حمله تند عابدینی به سرمربی تیم ملی



اخبار,اخبارورزشی, امیر عابدینی

پیشکسوت فوتبال خطاب به سرمربی پرتغالی گفت: «ده‌ها میلیارد تومان هزینه روی دست ما گذاشتی دیگر به اسطوره‌های ما توهین نکن. فیلم 90 را ببین که حاج رضایی و ذوالفقارنسب چطور قلعه‌نویی را محاکمه کردند. با دایی هم همین کار را کردند.»

به گزارش  جام نیوز، اختلاف کارلوس کی‌روش با مربیان ایرانی از جمله امیر قلعه‌نویی وارد فاز جدیدی شده است. سرمربی تیم‌ملی که شمشیر را از رو برای منتقدانش بسته در آخرین اظهاراتش بی‌محابا به مربیان وطنی حمله کرده است.

 امیر عابدینی یکی از منتقدان و افراد منطقی فوتبال ایران در واکنش به صحبت‌های کی‌روش او را به سکوت دعوت کرد و گفت: «دهانت را ببند...»

 صحبت‌های عابدینی علیه کی‌روش در نوع خود خواندنی است.

 * نظرتان راجع به صادر نشدن رای AFC به سود ایران چیست؟
- ما نباید می گذاشتیم کار به اینجا کشیده شود. فوتبال ایران در پرونده شکایت از عراق ضرر نکرد، ما در زمین بازی ضرر کردیم. جایی که کی روش با اشتباهاتش باعث باخت ایران مقابل عراق شد. ما فقط روی ضربات ایستگاهی گل می زدیم، یعنی دست و بال بازیکنان را بسته بودیم. چرا؟ چون کی روش هیچ روش تاکتیکی برای گل زدن به ما یاد نداد. شما می دانید چرا یک جوان 20 ساله به نام آزمون در دقیقه 70 بازی کم می آورد؟ دلیلش این است که در حوزه فنی، تخصصی و اجرایی بیش از توان از بازیکنان کار کشیده شده است. کی روش توقع داشت آزمون برای دفاع کردن تا پشت 18 قدم ایران بیاید، معلوم است که از گردونه خارج می شود. سیستم کی‌روش باعث شد آزمون داغون شود و این پسر برید در این سیستم.

 * کی‌روش در اظهارنظرهایش دلایل باخت را مربیان ایرانی عنوان داشته است؟
- وقتی بعد از جام‌جهانی بعضی از بازیکنان عَلَم کی‌روش را به‌دست گرفتند باید هم چنین واکنش‌هایی را ببینیم. وقتی به آرژانتین باختیم و به خیابان‌ها ریختیم و بابت باخت جشن گرفتیم و آن زمان کسی بازی برابر بوسنی را ندید نتیجه‌اش این می‌شود که با همان روش مقابل عراق، امارات و بحرین به میدان برویم و خون به دل مردم کنیم. ما برابر عراق و در طول این مدت از بضاعت فوتبال‌مان دفاع نکردیم.

 

آقای کی روش! شما دژاگه را از زمین بیرون می کشی و قوچان نژاد را به جایش وارد زمین می کنی؟ آیا مثلث جهانبخش، دژاگه و قوچان نژاد چاره ساز نمی توانست باشد؟ مگر ما نیاز به گل نداشتیم؟ اگر می گویید نمی شد ریسک کرد، پس چرا حقیقی را در دقایق پایانی به خط حمله بردیم؟ ما کی روش را آورده ایم که 10 نفره به عراق نبازیم. آن هم عراقی که نیمی از کشورش در تصرف دشمن است. من دوست دارم کارشناسان نیم ساعت اول بازی که 11 نفره بودیم را یکبار دیگر مشاهده کنند. عراق در زمین خودش دفاع می کرد و می گفت بیایید به ما گل بزنید اما ما چه کردیم؟ در دفاع ایستادیم و منتظر ضد حمله بودیم. چون جرات گل زدن نداشتیم. کی روش روح جنگندگی را از بازیکنان تیم ملی گرفت، برای اینکه تیمش با سیستم پرتغالی بازی کند. همین شد که فقط در ضربات ایستگاهی موفق بودیم. می‌دانید موضوع اینجاست که کی‌روش به این باور رسیده بود که با خوش‌شانسی می‌تواند ببرد.

 * کلا کی‌روش را از لحاظ رفتاری چطور می‌بینید؟
- فکر کرده دیگر رودستش نیامده، وقتی به مربی کره مشت حواله می‌دهد کاری کرده که نمی‌توانیم از حقوق خودمان درست دفاع کنیم. فکر کرد چون مقابل مربی کره جواب گرفت الان هم می‌تواند با داور استرالیایی چنین کند. درست است آن رفتارها به دل مردم نشست اما همین طرز برخورد به ما ضربه زد.

 * خیلی‌ها از شیوه بازی تیم‌ملی رضایت دارند...
- من از کارشناسان و نخبگان درخواست می‌کنم یک‌بار دیگر نیمه‌ اول برابر عراق را ببینند. عراق از ترس و وحشت در زمین خودش خیمه زده بود و زمان حمله هم با ترس و لرز جلو می‌آمدند. در وسط زمین یک منطقه بی‌طرف داشتیم. اگر کی‌روش روحیه و شجاعت را برای حمله کردن تزریق می‌کرد راحت عراق را برده بودیم. اینکه نمی‌شود هر وقت می‌بازیم سه گل بخوریم. بوسنی و حالا هم عراق.

