کفش طلایی به سوآرس و رونالدو رسید



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال

 

 اخبار ورزشی -  کفش طلایی به سوآرس و رونالدو رسید

 باشگاه بارسلونا در مراسمی کفش طلایی فوتبال اروپا در فصل 2014 - 2013 را به لوئیس سوآرس داد. این جایزه به طور مشترک به این مهاجم اروگوئه‌ای و کریستیانو رونالدو مهاجم رئال مادرید رسید.

لوئیس سوآرس مهاجم جنجالی بارسلونا فصل قبل با پیراهن لیورپول بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. او توانست در 33 دیداری که با پیراهن این تیم انگلیسی به میدان رفت 31 گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن انتخاب شود. جالب این است که سوآرس حتی یکی از این گل‌های خود را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر نرساند چرا که پنالتی‌زن نخست لیورپول استیون جرارد بود. جایزه کفش طلایی فوتبال اروپا در فصل 2013-2014 به طور مشترک به سوارس و کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید رسید با این تفاوت که رونالدو چند گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در مراسمی که در شهر بارسلونا برگزار شد کفش طلایی فوتبال اروپا که هر ساله به بهترین گلزن اهدا می‌شود به سوآرس داده شد. قرار است که باشگاه رئال مادرید هم در مراسمی این جایزه را به رونالدو دهد. کنی دالگلیش اسطوره باشگاه لیورپول و سرمربی سابق این تیم در این مراسم حضور داشت و جایزه را به سوآرس داد. این مهاجم اروگوئه ای بعد از رابی فاولر نخستین بازیکنی است که در دو فصل پیاپی بیش از 20 گل برای لیورپول به ثمر می رساند.

این برای سومین بار است که جایزه کفش طلایی فوتبال اروپا مشترکا به دو بازیکن می رسد. پیش از این هم هریستو استویچکوف و هوگو سانچس در فصل 1989-1990 و تیری آنری و دیگو فورلان در فصل 2004-2005 این جایزه را مشترکا به دست آوردند. لوئیس سوآرس در 133 بازی برای لیورپول توانست 82 گل به ثمر برساند. او همچنین 23 پاس گل داد که 13 تای آنها در فصل قبل بود. سوآرس هر چند بهترین دوران خود را با پیراهن لیورپول پشت سر می‌گذاشت با این حال تصمیم گرفت از این تیم جدا شود تا پیراهن بارسلونا را بر تن کند.
 
 اخبار ورزشی -  ایسنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------