گزارش حسابرسی فدراسیون فوتبال غیرقانونی است+اسناد



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران


اخبار ورزشی  - امات مالی گسترده فدراسیون فوتبال ـ 6
گزارش حسابرسی فدراسیون فوتبال غیرقانونی است+اسناد

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد عدم ابقای آقای شیخ‌سفلی در سمت بازرس مستقل مجمع در سال گذشته علت اصلی حذف بند «ارائه گزارش بازرس مستقل» از دستور جلسه بوده است.

به‌دنبال ارائه گزارش سایت تابناک مبنی بر تغییر دستور جلسه مجمع عمومی سال ۱۳۹۳ و حذف بند «ارائه گزارش بازرس مستقل» از دستور جلسه، از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد عدم ابقای آقای شیخ‌سفلی در سمت بازرس مستقل مجمع در سال گذشته علت اصلی این تصمیم بوده است.


به گزارش تابناک، با توجه به اینکه فدراسیون در سال ۹۳-۱۳۹۲ فاقد بازرس قانونی بوده است. بر اساس ماده ۱۵۲ از بخش هفت مقررات قانون تجارت که صراحتا آمده است در صورتی که مجمع عمومی بدون دریافت گزارش بازرسی، صورت دارایی، ترازنامه و حساب سود زیان را مورد تصویب قرار دهند این تصویب به هیچ وجه اثر قانونی نداشته و از درجه اعتبار ساقط می‌باشد.


ارائه گزارش حسابرس مستقل مربوط به سال ۱۳۹۳ و یادداشت‌های توضیحی و ترازنامه به استناد ماده قانونی ذکر شده وجاهت قانونی ندارند و قابل طرح در مجمع عمومی نمی‌باشند.


پس به‌نظر می‌رسد با توجه به این موضوع و عدم تایید صورت‌های مالی سال ۱۳۹۳ عملا امکان برگزاری مجمع عمومی که پیشتر تاریخ برگزاری آن ۰۶/۱۰/۱۳۹۳ اعلام شده وجود ندارد. جا دارد مسئولان فدراسیون فوتبال به‌ورت جدی عدم تایید صورت‌های مالی دو سال اخیر را به صورت قانونی به اطلاع مردم و خصوصا مجمع عمومی و متولیان امر اطلاع‌رسانی کنند و شفاف‌سازی رسانه‌ای انجام دهند.


در این زمینه از حقوقدان‌های مجرب برای رفع اشکالات موجود می‌توانند ارائه طریق نماییند تا در گزارش‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.
 

اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران

 

 برای دیدن اندازه واقعی تصویر کلیک کنید.

 

اخبار ورزشی  - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------