کلک عجیب بازیکن محروم فولاد برای حضور در مقابل پرسپولیس!



اخبار,اخبارورزشی,باشگاه پرسپولیس


 اخبار ورزشی  - باشگاه پرسپولیس شکایت کند احتمال تغییر نتیجه دیدار با فولاد وجود دارد
کلک عجیب بازیکن محروم فولاد برای حضور در مقابل پرسپولیس!/ احتمال تغییر نتیجه وجود دارد

تخلف احتمالی سروش سعیدی در بحث معافیت سربازی امکان تغییر نتیجه دیدار پرسپولیس - فولاد را هم افزایش داده است.

سروش سعیدی بعد از آنکه به دلیل مشکل کارت پایان خدمت سربازی، نامش در فهرست محرومان لیگ برتر قرار گرفته بود دست به اقدامی فریبکارانه زده و موفق می‌شود برگه مربوط به معافیت تحصیلی را دریافت کند. باشگاه فولاد خوزستان با توجه به مجوزی که سعیدی در اختیار آنها گذاشته، درخواست مجوز حضور این بازیکن در مسابقات لیگ را داده و با استناد به مدارکی که صحیح اما مبتنی بر اقدام غیرقانونی بازیکن بوده، در دیدار مقابل پرسپولیس به میدان می‌رود.

اما اقدام غیر قانونی سعیدی را سردار کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، در مصاحبه تاریخ 6 دی 1393 بدین شرح توضیح داد: سامانه‌ای در «پلیس+10» تعریف شده که هر ورزشکاری که به سن سربازی (18 سال) می‌رسد، باید به «پلیس+10» مراجعه کرده و اگر برگه اشتغال به تحصیل داشته باشد، می‌تواند از معافیت سربازی استفاده کند.

 

سروش سعیدی به ما «کلک» زده و یک نمونه از این برگه را از «پلیس+10» گرفته و به سازمان لیگ داده بود. ظاهراً برخی‌ها کارشان حیله و فریب دادن است، چون این بازیکن از سال 89 دانشجو شده و تنها هشت واحد پاس کرده است. سعیدی به عنوان ورزشکار عادی تقاضای معافیت تحصیلی از «پلیس+10» بلوار ایذه اصفهان می‌کند و چون زیر این برگه امضای الکترونیکی سردار صدرالسادات رئیس نظام وظیفه وجود داشت، سازمان لیگ بر اساس آن مجوز بازی سعیدی را صادر می‌کند. او با این شرایط نمی‌تواند بازی کند.

وی افزود: بخشی از این مشکل به سازمان وظیفه عمومی برمی‌گردد که باید در سیستم خود هنگام درخواست سعیدی برای گرفتن برگه اشتغال به تحصیل اعلام خطا می‌کرد. سازمان لیگ هم در این زمینه مقصر است، چرا که باید پیش از صدور مجوز بازی برای این بازیکنان از نظام وظیفه استعلام می‌گرفت که چطور بازیکنی که کارت معافیتش‌ باطل شده، مجوز بازی پیدا کرده است.

کمالی با بیان اینکه این موضوع کج سلیقگی ما بوده و سامانه سیستم نظام وظیفه باید روی نام سعیدی «Error» می‌داد، افزود: 69 بازیکنی که نام‌شان پیش از این اعلام شده بود، تا زمانی که ناجای مرکز در مورد آنها اظهارنظری نکرده، حق بازی کردن ندارند. علاوه بر سعیدی، شهاب کرمی و جلیلی هم از این موضوع سوءاستفاده کرده بودند.»

سازمان لیگ وارد می‌شود
بعد از آنکه سردار کمالی بر متخلف بودن سعیدی تأکید کرده و درباره احتمال جعلی بودن نامه، هشدار داد، سازمان لیگ فوتبال ایران هم موضوع را پیگیر می‌شود. آنطور که رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم توضیح داده، سازمان لیگ هم به این نتیجه رسیده است که نامه سردار صدرالسادات صحیح و بر مبنای درخواست باشگاه فولاد خوزستان بوده است. با این حال منبع درخواست فولاد و تأیید رئیس نظام وظیفه اقدام غیرقانونی بازیکن فولاد بوده است.

«آیا در این تخلف باشگاه فولاد خوزستان هم مقصر است؟»، غلامرضا بهروان در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: درخواستی که باشگاه فولاد به سازمان نظام وظیفه ارائه داده، بر مبنای مدارک سعیدی بوده است. مدارک اصل بوده و باشگاه نمی‌دانسته که این دانشجوی واحد ایذه دانشگاه آزاد اسلامی، با دور زدن قانون، به عنوان فردی عادی درخواست خود را به نظام وظیفه داده است.

وی در مورد اینکه آیا با توجه به متخلف نبودن باشگاه و اینکه ارتکاب خطا از سوی بازیکن بوده، امکان تغییر نتیجه بازی این تیم مقابل پرسپولیس وجود دارد، تأکید کرد: به هر صورت این بازیکن به زمین رفته است. او منع قانونی داشته اما با مدارکی که ارائه داده و در اختیار سازمان لیگ بوده مجوز بازی پیدا کرده است. با این حال رسیدن به این مجوز از راه غیرقانونی بوده و با توجه به حضور او در میدان احتمال تغییر نتیجه بازی وجود دارد، چراکه در قوانین انضباطی چنین مسئله‌ای پیش‌بینی شده، با این حال این موضوع مستلزم شکایت باشگاه پرسپولیس است و البته صدور رأی هم بر عهده مرجع انضباطی فدراسیون فوتبال است.

بهروان درباره اینکه زمان زیادی از بازی پرسپولیس و فولاد گذشته و آیا امکان شکایت برای باشگاه پرسپولیس وجود دارد، تأکید کرد: این موضوع به تازگی روشن شده است و قطعاً باشگاه پرسپولیس امکان شکایت و پیگیری را دارد.

 اخبار ورزشی  - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------