وطنخواه؛ یک عده مفت خور دور و بر صادقیان هستند



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال  ایران

مدافع چپ دهه 50 پرسپولیس گفت: «من 10 سال برای پرسپولیس بازی کردم 10 تا یک‌قرانی نگرفتم، خدا آن روز را نیاورد که به خاطر مشاوره پول بگیرم.»

 "رضا فاکتی"؛ این لقبی است که در زمان اوج آقا رضا، اهالی فوتبال و رسانه‌ها به او داده بودند. رضا وطنخواه یکی از قدیمی‌ترین پرسپولیسی‌ها است که البته با حمید درخشان رابطه خوبی دارد.


وی می‌گوید کار فنی درخشان را قبول دارد اما جایگاه نهمی برازنده پرسپولیس نیست. صحبت‌های او درباره درخشان و البته حکمی که به نامش زده شد جالب به نظر می‌رسد؛ به خصوص در مقطعی که سرمربی سرخ‌ها بد نتیجه می‌گیرد.

 * آقا رضا خبری از شما نیست، ظاهرا شما مشاور امور ورزشی پرسپولیس بودید اما دیگر دور و بر تیم دیده نمی‌شوید؟ می‌خواهیم اول درباره حمید درخشان و ناکامی‌های اخیرش صحبت کنید.
- خدمت شما عرض کنم که اولا من کار حمید را قبول دارم. من آن زمان که تمرینات را از نزدیک می‌دیدم به مشکلات نزدیک بودم اما از زمانی که آقای منتقمی به عنوان مشاور به من حکم دادند حتی یک تماس هم با من گرفته نشد. هیچ‌کس یک تماس نگرفت که بگوید با شما کار داریم و نظر بدهید. در واقع هیچ‌کس با من دیگر کاری نداشت. البته بگویم من همان زمان با تماس حمید و به عنوان هوادار می‌رفتم سر تمرین.

 

آن زمان خیلی با پیام صادقیان حرف می‌زدم چون همشهری‌ام بود. با زبان ترکی با او حرف می‌زدم و جذبش کرده بودم اما از وقتی حکم داده شد نه خبری شد و نه من به آن سمت و سو رفتم. الان هم نمی‌دانم چه هست و چه نیست. فقط بازی‌ها را می‌بینم. این بازی آخر را هم به باورم نباید می‌باختند. با این بازی که پرسپولیس انجام داد، به نظر من اگر هم نمی‌بردند حداقل باید مساوی می‌شد.

* اما در جذب بازیکنان جدید انتقادات زیادی به آقای درخشان وارد شده و حتی می‌گویند ایشان با دلال‌ها در ارتباط است؟
- من جرأت ندارم که به کسی چنین تهمتی بزنم. این مساله‌ای است که خود آقای درخشان باید جوابگویش باشد. حالا یکسری بازیکن از قبل بوده و او تیم را نبسته اما در نیم‌فصل دوم بازیکنان صددرصد با نظر ایشان جذب شده‌اند و باید جوابگو باشند.

 

اینها هم تازه آمده‌اند و ان‌شاءالله شرایط بهتری در تیم پیدا کنند. با این وجود رده نهمی به هیچ‌وجه برازنده این تیم نیست و با توجه به فعالیتی که انجام می‌شود نتایج رضایتبخش نیست. البته من اخیرا مطلبی در روزنامه‌ها خواندم که گویا آقایان عبدی و قنبرپور می‌خواهند جای حمید را بگیرند. خیلی عذر می‌خواهم اما چطور آقای مصطفی قنبرپور می‌شود مشاور ورزش و بعد هم صحبت از حضورش در کادر فنی می‌شود. اصلا بحث سابقه نیست اما باعث تاسف است که این آدم‌ها را برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح می‌کنند.

 * بگذریم، شما طی این مدت با حمید درخشان تماسی داشتید؟
- نه، با من تماسی گرفته نشد.

 * بابت حکمی که گرفتید، پول هم به شما می‌دهند؟
- نه اصلا، من 10 سال برای پرسپولیس بازی کردم 10 تا یک‌قرانی نگرفتم، حالا به خاطر مشاوره پول بگیرم. خدا آن روز را نیاورد که من بخواهم به خاطر این کار پول بگیرم هر چند یک عده می‌گیرند.

