فینال زودرس بین استقلال و سپاهان



اخبار,اخبارورزشی,رقابت‌های لیگ برتر

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر درحالی بعغد از تعطیلات نسبتاً طولانی خود ادامه می‌یابد و حساس‌ترین مصاف را تیم‌های استقلال و سپاهان برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران بعد از 50 روز تعطیلی این رقابت‌ها با برگزاری هشت دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

* گسترش فولاد – سایپا

گسترشی‌ها از تیم‌هایی بودند که تلاش کردند از تعطیلات لیگ نهایت استفاده را ببرند و با برگزاری اردو در خارج از کشور و برگزاری چند دیدار تدارکاتی تیمی بسازند که در ادامه رقابت‌های لیگ به نحوی نتیجه بگیرد تا به دسته پایین‌تر سقوط نکند. آنها در حال حاضر در رده سیزدهم رقابت های لیگ برتر حضور دارند و تنها دو امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. به همین دلیل به این بازی که در زمین خودی برگزار می‌شود، به چشم یک بازی مهم نگاه می‌کنند و به دنبال هر سه امتیاز آن هستند.

گسترشی‌ها در نیم فصل محمد ابراهیمی، پیمنتا، بیاتی‌نیا، سیدمحسن حسینی، مصطفی اکرامی، نوشی صوفیانی و میرشفیعیان را جذب کردند تا تقریبا در همه نقاط زمین دست به تقویت خود بزنند. همچنین از این تیم بایرامی، مهدی نظری، رودریگو لوپز، قریشی و مهدی‌پور جدا شدند.

در سوی دیگر این میدان سایپایی‌ها حضور دارند که با هدایت مجید جلالی به دنبال قرار گرفتن بین تیم های نیمه بالایی جدول هستند و به طور کلی از وضعیت مطلوبی در جدول این رقابت‌ها برخوردار هستند.

 

سایپایی‌ها در نیم فصل از تیم‌هایی بودند که ظاهرا تضعیف شده‌اند و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که در نیم فصل دوم دچار مشکل شوند. از این تیم سیدصالحی، میلاد کرمانی، کاوه رضایی، بابک حاتمی و میرطرقی جدا شدند که رضایی و حاتمی در این نقش محوری و سیدصالحی و میرطرقی از بازیکنان موثر این تیم محسوب می‌شدند. آنها در این میان تنها کمندانی و فرشاد قاسمی را جذب کرده‌اند. با این‌حال بی شک این جابه‌جایی با نظر جلالی صورت گرفته و او از کم و کیف وضعیت تیمش اطلاعات بیشتری دارد که حاضر به جدایی این بازیکنان شده است و مصاف تیم او و گسترش فولاد می‌تواند توانایی‌های او را ثابت کند.

دیدار رفت دوتیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* نفت مسجد سلیمان – پیکان

نفتی‌ها احتمالا از تیم‌هایی بوده‌اند که در تعطیلی لیگ فرصت بدنسازی را از دست ندادند و تیمشان را که به لحاظ بدنی دچار مشکل بود را تقویت کرده‌اند. بهروز مکوندی محکوم به گرفتن هر سه امتیاز این دیدار خانگی است تا تیمش در ادامه رقابت‌های لیگ با امید بیشتری بازی‌ها را دنبال کند و نهایتا این تیم به دسته پایین‌تر سقوط نکند.

نفتی‌ها در نقل و انتقالات نسبتا فعال بوده‌اند و گئورگیف، پاشنکو، روسلان، امرایی، بهرام احمدی و بهمن مالکی را جذب کرده‌اند و تنها میلاد سلیمان فلاح از این تیم جدا شده است. در سوی دیگر این میدان پیکانی‌ها در تعطیلات لیگ تلاش کرده‌اند خودشان را با تاکتیک‌های مرفاوی تطبیق دهند. پیکانی‌ها فصل را با امید قرار گرفتن در جمع تیم‌های بالا نشین آغاز کردند اما نتایج چندان خوبی بدست نیاوردند و با وجود اینکه خرج هنگفتی در ابتدای فصل کرده بودند چندان موفق نبودند.

پیکانی‌ها برای حل مشکلاتشان در نیم فصل مصطفی شجاعی، آندره و مهدی زاده را جذب کرده‌اند و از این تیم مجید خدابنده‌لو، جهانگیر عسگری، میلاد نوری، علیرضا محمد، میت اتروویچ و همامی جدا شده‌اند.

برای پیکان در این دیدار مرتضی اقاخان و آرمان قاسمی محروم هستند. در نفت مسجید سلیمان هم سعید سالارزاده غایب این دیدار است.