* کی‌روش عامل شکست برابر عراق را به نوعی قلعه‌نویی و درخشان معرفی کرده است؟
- اتفاقا به کی‌روش می‌گویم رعایت کند. آقای کی‌روش در جلسات خصوصی هر چه دلت خواست گفتی. وزیر را زیر سوال بردی، لیگ را تعطیل کردی و به همه پریدی و زیر سوال بردی و ما فقط صبوری کردیم. ده‌ها میلیارد تومان هزینه روی دست ما گذاشتی دیگر دهانت را ببند و به اسطوره‌های ما توهین نکن. باید همین الان از مردم ایران رسما عذرخواهی کنی.

 

آقای کی‌روش فیلم 90 را ببین که حاج رضایی و ذوالفقارنسب چطور قلعه‌نویی را محاکمه کردند. با دایی هم همین کار را کردند. اگر قرار است بروی به گردن دیگران نینداز. البته من اعتقادم این است که ما خودمان مقصر هستیم. یادمان نرفته عادل فردوسی پور وقتی مهدی مهدوی کیا بهترین پیستون راست تاریخ ایران مقابل کره جنوبی پنالتی خراب کرد و باختیم، امیر قلعه نویی را محاکمه کرد.

 

ما خودمان باعث شده ایم کی روش هرکاری دلش می خواهد انجام دهد. او باید به این سوالات پاسخ بدهد؛ تو هر کاری خواستی کردی اما نتیجه چه شد؟ چرا در سیستم دفاعی که تو به فوتبالمان دادی، موفق نبودیم؟ مگر ما در 3 بازی جام جهانی 4 گل نخوردیم؟ چرا شما باید تعیین کنی چه کسی در هتل باشد و چه کسی نباشد؟ چه می شود که امارات که به مراتب بهتر از عراق است را می بریم اما مقابل عراق جنگ زده 3 گل می خوریم؟ ما در این مدت چه برنامه ریزی داشتیم؟ تو تیمت را ترسو به زمین فرستاده ای چرا تقصیر را به گردن قلعه نویی و درخشان می اندازی؟

* قلعه‌نویی گفته تیم‌ملی پلن B نداشته و گویا همین موضوع عصبانیت کی‌روش را سبب شده است؟
- اگر قلعه‌‌نویی گفته درست گفته؛ من هم می‌گویم پلن B نداشتیم. وقتی نمی‌دانیم کجا حمله کنیم و کجا دفاع این می‌شود. ما باید عراق را متلاشی می‌کردیم عراق مثل امارات نبود اما ما به همان شیوه‌ای که مقابل امارات دل به ضدحملات بسته بودیم با عراق بازی کردیم. ما مقابل عراق بازی تدارکاتی داشتیم و آنها به مراتب ضعیف‌تر از امارات بودند. اما واقعا می‌خواهم بپرسم اگر مقابل عراق روی ضربات ایستگاهی گل نمی‌زدیم چه می‌شد واقعا.

 * به نظرتان آخر این دعوا به کجا ختم می شود؟
- امیر قلعه نویی و حمید درخشان را همه می شناسند و استقلالی ها و پرسپولیسی ها آنها را دوست دارند. آنها در دوره های خاص کاپیتان تیم ملی ایران بودند، بازیکنان بنامی بودند، مربیان پرافتخاری هستند. آنها محبوبند ولی توچه؟ اگر بین مردم ایران محبوب شدی از صدقه سری آنها است. بازیکنانی که تو از حضورشان در ترکیب دم می زنی را همین مربیان ایرانی تربیت کرده اند! تو سازمان دهی لیگ را به هم زدی، در اوج تحریم ها و وقتی که هیچ کس در ایران پول نداشت و پول ایران از فیفا نیز تحریم شده بود، تو پولت را گرفتی. پاداش خواستی، اهدا کردند، اردو خواستی اجرا شد.

 

چه بهانه ای می توانستی بگیری؟ کی روش در استرالیا به آقای مقدس سرپرست تیم اعزامی گفته اگر فردی که می خواهم به اردوی تیم راه پیدا نکند، بلیتم را اوکی می کنم و می روم. چرا کفاشیان همانجا برخورد نکرد و جلویش درنیامد؟ چون جلوی کره جنوبی رفتاری مثل ایرانی ها داشت، فکر کردند همه چیز درست می شود. همین آقا اگر یک دلار از پولش کسر می شد، حیثیت ما را در مجامع بین المللی می برد. او قراردادهای سنگینی بسته که در تاریخ فوتبال ایران هیچ احد الناسی این مبالغ را نگرفته است.

 * درباره خرید امتیاز پرسپولیس توسط پیشکسوتان این باشگاه توضیح می دهید؟
- قرار است ظرف یکی، دو روز آینده جلساتی را برگزار کنیم و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

 * حرف آخر؟
- آقای کی روش تو که از نظر فنی به ما بدهکار شدی، از نظر اخلاقی خودت را بدهکار نکن.


 اخبارورزشی  -  جام  نیوز 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------