 * شما گفتید کار فنی حمید درخشان را قبول دارید اما به نظر شما طی 4 ماه و اندی که ایشان آمده، تغییری در حیطه فنی پرسپولیس مشاهده می‌کنید؟
- ببینید من بارها در مورد کی روش هم این مساله را گفتم که موفقیت یک تیم تنها به سرمربی نیست و آخرین نقش را سرمربی ایفا می‌کند. الان که پرسپولیس مدیر ندارد و مدیرش در زندان است. من طاهری را هم نمی‌شناسم. این از مدیریت. بازیکنان‌مان هم که اینها هستند. موفقیت با مدیریت، مربی، بازیکن و امکانات به‌وجود می‌آید. حالا بدون سه فاکتور دیگر اگر مربی کاربلد هم بالای سر تیم باشد چه‌کار می‌تواند بکند. من نمی‌خواهم روی نقاط ضعف تیم سرپوش بگذارم.

 

من کارآیی حمید را دیده‌ام، علاقه‌مندی‌اش را دیده‌ام اما وقتی یک بازیکن خوب نداشته باشی و مدیریت هر روز دنبال پول و امکانات باشد چه توقعی دارید؟ وقتی تیم با هواپیما می‌رود اصفهان و با اتوبوس برمی‌گردد چه انتظاری دارید؟ همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا تیم نتیجه نگیرد. من نگران نتایج بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هستم چون آنجا بحث ملی در میان است و اگر خدای نکرده پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و فولاد نتیجه نگیرند، با توجه به شکست تیم ملی در جام ملت‌ها لطمه جبران‌ناپذیری به فوتبال‌مان وارد خواهد شد.

 * شنیده‌اید آقای درخشان بازیکنی جذب کرده که در پیکان و سایپا بازی نمی‌کرده و قرارداد خوبی هم بسته؟
- من اینها را نمی‌دانم. من حمید را می‌شناسم و به کارش باور دارم. نمی‌دانم اینها چطوری آمدند اما می‌دانم یا پرسپولیس خیلی پایین آمده یا پول نیست که بازیکن خوب بخرند.

* اما خریدهای پرسپولیس اصلا خوب نبوده‌اند.
- نمی‌دانم. فقط می‌توانم بگویم پرسپولیس و استقلال جایی نیست که بخواهند بازیکن را پرورش بدهند. اینها بازیکن قهرمان می‌خواهند؛ بازیکنی که از باخت بدش بیاید. ما 10 سال در پرسپولیس بودیم مگر اینجوری بود؟ اصلا باخت یعنی چه؟ باید بازیکن در حد پرسپولیس بیاید و خود سرمربی هم در این مورد باید پاسخگو باشد.

 * الان دو روز است بحث برکناری درخشان هم به گوش می‌رسد، شما با تغییر دوباره کادر فنی موافقید؟
- نه، اینها که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند از روی بغض یا هر چیز دیگری حرف می‌زنند. الان دورتموند کجای جدول است؟ مگر سال قبل با همین مربیان کار نمی‌کرد؟ یک جا می‌بینید شوک وارد کردن جواب می‌دهد اما تند تند عوض کردن مربیان فایده ندارد. حالا تند تند مدیر عوض می‌کنند، بماند. این را بردار تا آن یکی بیاید و درخشان نباشد و فلانی بیاید فایده ندارد. اصلا درخشان برود که عبدی یا قنبرپور بیایند؟ باید یکی قوی‌تر بیاید و بنشیند. شما می‌بینید خلعتبری می‌رود، مسلمان می‌رود، سید جلال می‌رود، باید بروند جای‌شان بازیکنان بهتر بگیرند. همه‌اش می‌گویند درخشان نتوانست. بچه 10 دقیقه می‌رود توی زمین دوتا اخطار می‌گیرد می‌آید بیرون، بعد می‌گویند چرا این را نگرفتی؟

* می‌خواستیم درباره پیام صادقیان صحبت کنید. شما با او صحبت می‌کردید اما پیام...
- راستی می‌خواستم همین را بگویم. پیام الان کجاست؟

* قبل از تعطیلات مصدوم شد، در اردوی امارات سرما خورد و دوباره مصدوم شد. این بازیکن تمام وقتش را گذاشته پای اینستاگرام و مدام مصدوم است.
- من هم می‌خواستم همین را بگویم. من می‌گویم سرپرست تیم یعنی چه؟ مربی کارهای داخل زمین را انجام می‌دهد پس بیرونش چه می‌شود؟ من به خاطر مملکت می‌گویم نه پرسپولیس؛ مگر صادقیان به راحتی صادقیان شده که حالا بگذاریم از بین برود؟ این بچه پدر ندارد. من به پیام گفتم بچه‌جان مادرت را از تبریز بیاور کنارت. متاسفانه یک عده مفت خور دور و بر پیام هستند. گفتم مادرت را بیاور کنارت باشد، برایت غذا درست کند. گفتم باید شب‌ها ساعت 9 بخوابی. من از وضعیتش خبر دارم.

