جزئیات دقیق مرحله انتخابی جام جهانی در آسیا/ جایی که بعید است به استرالیا بخوریم



اخبار,اخبارورزشی,جام جهانی

کارلوس کروش نگران است. او می گوید بدون برنامه ریزی درست برای ادامه کار تیم ملی به مشکل می خوریم چون گروه بندی جدید بازیهای انتخابی جام جهانی کار صعود را سخت تر کرده است. ترسی که خیلی دور از انتظار است.در ادامه می توانید جزئیات سیستم جدید امتیاز دهی را بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین کنفدراسیون فوتبال آسیا با انجام تغییراتی در نحوه برگزاری مسابقات، دو تورنمنت مقدماتی جام جهانی و مقدماتی جام ملت های آسیا را در هم ادغام کرده است. نحوه برگزاری مسابقات بدین صورت است:


مرحله اول:
در مرحله اول تیم هایی که در رده بندی آسیا در رتبه 35 تا 46 هستند، در دو مسابقه رفت و برگشت طی روزهای 21 و 26 اسفند 94 به مصاف هم می روند و 6 تیم برنده به 34 تیم برتر آسیا می پیوندند تا 40 تیم وارد مرحله دوم شوند. تیم های هند، سریلانکا، یمن، کامبوج، تایوان، تیمور شرقی، نپال، ماکائو، پاکستان، مغولستان، برونئی و بوتان در این مرحله باید به میدان بروند.


مرحله دوم:
در مرحله دوم مسابقات، 40 تیم در 8 گروه 5 تیمی قرار می گیرند و بصورت رفت و برگشت باهم روبرو می شوند که مسابقات این مرحله از روز 21 خرداد 94 آغاز می شود و تا 9 فروردین 95 به طول می انجامد. ایران در این مرحله مثل ادوار قبلی با تیم های متوسط مثل اندونزی، اردن، عمان، کویت، سوریه، تاجیکستان، ویتنام، تایلند، مالزی، سنگاپور، لبنان، فلسطین و ... همگروه خواهد شد و احتمال دیدار با کره جنوبی، استرالیا، ژاپن و ... خیلی ضعیف است. 8 تیم قهرمان گروه ها و 4 تیم از بهترین تیم های رده دوم جداول 8 گانه و در مجموع 12 تیم به دور سوم مسابقات راه می یابند. این 12 تیم با صعود به مرحله سوم سهمیه جام ملت های 2019 را نیز بدست می آورند. روزهای مسابقات نیز بدین ترتیب خواهد بود: 21 و 26 خرداد، 12 و 17 شهریور، 16 و 21 مهر، 21 و 26 آبان 94 و 51 و 10 فروردین 95.


مرحله سوم:
مرحله سوم مسابقات برای 12 تیم صعود کرده مرحله دوم اختصاص به مقدماتی جام جهانی 2018 دارد. 12 تیم صعود کرده از مرحله قبل در دو گروه 6 تیمی تقسیم می شوند و بصورت رفت برگشتی ماراتن صعود به جام جهانی 2018 را آغاز می کنند. در صورتی که آسیا 4 سهمیه مستقیم در جام 2018 داشته باشد، تیم های اول و دوم گروه ها بصورت مستقیم راهی جام جهانی می شوند و تیم های سوم دو گروه در دو بازی رفت و برگشت دیدار می کنند و تیم برنده به پلی اف بین قاره ای راه می یابد که البته هنوز مشخص نشده است که این تیم پنجم باید با نماینده کدام قاره باید روبرو شود؛ آمریکای جنوبی یا آمریکای شمالی.


مسابقات این مرحله که در واقع مرحله نهایی مبارزه برای راهیابی به جام جهانی 2018 است از 10 شهریور 95 آغاز می شود و تا 15 شهریور 96 به طول می انجامد. هر تیم در این مرحله باید 10 بازی انجام دهد و در این مرحله احتمال همگروهی ایران با قدرت های بزرگ قاره مثل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و ... وجود دارد.


از آنجایی که جام ملت های 2019 آسیا با حضور 24 تیم برگزار خواهد شد، بنابراین به جز 12 تیمی که در مرحله دوم انتخاب شده و برای صعود به جام جهانی 2018 مبارزه خواهند کرد، 12 تیم دیگر باید انتخاب شود. از بین 28 تیم حذف شده در مرحله دوم مسابقات که دیگر شانسی برای جام جهانی 2018 نخواهند داشت، 24 تیم که بهترین عملکرد را داشته اند انتخاب می شوند و در 6 گروه 4 تیمی باهم مسابقه می دهند و در نهایت تیم های اول و دوم این شش گروه (مجموعاً 12 تیم) راهی جام ملت های 2019 می شوند تا ترکیب 24 تیم این مسابقات تکمیل شود.


 اخبار  ورزشی  -  خبر انلاین

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------