دیدار رفت دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* صبای قم – پدیده

صبایی‌ها با هدایت مهدی تارتار تلاش دارند تا پایان فصل بتوانند در میانه های جدول باقی بمانند. آنها به لحاظ مالی تیمی ضعیف محسوب می‌شوند و با توجه به بضاعتشان در نتیجه‌گیری موفق بوده‌اند. صبایی‌ها در نقل و انتقالات حیدری، سعید مهدی‌پور، واش‌بیلی، کاظمیان، اوسانی، قاسم اکبری و کوشکی را جذب کرده‌اند و از این تیم گرامی، قادیان، احمد مهدی‌زاده و محسن بیات جدا شدند.

در سوی مقابل پدیده‌ای ها که لیگ را خیلی طوفانی آغاز کردند، در ادامه لیگ دچار مشکل شدند و با افت روبه رو شدند. آنها تلاش کردند در تعطیلات نیم فصل مشکلات‌شان را حل کنند و باید دید مصاف برابر صبا استارت مجددی برای آنها محسوب می‌شود یا نه.

پدیده‌ای ها در نقل و انتقالات دست و دلبازانه کار کردند و مهدی نظری، رضا حقیقی، محمد غلامی، سعید قزل و محمد صلصالی را جذب کردند. از سویی دیگر از آنها رضا عنایتی، وحید عسگری، عبدالله مومنی، روح الله باقری و محمدرضایی جدا شدند.

دیدار رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

* ذوب آهن – پرسپولیس

تقابل یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس همیشه جذاب است. او موفق شد پرسپولیس را در جام حذفی شکست دهد و این تیم را از گردونه آن رقابت‌ها کنار بزند. ذوب‌آهن تا پیش از تعطیلات لیگ یکی از بهترین تیم‌های لیگ برتر بود که بازی چشم نوازی را ارائه می‌داد و تحسین کارشناسان را به همراه خود داشت. برای ارزیابی این مسئله که تعطیلات 50 روزه لیگ آیا به روند خوب آنها لطمه‌ای وارد کرده یا نه باید منتظر دیدار حساس آنها با پرسپولیس بود.

گل‌محمدی در نیم فصل ولید اسماعیل، کاوه رضایی و مهدی پور را جذب کرده و از این تیم محسن مسلمان و مصطفی شجاعی جدا شده‌اند.

در سوی دیگر این میدان پرسپولیسی قرار دارد که با مشکل مدیریتی همچنان روبه رو است و از سویی دیگر واکنش‌های تندی علیه درخشان به دلیل مواضعش در مقابل تیم ملی ایجاد شده است که خود به خود بار روانی زیادی را بر روی او و تیمش وارد کرده است. پرسپولیس با این امید ادامه رقابت‌های لیگ برتر را دنبال می‌کند که به سهمیه آسیایی برسد و برای رسیدن به این موفقیت، آنها نباید براحتی امتیاز از دست دهند و به همین دلیل می‌توان انتظار یک بازی هجومی از آنها را داشت.

پرسپولیس در نیم فصل رضا خالقی‌فر، گابریل، تادو ، علی علیپور، مسعود همامی، میردورقی و بابک حاتمی را جذب کرده و از این تیم کمندانی، فرشاد قاسمی، رضا حقیقی، نیلسون و میثم حسینی جدا شده‌اند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید.

* ملوان – تراکتورسازی

ملوان با آوردن فیروز کریمی تلاش دارد تا بازهم در لیگ برتر بماند اما فاصله امتیازی نسبتا زیاد آنها با سایر تیم‌ها کار بسیار دشواری است. آنها این هفته برابر تراکتوری به میدان می روند که به خوبی تقویت شده و از مدعیان اصلی قهرمانی است. خط دفاع متزلزل ملوان قطعا کار دشواری پیش روی دارد و البته آنها می‌دانند از دست دادن امتیاز در انزلی مساوی با سقوط به دسته پایین‌تر است. به همین دلیل حریف دست و پا بسته‌ای برابر تراکتورسازی نیست.

ملوان در نیم فصل پژمان نوری، آبشک، فواد آقایی و فرزاد حاتمی را جذب کرده و حیدری از این تیم جدا شده است. ملوان این روزها آبستن حوادث است و جو بسیار مخالفی علیه مالک این باشگاه ایجاد شده است و باید دید ملوانی‌ها می‌توانند با برتری در این دیدار این جو را کمتر کنند یا نه. کاری که بسیار دشوار است.

در سوی دیگر این میدان تراکتورسازی که تمرینات خوبی را در دبی پشت سر گذاشته در نیم فصل بایرامی، عیسی اندوی، رادامز رودریگو داسیلوا، قریشی، فردین عابدینی و تیموریان را جذب کرده است. از این تیم همچنین احمد آل نعمه و نوشی صوفیانی جدا شده‌اند.

دیدار رفت دو تیم با برتری یک بر صفر تراکتورسازی به پایان رسید.

