌ای رخ داد، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد به این ورزشکار پاداش طلا اهدا خواهد شد. مطابق قوانین کمیته، عبدولی باید 500 دلار می‌گرفت، اما به‌وی 5 هزار دلار پرداختند تا شاید بخشی از غم این ورزشکار تسکین پیدا کند.

اگر وزارت ورزش هم همین رویه را در پیش بگیرد، عبدولی نیز 150 سکه دریافت خواهد کرد، اما تا کنون تنها 40 سکه برنز او قطعی است. سرنوشت این موضوع احتمالا در جشنی که پیش از آغاز ماه محرم توسط وزارتخانه برای اهدای مدال‌ها برگزار می‌شود روشن خواهد شد.

  430 هزار دلار، پاداش حضور!
این اما تنها مدال‌آوران نبودند که از کمیته ملی المپیک پول گرفتند. مطابق اعلام شجاعی، خزانه‌دار این مجموعه، هر ورزشکاری که وارد دهکده بازی‌های آسیایی شد 1550 دلار دریافت کرد. به این ترتیب با توجه به حضور 277 ورزشکار در کاروان کشورمان، 429 هزار و 350 دلار در این مورد هزینه شد.

  پاداش 7 میلیاردی، پول چهار بازیکن!
با توجه به نرخ دیروز ارز و سکه، می‌توان مجموع ریالی پاداش‌ها برای ورزشکاران حاضر در اینچئون را محاسبه کرد و به یک عدد تقریبی در این مورد دست یافت. به این ترتیب وزارت ورزش و جوانان باید چیزی حدود 4 میلیارد و 852 میلیون و 980 هزار تومان برای اهدای سکه به مدال‌آوران کنار بگذارد. همچنین کمیته ملی المپیک هم در مجموع عددی حدود 565 هزار و 850 دلار یا یک میلیارد و 841 میلیون و 841 هزار و 500 تومان به ملی‌پوشان کشورمان اهدا کرد.

 

به این ترتیب کل ارقام پرداخت شده به ورزشکاران ایرانی توسط وزارت ورزش و نیز کمیته المپیک، چیزی حول و حوش 6 میلیارد و 700 میلیون تومان خواهد بود. آنهایی که به بازار واقعی فوتبال ایران اشراف دارند، می‌دانند که چنین رقمی پول چهار یا پنج بازیکن لیگ برتر است؛ یعنی 21 بار بر طبل شادانه بکوب، 21 بار پخش سرود ملی ایران در خاک غربت و البته 36 اهتزاز دیگر برای پرچم، فقط معادل قرارداد چند بازیکن است که اگر رباط پاره نکنند، محروم نشوند و از تیم کنار نروند، ممکن است چهار تا گل بزنند یا چهار بار دروازه را نجات بدهند!


  اخبار ورزشی - دنیای اقتصاد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------