آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات مذاکرات اوسمار و پرسپولیس | بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد

باشگاه پرسپولیس قصد دارد قرارداد اوسمار ویرا را برای فصل آینده تمدید کند که این موضوع با چراغ سبز این مربی برزیلی مواجه شده…

لقب ویژه هوادارن زنیت کازان به ستاره تیم ملی ایران



اخبار,اخبار ورزشی,سعید معروف

هواداران تیم والیبال زنیت کازان روسیه لقب جالب و ویژه‌ای برای پاسور ایرانی تیم‌شان برگزیده‌اند.

  نوار پیروزی‌های تیم والیبال زنیت کازان با پیروزی مقابل «گروژنی» به 19 برد متوالی رسید. زنیت در بازی یک‌شنبه شب گذشته مقابل گروژنی پس از معارفه رسمی سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به تماشاگران سالن «والیبال سنتر» با نتیجه 3 بر صفر و در یک بازی یک طرفه موفق به شکست حریف خود و به صدر جدول سوپر لیگ روسیه نزدیک‌تر شد.

معروف، چهارمین پاسوری است که زنیت در این فصل به خدمت گرفته است. کنستانتین لِسیک و ایگور شوچنکو، نخستین پاسورهایی بودند که به زنیت پیوستند. بن تونیونی،‌ پاسور و کاپیتان تیم ملی فرانسه، سومین خرید زنیت بود که پس از چند بازی و قهرمانی در کاپ روسیه به خاطر قوانین کنفدراسیون والیبال اروپا،‌ مجبور به ترک این تیم شد. او نمی‌توانست در لیگ قهرمانان اروپا برای زنیت بازی کند. تلاش‌های این ابرقدرت روسی اما متوقف نشد و به سرعت و در نهایت سعید معروف را از شهرداری ارومیه به خدمت گرفت.

سایت باشگاه زنیت در این زمینه نوشت: طبیعی است که هواداران تیم زنیت، پاسور ایرانی و جدید تیم‌شان را به خوبی نشناسند اما ایران در چند سال اخیر با کسب عنوان چهارمی لیگ جهانی 2014 و عنوان ششمی مسابقات قهرمانی جهان، ‌نام و اعتباری در والیبال جهان برای خود دست و پا کرده است که سعید معروف یکی از ارکان این موفقیت‌ها بوده است.

عکس نخستین تمرین معروف با زنیت که با «الکسی اسپیردونوف» گرفته بود باعث شد تا مشترکان صفحه اجتماعی این ملی‌پوش روسی، 970 نفر بیشتر شود و دنبال‌کنندگان اینستاگرام معروف به 190 هزار نفر برسد! سایت باشگاه زنیت هم پر از پیام‌های فارسی شده است.

معروف نه تنها یک شخصیت محبوب بلکه یک بازیساز کامل در زمین است. او سال گذشته به عنوان بهترین پاسور لیگ جهانی انتخاب شد. ایران در این تورنمنت چهارم شد و در مسابقات قهرمانی جهان با شکست 3 بر صفر مقابل روسیه به مقام ششم رسید.

معروف که عنوان سفیر صلح سازمان ملل متحد را نیز در اختیار دارد در کازان به لقب جالبی رسیده و مردم این شهر به خاطر شباهت او به «وادیم خاموتسکیخ» پاسور و کاپیتان پیشین تیم ملی روسیه، وی را «ریش جادویی» خطاب می‌کنند. او اگرچه با تیم‌های صنام، کاله و ورامین به مقام قهرمانی لیگ برتر ایران رسیده اما تاکنون خارج از کشورش بازی نکرده است. به همین خاطر ممکن است تحمل سرمای روسیه برای او کمی سخت باشد.

نکته دیگر، سطح کیفی لیگ برتر و والیبال ایران است. مربیان بزرگی مثل دانیله بانیولی و اسلوبودان کواچ در والیبال ایران بوده و هستند و جالب اینکه هر باشگاهی در ایران وارد کورس قهرمانی می‌شود برای قهرمانی آسیا و شرکت در جام باشگاه‌های جهان هم برنامه دارد.

در مجموع به دست آوردن معروف برای زنیت به گفته ولادیمیر آلکنو، سرمربی زنیت، ‌کار بسیار سختی بوده است چون زنیت علاوه بر پرداخت هزینه به خدمت گرفتن معروف باید کمک می‌کرد تا «والریو ورمیلیو» نیز از سری A1 ایتالیا به شهرداری ارومیه بیاید. اگر هر یک از این اقدامات انجام نمی‌شد، معروف به زنیت نمی‌آمد.

گفت‌وگوی پاسور جدید زنیت را پس از رسیدن به کازان می‌خوانید:

چرا به جای اینکه روز هفتم ژانویه به زنیت بیایی، روز 16 ژانویه وارد این شهر شدی؟
به خاطر تعطیلات کریسمس نتوانستم ویزای روسیه را دریافت کنم. به این خاطر کمی عصبی شده بودم اما مشکل مهمی نبود. در حال حاضر در روسیه و عضو یکی از بهترین تیم‌های والیبال جهان هستم. همان طور که می‌دانید من اولین لژیونر والیبال ایران هستم و همین خاطر احساس مسئولیت زیادی می‌کنم. زنیت 2 بار از من دعوت کرد تا به این تیم اضافه شوم. قول می‌دهم با 100 درصد توانم برای زنیت بازی کنم تا در تمام مسابقات پیروز شویم.

درباره کازان چه می‌دانی؟
در حال حاضر چیزی نمی‌دانم و تنها اطلاعات مختصری را سردار آزمون، بازیکن تیم فوتبال روبین کازان به من داده است. من پدر او را (خلیل آزمون) را حدود 10 سال است که می‌شناسم و یک مربی خوشنام در والیبال است. من 3 بار با سردار از طریق تلفن حرف زدم که امیدوارم در کازان به من کمک کند. من منتظر هستم تا مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در استرالیا تمام شود و سردار به روسیه برگردد تا باز هم بتوانم با او صحبت کنم.

چه چیزی در مورد زنیت می‌توانی بگویی؟
من تقریباً همه اعضای تیم را می‌شناسم چون در چند سال گذشته، بارها با تیم ملی روسیه بازی کرده‌ایم. زنیت تیم بزرگی است که مربی مشهوری هم دارد. فوق العاده است که مت اندرسون هم به تیم اضافه شده و می‌تواند برای تیم در لیگ قهرمانان اروپا بسیار مفید باشد. در کل به آینده خیلی خوشبین هستم.
 
 اخبار ورزشی  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------