افشارزاده: از زندان و بازداشتگاه نمی‌ترسم



اخبار,اخبارورزشی,مدیرعامل باشگاه استقلال


 اخبار ورزشی  -  افشارزاده: از زندان و بازداشتگاه نمی‌ترسم

صورت‌های مالی باشگاه استقلال به دلیل مبهم بودن از سوی اعضای هیات‌مدیره امضا نشده است.

بهرام افشارزاده، مدیرعامل باشگاه استقلال با تایید این خبر گفت: «بله، اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال صورت‌های مالی گذشته این باشگاه را به دلیل شفاف نبودن امضا نکردند. باید صورت‌های مالی باشگاه شفاف شود. اعضای هیات‌مدیره به دلیل ابهاماتی که وجود داشت حاضر نشدند این صورت‌ها را امضا کنند چرا که وضعیت بدهی‌ها مشخص نیست.»

در راستای خصوصی‌سازی نمایندگان سازمان حسابرسی کل کشور نیز در باشگاه استقلال مستقر شده‌اند تا صورت‌های مالی را شفاف کنند. افشارزاده این خبر را هم تایید کرد: «نمایندگان سازمان حسابرسی کل کشور حدود دو هفته است که در باشگاه استقلال مستقر شده‌اند و در حال حسابرسی هستند. البته ما هم یک صورت مالی آماده کرده‌ایم اما اعضای هیات‌مدیره اعتقاد دارند که شفاف نیست. به نظر من باید هرچه سریع‌تر وضعیت مالی باشگاه حسابرسی شود. ما پیگیر هستیم و می‌خواهیم واگذاری باشگاه استقلال به تاخیر نیفتد.»

واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی قطعی است. افشارزاده حرف‌هایش را با این مضمون ادامه داد: «مصوبه این است که واگذاری انجام شود. ما باید تابع قانون باشیم. گودرزی هم اعلام کرد که واگذاری قطعی است و باید هرچه سریع‌تر انجام شود. سرعت‌ بخشیدن به کارها به نفع باشگاه‌ها و بازیکنان است. اکنون دو باشگاه در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند و بلاتکلیف هستند. باید وضعیت هر دو تیم مشخص شود. مجلس و دولت می‌گویند که واگذاری باید انجام شود. من هم در حال پیگیری هستم. باید صورت‌های مالی مشخص و به سازمان خصوصی‌سازی تحویل داده شود.»

پس از اینکه سیاسی به دلایل نامعلوم به زندان اوین منتقل شد، خادم در مصاحبه‌ای ادعا کرد که امکان دارد بهرام افشارزاده هم به دلایل مشابه راهی زندان شود. افشارزاده اما اعلام می‌کند که از زندانی شدن هیچ هراسی ندارد. او با صدای بلند فریاد زد: «نه، من نگران نیستم که بازداشت یا زندانی شوم. 7 ماه است که به باشگاه‌ آمده‌ام و وضعیت حساب‌های مالی نیز در این مدت کاملا شفاف است. البته بدهی‌های سنواتی در گذشته ممکن است ایجاد مشکل کند.»

افشارزاده که زحمت زیادی برای باشگاه استقلال کشیده و طی ماه‌های اخیر سعی کرده از بار مالی بکاهد درباره اینکه اسپانسرها چقدر به او کمک کرده‌اند این جملات را به زبان آورد: «ما در طول 7 ماه گذشته 9 میلیارد و 700 میلیون تومان از اسپانسر پول گرفتیم. 10 میلیارد و 300 میلیون تومان دیگر هم با توجه به سقف 20 میلیاردی اسپانسر باید بگیریم.

 

از این میان در سال گذشته فتح‌ا...زاده حدود 4 میلیارد تومان (3 میلیارد و 850 میلیون تومان) بابت تبلیغات روی پیراهن از علی انصاری گرفته و هزینه کرده است. این مبلغ به حساب باشگاه واریز شده و ما ناچاریم که آن را قبول کنیم و تعهدات مربوطه را در فصل جاری انجام دهیم. بنابراین ما تاکنون 9 میلیارد و 700 میلیون تومان از تعهد اسپانسرها را دریافت کرده‌ایم و باقیمانده، مبلغ 6 میلیارد و 300 میلیون تومان است که حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان آن بر عهده انصاری و 3 میلیارد و 800 میلیون آن بر عهده اسپانسر است.»

سوال دیگری که می‌شود از افشارزاده پرسید این است که آیا با بازیکنان مورد نظر وارد مذاکره شده‌اید؟ که او این پاسخ را می‌دهد: «با همه گزینه‌های مورد نظر در حال مذاکره هستیم. سلیمان فلاح را جذب کردیم که هفته گذشته برای استقلال بازی کرد. درباره ماجرای تیموریان هم باید بگویم که صادق‌پور با آندو صحبت کرده و به نتایج خوبی رسیده است که باید ما را در جریان بگذارد.»

