آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

نامه "ظریف" به دخترش برای روز هوای پاک



اخبار,اخبارورزشی, روز هوای پاک
 

لیبروی محبوب تیم ملی والیبال که چندی پیش به عنوان سفیر سلامت برگزیده شد،در نامه‌ای نمادین به دخترش از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است.

به گزارش ایسنا، ظریف به عنوان یک پدر جوان، دختری کوچک به نام «ترمه» دارد. او که مانند هر پدر دیگری علاقه وافری به فرزندش دارد به مناسبت 29 دی روز هوای پاک در نامه‌ای به او از دغدغه‌هایش برای آینده ترمه‌ و ترمه‌ها در حوزه محیط زیست و هوای پاک گفته است .

متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار دبیرخانه همایش سلامت و زندگی قرار گرفته به این شرح است:

"سلام ترمه جان!
نمی‌دونم می‌دونی چقدر دوستت دارم؟ تو مهم‌ترین و بزرگترین بخش همه دنیای من هستی و به همین دلیل بزرگترین نعمت زندگی تو و همه ما، یعنی "سلامتی" برای من خیلی مهمه. اما برای اینکه همیشه سالم و شاداب باشی تا بیشتر کنار هم باشیم و خوشبخت‌تر زندگی کنیم باید از یک چیزهایی مراقبت کنیم؛ چون اگر اونها نباشند ما هم نیستیم.

مهمترین چیزی که اگر نباشه ما هم نیستیم، هوای پاکه.

من می‌دونم ما بزرگترها کاری کردیم که دیگه تعداد روزهایی که رنگ آبی آسمان رو می‌بینیم از تعداد انگشتهای کوچیک دست‌های ناز تو کمتر و نفس‌کشیدن برای تو سخت‌ شده، خیلی از ما بزرگتر‌ها به فکر جنگل و دریا نبودیم، درخت‌ها رو بریدیم، آب‌ها رو آلوده و کره زمین رو به یک زباله‌دانی بزرگ تبدیل کردیم بدون اونکه حواسمون باشه که این آسمان و زمین امانتیه که باید سالم و پاک به نسل‌ شما و نسل‌های بعد تحویل بدیم.

دخترکم عذر ما رو قبول کن:
اگر خواسته یا ناخواسته کره زمین رو برای زندگی آیندگان سخت کردیم و به خوب‌زیستن‌ و سالم‌زیستن، احترام ‌نگذاشتیم.

اگر دانسته یا ندانسته شرایطی ایجاد کردیم که برای اینکه بتونی راحت‌تر نفس بکشی، مجبور شوی ماسک بزنی تا از این همه آلودگی اذیت نشوی.

یا اگر به جای اونکه برای هر روز تولدت گلی یا نهالی بکاریم، گل‌ها رو کندیم تا برای تولدت دسته‌گل زیبا بیاریم.

ترمه مهربونم!
امیدوارم روزی برسه که هیچ وقت نیاز نداشته باشی تا از این ماسک‌های سفید برای صورتت استفاده کنی.

آرزو می‌کنم یه روزی برسه که ردی از دود و آلودگی توی این طبیعت زیبا دیده نشه؛ یه روزی که ما آسمون رو آبی آبی و زمین رو سبز سبز ببینیم.

ترمه‌جان! ما پدر مادرها از تو و بقیه بچه‌ها می‌خوایم به ما برای جبران اشتباهاتمون کمک کنید. می‌خوایم به ما تذکر بدید، اگر هوا و آب و جنگل و کوه رو آلوده کردیم؛ چون این حق شماست."

این پیام روز پنجشنبه در جشن سالانه سلسله همایش‌های سلامت و زندگی که روز پنجشنبه دوم بهمن ماه از ساعت 16/30 با حضور جمعی از شخصیت‌های ورزشی، هنری و جامعه پزشکی و شهروندان در مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار می‌شود، قرائت خواهد شد.


  اخبار ورزشی  -  ایسنا

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------