علی کریمی به من گفت چرا از تیم ملی رفته



اخبار,اخبارورزشی,علت جدایی علی کریمی از  تیم  ملی


اخبار ورزشی  -   میناوند؛
علی کریمی به من گفت چرا از تیم ملی رفته / تعجب می کنم که نیلسون را جواب کرده اند

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: «کسانی که علی کریمی را می‌شناسند می‌دانند وی هیچ‌گاه یک طرفه به قاضی نمی‌رود و در حق هیچ‌کس بی‌معرفتی نمی‌کند.»

  مهرداد میناوند از دوستان نزدیک علی کریمی است پس جای تعجب ندارد که او بداند جادوگر برای چه از تیم‌ملی خداحافظی کرده. میناوند همیشه خوب حرف می‌زند.


او درباره نقل و انتقالات پرسپولیس، ماجرای خرید سهام توسط پیشکسوتان ، خداحافظی علی کریمی و ... صحبت کرده که ماحصل آن در زیر می‌آید:

 * بازی با عراق و در کل نتایج تیم‌ملی در رقابت‌های جام‌ملت‌ها را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
- این روزها بعضی‌ها در خصوص آینده تیم‌ملی حرف‌های ناامیدکننده‌ می‌زنند و از حالا تیم‌ملی را یک تیم از پیش باخته می‌دانند که نهایت موفقیتش رفتن به دور دوم است، اما من با نظر این منتقدین کاملا مخالفم و معتقدم کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است که می‌داند چه می‌کند و از فوتبال ملی ما چه می‌خواهد و چگونه باید به هدفش برسد.

 

انتخاب عراق به عنوان حریف تمرینی هم یک انتخاب هوشمندانه بود که نشان داد نه کی‌روش بدون مطالعه اردو می‌گذارد و نه بدون مطالعه حریف تمرینی برای تیمش انتخاب می‌کند و نه بدون مطالعه نفرات تیم‌ملی را به تمرینات دعوت می‌کند هر چند که معتقدم در انتخاب اخیر کی‌روش، می‌شد نوری و خلعتبری هم جای بگیرند چون قطعا این دو بازیکن در کوران رقابت‌ها به کار کی‌روش می‌آمدند ولی خب کی‌روش ظاهرا برنامه دیگری دارد که این دو بازیکن در برنامه‌هایش نمی‌گنجند.

* پرسپولیس برای اولین بار در تیم‌ملی نماینده ندارد؟‍
- بله این یک اتفاق ناامیدکننده برای کسانی است که این تیم را مثل من از ته قلب دوست دارند اما باید با واقعیت موجود کنار بیاییم. در این تیم غیر از محمد نوری هیچ‌کس لایق دعوت شدن به تیم‌ملی و پوشیدن پیراهن کشورمان نبود هر چند که همین الان هم بنده پولادی و سیدجلال را نمایندگان پرسپولیس در تیم‌ملی می‌دانم که به صورت موقت از خانه خود دور شده‌اند.

* علی کریمی هم می‌توانست یک نماینده پرسپولیس باشد که کناره‌گیری کرد؟
- بله متأسفانه این اتفاق رخ داد و خیلی ناراحت شدم. علی می‌توانست واقعا کمک حال تیم‌ملی باشد.

* بعد از این قضیه کناره‌گیری با علی کریمی تماسی نداشتی؟
- چرا به صورت تلفنی تماس داشتیم.

* از وی درخصوص دلیل اصلی کناره‌گیری‌اش سئوال نکردی؟
- راستش در این باره مفصل صحبت کردیم و خوشحالم که کریمی آنقدر به بلوغ فکری رسیده که به من گفت این حرف‌ها نزد خودت به امانت بماند چون دوست نداشت در آستانه جام ملت‌های آسیا برای تیم‌ملی حاشیه‌سازی کند.

* نگفت از چه چیزی ناراحت است؟
- چرا گفت ولی از من خواست این حرف‌ها به رسم امانت نزد من باقی بماند. امیدوارم بعد از جام ملت‌ها این پرونده را باز کند و حقایق را با مردم در میان بگذارد.

* اگر می‌خواهی یک اشاره کوچک به گفته‌های علی داشته باشی چه می‌گویی؟
- فقط می‌توانم بگویم یک سلسله اتفاقات دلخوری وی را به همراه داشته است. کسانی که علی کریمی را می‌شناسند می‌دانند وی هیچ‌گاه یک طرفه به قاضی نمی‌رود و در حق هیچ‌کس بی‌معرفتی نمی‌کند.

 * چطور شد در جلسه پیشکسوتان مدعی خرید سهام پرسپولیس حضور نداشتی؟
- با تمام احترامی که برای دوستان حاضر در این جلسه قائلم معتقدم ما به خاطر حضور در پرسپولیس به این تیم بدهکاریم و این تیم بوده که به فوتبال ما هویت داده است لذا به این خاطر اعتقادی به سهم‌خواهی این گروه ندارم و معتقدم هیچ‌کس نمی‌تواند به خاطر زحماتی که قطعا غیرقابل انکار است سر پرسپولیس منت بگذارد.

* پرسپولیس در یارگیری هم موفق نبود؟
- واقعا تعجب می‌کنم وقتی می‌شنوم پرسپولیس نیلسون را جواب کرده تا با همامی به توافق برسد. من نمی‌دانم مربیان این تیم چگونه فکر می‌کنند و چه محدودیت‌هایی دارند که این گونه تصمیم می‌گیرند ولی با ادامه این روند باز هم هیچ امیدی به آینده پرسپولیس نیست و نمی‌توان به نتایج این تیم بزرگ در رقابت‌های لیگ‌برتر و جام باشگاه‌های آسیا امیدوار بود.

 اخبارورزشی  - روزنامه نود
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------