آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

دلیل اصلی تغییر کریمی این است که من او را رها کردم / دایی با پاس گل من آقای گل شد / مجبورم سکوت کنم تا زندگی کنم



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: «من از پشت پرده فوتبال می‌توانم کتاب‌ها بنویسم متأسفانه کتاب هایی که در ذهن من هستند اجازه چاپ نمی‌گیرند.»

خوزستان با اینکه تیم‌های زیادی در لیگ‌های مختلف دارد اما خیلی از مربیان خوزستانی از جمله ابراهیم تهامی و ابراهیم قاسمپور بیرون مانده‌‌اند و تیم ندارند. البته قاسمپور فصل گذشته سرمربی نفت بود ولی نتایج خوبی کسب نکرد و از کار برکنار شد.

اما تهامی تاکنون نتوانسته در آبادان مربیگری را تجربه کند. حال اینکه چرا او بیکار است و تیم ندارد گفتگوی متفاوتی با تهامی صورت گرفته که در زیر می‌خوانید.

* آقای تهامی چرا دور از فوتبال هستید؟
- خیلی کارها را در فوتبال بلد نیستم به همین دلیل خانه‌نشین هستم و بیرون از فوتبالم.

* چرا در شهر خودت آبادان تیم ‌نمی‌گیری مگر آبادانی نیستی؟
- آبادانی‌ها می‌گویند تو برای اهوازی‌ها فوتبال بازی کردی و در نفت یکی، دو سال بیشتر نبودی. واقعا هم این طور است و من حدود سیزده، چهارده سال برای اهواز بازی کردم و چند سال در آبادان نبودم.

 * بالاخره آبادانی هستی و حداقل تهامی را همه به اسم این شهر می‌شناسند اینکه بگویند در اهواز بازی کردی دلیل منطقی است؟
- بالاخره بهانه‌ای است که با من کار نکنند البته اخلاق من هم طوری است که با یک سری مسائل کنار نمی‌آیم و به همین دلیل آنها نیز من را می‌شناسند و به باشگاه راهم نمی‌دهند. من اجازه نمی‌دهم آقایان با تلفن و رابطه بازی بازیکن تحمیل کنند. آنها آدم‌هایی را می‌خواهند که "بله قربان‌گو" باشند که من نیستم.

* پس چرا اهوازی‌ها به تو تیم نمی‌دهند، اهواز که تا دلت بخواهد تیم دارد؟
- برادران شفیع‌زاده با من خوب نیستند و نمی‌دانم چرا و به چه علت با من بد شده‌اند! البته من با آنها خوب هستم ولی آنها با من خوب نیستند. شاید هم عده‌ای در باشگاه کاری کرده‌اند که شفیع‌زاده‌ها با من خوب نباشند چون اگر در باشگاه پشت داشتم آقایان باید بیرون می‌رفتند و دیگر هر کاری که دلشان می‌خواست نمی‌توانستند انجام دهند.

* نمی‌دانی چرا این اتفاق افتاده؟
- من که یادم نمی‌آید به کسی در مطبوعات یا سایر جاها توهین کرده باشم. واقعا اگر کسی فکر می‌کند من حرفی زده‌ام کاری ندارد که تنها چند ثانیه با تلفن و رو در رو می‌توان همه‌چیز را ثابت کرد. متأسفانه این اتفاق رخ نداده و مدیران هر چه اطرافیان بگویند را باور می‌کنند.

 * از باشگاه طلب هم داری؟
- از زمانی که بازی می‌کردم 17 میلیون طلب دارم که به خاطر پیراهن استقلال به آنها بخشیدم.

 * چرا با مربیانی که بازیکنش بودی همکاری نمی‌کنی‌؟
- هر کس شرایط خودش را دارد. من سال‌ها شاگرد آقا فیروز بودم و حتی چندین سال هم به عنوان دستیار با او کار کردم متأسفانه آقا فیروز چند سال است کلا عوض شده و تغییر کرده!

* چرا؟
- واقعا نمی‌دانم چرا حال و هوایش عوض شده و مثل سابق انگیزه ندارد. کریمی واقعا یک مربی بزرگ و بادانش است که هیچ مربی در ایران نمی‌تواند تمرینات او را بدهد. اگر یک مربی شش‌دانگ در ایران باشد کریمی است اما او خیلی تغییر کرده است.