 

حالا که نابود شده و رفته مگر صحبتی با او شده؟ اصلا چطوری نابود شد؟ این بچه‌ها باید بالای سرشان سرپرست باشد. حالا پیام نه بقیه هم همینطور. عالیشاه هم همینطور. طارمی هم باید مراقب باشد. البته او در شاهین بوشهر شاگردم بوده و می‌دانم بچه آرام‌تری است. عباس‌زاده هم باید مواظب باشد. باید سرپرست، کاپیتان و بزرگترهای تیم از اینها مراقبت کنند. من که بودم به عنوان پدر با اینها صحبت می‌کردم اما متاسفانه از وقتی حکم گرفتم هیچ‌کس با من تماس نگرفت.

 * آقا رضا اینها یک پرویزخان (دهداری) می‌خواهند بالای سرشان.
- بله اما ببینید با پرویزخان چطوری رفتار کردند. متاسفانه هر کسی دارد برای خودش کار می‌کند و هیچ‌کس به فکر مشکلات تیم نیست.

 * این مصدومیت‌های متوالی صادقیان خیلی عجیب است.
- کی مسئول است؟ پزشک تیم؟ سرپرست؟ حمید که یک‌تنه نمی‌تواند. باید آدم‌هایی باشند که کمک کنند. رفته‌اند قنبرپور را مشاور کرده‌اند. آخر قنبرپور کجای پرسپولیس بوده؟ این همه آدم بزرگ در پرسپولیس بوده‌اند. این همه بازیکن بزرگ ملی هستند. آقای طاهری تو کی هستی؟ نمی‌خواهم بی‌حرمتی کنم اما نمی‌دانید که به رضا وطنخواه یک حکم دادند اما دیگر با او تماس نگرفتند؟ واقعا باشگاه بی صاحب شده است.

 * بگذریم. درباره خرید سهام پرسپولیس چه نظری دارید؟ ظاهرا پیشکسوتان می‌خواهند 20 درصد سهام را بخرند؟
- به من هم خیلی زنگ زدند اما من کلا کاری ندارم. سابقه من از همه اینها بیشتر است. من جزو بنیانگذاران پرسپولیس بودم و 17 فروردین سال 47 اولین بازی با تاج را انجام دادیم. وقتی شاهین منحل شد ما رفتیم تمرین کردیم و یکی از 11 تای اصلی آن بازی با تاج من بودم. بنابراین من جزو قدیمی‌ترین پرسپولیسی‌ها هستم اما اینها خودشان را جلوتر از همه می‌دانند. آقای عابدینی کجا در پرسپولیس بوده؟

* اما ظاهرا عابدینی نقش سخنگو یا سخنور این جمع را دارد؟
- بله دیگر، عکس‌شان را در روزنامه‌ها کنار هم دیدم. اینها هر کدام به فکر خودشان هستند. من اولا باور نمی‌کنم پرسپولیس را به این راحتی بفروشند اما...
 
* اما به این اتفاق خیلی نزدیک شده‌ایم.
- خدا کند که بخرند. هر کسی پولدار است بخرد. من که یک معلم بازنشسته‌ام و با وجود 10 سال بازی در پرسپولیس هیچ ادعایی ندارم.

 * چرا شما در بین پیشکسوتان نیستید؟
- آنهایی که می‌خواهند سهام را بخرند به فکر خودشان هستند. هیچ‌کس به فکر حل مشکلات پرسپولیس نیست و می‌خواهند تیم در همان مسیری قرار بگیرد که خودشان می‌خواهند.

* اما خود پیشکسوتان که پولی ندارند و به پشتوانه پول هدایتی جلو آمده‌اند.
- در هر حال شما یک جا هست که به پول فکر نمی‌کنی و فقط عشق اهمیت دارد. یک جا پول مهم است و یک جا هم پول و شهرت اهمیت پیدا می‌کند. حتما دل اینها برای پرسپولیس می‌سوزد. در هر حال امیدوارم اینها بروند جلو و سهام را بخرند. ما که نشستیم و تماشا می‌کنیم. چند بار من را دعوت کردند برویم پیش آقای هدایتی و منزل سید حسن خمینی اما من نرفتم.

* فکر می‌کنید به هدف‌شان می‌رسند؟
- ان‌شاءالله. فقط یک بار دیگر می‌گویم مواظب پیام باشید.

 اخبارورزشی  -  ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------