افشارزاده که عضو هیات رییسه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی هم هست درباره اجلاسی که در عربستان برگزار شد، ‌گفت: «برنامه‌های جاری این فدراسیون به همراه انتخاب رییس جدید، از جمله مواردی بودند که در اجلاس عربستان مورد بحث قرار گرفتند. نماینده 54 کشور در این اجلاس حضور داشتند. از طرف کمیته‌های المپیک کشورهای مختلف دو نماینده دعوت بودند که از ایران تنها شهنازی شرکت کرد و من هم به‌عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در این اجلاس حضور داشتم.»

جذب عنایتی توهین به برهانی است
روشن: مشکل استقلال دو دفاع وسط است نه خط حمله
حسن روشن همچنان از استقلالی‌ها دلخور است و به مصاحبه‌های پی‌درپی‌اش ادامه می‌دهد. روشن اعتقاد دارد که استقلال نیازی به مهاجم ندارد و قرار گرفتن عنایتی در لیست بازیکنان جدید توهین به برهانی است: «باید بگویم که اولا مشکل استقلال در خط حمله نیست. این تیم در عمق دفاع مشکل دارد. نمی‌خواهم بگویم که صادقی بازیکن بدی است اما انگار بازیکنان دفاعی استقلال چند وقتی است کنار هم نبوده‌اند. دو مدافع وسط باید اینقدر با هم هماهنگ باشند که توپ را لو ندهند و بدانند هر کدام چه وظایفی دارند اما نه تنها از نظر فنی روی این مساله کار نمی‌شود بلکه بازیکنی مثل صادقی را روی سکوها تضعیف هم می‌کنند.»

روشن در مورد اینکه نظری جویباری دیگر در کمیته نقل و انتقالات باشگاه استقلال نیست و ظاهرا مشکلاتی هم بابت قرارداد با ملی‌پوشان این تیم وجود دارد، این واکنش را نشان داد: «اصلا چرا باید نظری جویباری در این کمیته باشد؟ مگر پورحیدری که در باشگاه استقلال است کاره‌ای نیست که یکی مثل نظری در نقل و انتقالات حضور داشته باشد؟ به نظر من بازیکنی مثل آندرانیک تیموریان کلا اشتباه کرده که با وعده و وعید با استقلال قرارداد بسته است.

 

علی پروین درست می‌گوید که پیراهن استقلال و پرسپولیس اینقدر ارزش دارد که نیازی نباشد با وعده کسی را به تیم بیاورند. من زمانی که در آکادمی بودم به تیم‌های جوانان نفری 35 و به تیم‌های امید نفری 45 هزار تومان حقوق می‌دادم. به آنها می‌گفتم پیراهنی که بر تن دارید 500 هزار تومان می‌ارزد پس حقوقتان می‌شود 545 هزار تومان. بعد اعتقاد داشتم اینها که به تیم‌های بزرگسالان راه پیدا کردند باید با قراردادهای کم بازی کنند و هرگاه مجیدی و جباری و تیموریان شدند قراردادهای خوب ببندند و همچنین ترانسفر شوند. راه تیمداری یعنی این.»

روشن از روش نقل و انتقالات استقلال هم ایراد می‌گیرد: «مدل نقل و انتقالات اینی نیست که در حال اجراست. نظری جویباری یک قولی می‌دهد، قلعه‌نویی قولی دیگر و هیات‌مدیره هم چیز دیگری را قبول دارد. افشارزاده مدیر خوبی است اما چون فوتبالی نیست هنوز نتوانسته مسلط شود. آوردن مهاجم در نیم‌فصل در تیم استقلال توهین به برهانی است. به نظر من این بچه‌ها به دلیل اینکه تضعیف روحیه می‌شوند دوست ندارند بازی کنند.

 

وقتی کمیته فنی در استقلال نباشد قلعه‌نویی هر مدلی که دوست دارد تیم را می‌بندد. یکی نیست از قلعه‌نویی بپرسد که استقلال مگر چه سیستمی بازی می‌کند که باید برویم رضا عنایتی را دوباره باز گردانیم؟ رضا بازیکن خوبی است اما استقلال به کجا رسیده که باید دوباره این بازیکن را در این سن و سال بگیرد. استقلال چقدر بیچاره شده که نمی‌تواند مثل نفت، سپاهان، تراکتورسازی از تیم‌های امید خود بازیکن بگیرد.»


 اخبار ورزشی  -  ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------