 * چرا این طور شده؟
- دلیل اصلی‌اش این است که من او را رها کردم. تا زمانی که من دستیارش بودم خیلی از او مراقبت می‌کردم ولی از من که جدا شد نتوانست کریمی سابق باشد. من خیلی به کریمی کمک می‌کردم. شاید خیلی‌ها فکر می‌کنند تهامی حرف‌های غیرمنطقی می‌زند اما یک دستیار خوب می‌تواند خیلی کمک‌ها به سرمربی کند. من هر کجا که مشکلی پیش می‌آمد کمکش می‌کردم. در تمرینات، در بازی‌خوانی، تغییر تاکتیک تیم مقابل و خیلی چیزهای دیگر کمکش می‌کردم ولی جدایی من، کریمی را هم از فوتبال دور کرد. باور کنید من حتی در عصبانیت‌ها هم به او کمک می‌کردم.

* یعنی دستیاران خیلی برای مربیان تأثیرگذار هستند‍‍؟
- قطعا تأثیرگذار هستند. الان متأسفانه اکثر کمک‌مربیان فقط دنبال پول گرفتن از بازیکنان هستند و فقط بلدند بازیکن جا به جا کنند. واقعا فوتبال خیلی بد شده چرا که به فکر بچه‌های مردم نیستند و به فکر جیب‌شان هستند. من هم که این چیزها را بلد نیستم.

 * خیلی دلت پر است و هر موقع هم که صحبت می‌کنی با دلی پر حرف می‌زنی.
- من از پشت پرده فوتبال می‌توانم کتاب‌ها بنویسم متأسفانه کتاب هایی که در ذهن من هستند اجازه چاپ نمی‌گیرند و خارج از ایران هم بروم فایده‌ای ندارد چون بچه‌هایم را چطور تنها بگذارم. من عاشق بچه‌هایم هستم و مجبورم سکوت کنم و خیلی حرف‌ها را نزنم تا زندگی کنم.

 * مدرسه فوتبال دایر نمی‌کنید؟
- اتفاقا چند روز پیش به یک مدرسه فوتبال رفتم و دیدم 40 تا بچه را جمع کرده‌اند و 15 تا توپ انداخته‌اند جلو پای آنها که هفت تایش پنچر بود و دو تا هم پاره. به بازیکنان می‌گفتند بدوید دنبال توپ و هر کسی می‌تواند شوت بزند! این هم شد مدرسه فوتبال؟! از این کار هم زده شده‌ام.

 * چرا با مهابادی کار نمی‌کنید؟
- حاج‌داود هم آقا است و به اندازه کافی هم به من لطف داشته اما او هم قرار نیست همیشه با من کار کند. امیدوارم پاس همدان را به لیگ برتر بیاورد.

* بگذریم. از بازی‌های تیم کی‌روش خوشت می‌آید؟
- کی‌روش مربی بزرگی است و تیم‌ملی را به جام‌جهانی برد آن هم به عنوان تیم‌ اول. کارنامه او برای ایران مشخص است و واقعا به فوتبال ایران کمک کرده اما من کلا از مربیان پرتغال خوشم نمی‌آید و عاشق مربیان ایتالیایی، آلمانی، اسپانیایی و یوگسلاو یا همان کروات هستم. مربیان پرتغالی عالی هم نتیجه بگیرند من به آنها اعتقاد ندارم.

* حالا تیم‌ملی می‌تواند با کی‌روش قهرمان آسیا شود؟
- خدا کند بشود ولی من فکر نمی‌کنم. چون تیم‌های شرق آسیا و حتی استرالیا سخت بگذارند ما قهرمان شویم.

 * کدام بازیکنان جدید تیم‌ملی چشم شما را گرفته؟
- اکثرا خوب هستند ولی آزمون و جهانبخش چیز دیگری هستند.

* فکر می‌کنید چرا نفراتی مثل رحمتی،‌ عقیلی، خلعتبری و چند نفر دیگر به تیم‌ملی دعوت نمی‌شوند؟
- به نظر من لجبازی است و بحث فنی در میان نیست. من هم تعجب می‌کنم چرا این نفرات دعوت نمی‌شوند. ما حدیث داریم که انسان باید گذشت داشته باشد ولی متأسفانه کی‌روش گذشت ندارد و سر لج و لجبازی آنها را دعوت نمی‌کند.

 * خود شما هم این داستان‌ها را داشتی؟
- بله متأسفانه، جالب است که تنها بازیکنی در دنیا هستم که 10 سال بازیکن تیم‌ملی بودم ولی تنها دو بازی فیکس به میدان رفتم که یکی از آنها نیز تدارکاتی بود! در جام ملت‌ها علی دایی آقای گل شد که با پاس گل من آن عنوان را به دست آورد.

 اخبار ورزشی -  روزنامه نود

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------