* نفت تهران – استقلال خوزستان

مصاف دو سرمربی‌ای که به فوتبال تهاجمی و بازی دادن به جوانان علاقمند هستند، حتما زیبا از آب در می‌آید. نفتی‌ها فعلا صدرنشین لیگ برتر هستند و با یک پیروزی می‌توانند این موفقیت فعلی را تداوم دهند. تیم علیرضا منصوریان چند بازیکن در تیم ملی داشته و شاید در این دیدار برای جلوگیری از مصدومیت به آنها بازی ندهد اما در آن سوی میدان ویسی برای فاصله گرفتن از انتهاب جدول باید از این دیدار دست پر بیرون بیاید و همین مسئله به جذابیت‌های بازی می‌افزاید.

نفت تهران در نیم فصل از تیم‌های کم کار نقل و انتقالات بود و دونوان دکمن تنها بازیکنی بود که به این تیم آمد و سعید قزل هم تنها جدا شده نفتی‌ها بود.

در آن سوی میدان استقلال خوزستان سیدصالحیو بیات را جذب کرده و اوسانی و صادقی از این تیم جدا شدند.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک نفتی‌ها به پایان رسید.

* استقلال – سپاهان

حساس‌ترین دیدار هفته هجدهم را مصاف تیم‌های استقلال و سپاهان تشکیل می‌دهد. دیداری که اگر استقلالی‌ها در آن شکست بخورند تا حد زیادی از قهرمانی دور می‌شوند و اگر در آن پیروز شوند تا حدی عقب ماندگی‌شان را جبران می‌کنند. از سویی دیگر دیدار تیم های استقلال و سپاهان همیشه با حواشی خاصی همراه بوده و البته دیدارهایی جذاب هم از آب درآمده است.

استقلال و سپاهان در تعطیلات لیگ تا حدی شباهت به یکدیرگ داشتند و هردو بازیکنانی را در تیم ملی داشتند. از سپاهان غفوری و حاج صفی و از استقلال صادقی، حیدری، ابراهیمی و فروزان در اردوی تیم ملی بودند.

در تعطیلات نیم فصل استقلالی‌ها میلاد نوری، سلیمان‌فلاح، طالب‌لو، رضا عنایتی و هلمکه را جذب کردند و از این تیم پژمان نوری، کریمیان، آندرانیک تیموریان، داسیلوا و قاضی جدا شدند. در سپاهان هم پسوس و موسی اف به این تیم اضافه شدند و این تیم خروجی‌ای نداشت.

نتیجه دیدار تیم‌های استقلال و سپاهان شاید بیانگر نکات زیادی از تفکر دو مربی بزرگ ایرانی باشد و میزان آماده سازی دو مربی برای لیگ را نشان می‌دهد. استقلال و سپاهان تیم‌هایی هستند که بهلحاظ نفرات از وضعیت خوبی برخوردارند و همین مسئله به جذابیت کار اضافه می‌کند.

* فولاد – راه آهن

فولاد به عنوان مدعی قهرمانی در تعطیلات لیگ سعی کرده تا در فاز تهاجمی کمی خودش را تقویت کند و تلاش جدی‌ای دارد که در نیم فصل دوم در قامت یک قهرمان کار را ادامه دهد. چه آنکه شاگردان اسکوچیچ با توجه به رده‌ای که در آن قرار دارند تیمی مدعی محسوب می‌شوند. فولادی‌ها در نیم فصل احمد آل نعمه، قاضی و مسلمان را جذب کردند و ایمان موسوی تنها جدا شده این تیم محسوب می شود.

در سوی دیگر این میدان راه آهن بعد از مشکلات مدیریتی‌ای که برایش ایجاد شد، لطیفی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد و با جدایی بسیاری از بازیکنان بزرگ این تیم، آنها جوانانی کمتر شناخته شده را جذب کرده‌اند و نتیجه تقابل بین فولاد و راه آهن می‌تواند گواه مسائل زیادی باشد.

راه آهن در صورت شکست در این دیدار در منطقه سقوط می‌ماند و به همین دلیل لطیفی هرچه از دستش بر بیاید را برای نتیجه‌گیری تیمش به کار خواهد بست. تیم او در نیم فصل نوید خوش‌هوا، میرابی، محمدرضایی، کلاه کج، رزمی نیا، خزایی، جوانمردی، اخباری نیا، رخساری و اکبری را جذب کرد و رضا خالقی‌فر، طالب‌لو، آبشک، مهدی‌پور، محمد غلامی و علی علیپور از این تیم جدا شدند.

* برنامه کامل هفته هجدهم به شرح زیر است:

- پنجشنبه
پیکان- نفت‌مسجد‌سلیمان ساعت 15

گسترش فولاد – پیکان ساعت 15

صبای قم – پدیده ساعت 15

- جمعه
ذوب آهن – پرسپولیس ساعت 14:30

ملوان – تراکتورسازی ساعت 15

نفت تهران – استقلال خوزستان ساعت 15

استقلال – سپاهان ساعت 16:55

فولاد – راه آهن ساعت 17:15 

 

اخبار ورزشی  - ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------