آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

نقش‌حجازی درتلخ‎ترین شکست‌آسیایی پرسپولیس



دومين حضور پرسپوليس در يک رقابت آسيايي به سال 1366 شمسي برمي گردد، درست 30 سال بعد از اولين باري که پرسپوليس در رقابت هاي موسوم به قهرماني آسيا، حضور پيدا کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آسیایی شدن پرسپولیس پس از فتح 3 جام باشگاه های تهران، جام‌حذفی تهران و جام‌حذفی ایران، در سال 1365 اتفاق افتاد. پرسپولیس که بهترین تیم ایران در آن سال ها تلقی می‌ شد با پیروزی در دو بازی رفت‌وبرگشت مقابل ملوان انزلی به آسیا رفت. اما یکی، دو ماه پس از شعار هواداران پرسپولیس در آزادی که می‌خواندند:«آسیا آسیا ما داریم می‌ آییم»، اختلافات داخلی شرایط خوب پرسپولیس را از بین برد.

علی پروین که همه کاره و مرد اول پرسپولیس از نظر فنی و مدیریتی بود، پس از اختلاف شدید با مسوولان بنیاد مستضعفان که پرسپولیس را اداره می‌ کرد از این تیم بیرون شد تا قرمزها با مربیگری مسعود معینی که اتفاقا گل سرنوشت ساز استقلال در اولین قهرمانی این تیم در آسیا را به ثمر رسانده بود، وارد رقابت های فصل جدید باشگاهی تهران شود. این تغییر به هیچ وجه به مذاق پرسپولیسی ها خوش نیامد و آنهادر اولین بازی بدون پروین ورزشگاه آزادی را با اعتراض های خود به هم زدند.

 

آنها که یک جمعیت 50 هزار نفری بودند، علنا به مخالفت با پرسپولیس پرداخته و حتی بخشی از آنها اقدام به آتش زدن صندلی های آزادی کردند. کاری که در آن دوران به هیچ وجه سابقه نداشت. پرسپولیس پس از این مسابقه روانه اردو شد تا به دور اول بازی های جام باشگاه های آسیا در بنگلادش برود که تیمی به نام محمدان با مربیگری ناصر حجازی انتظارش را می‌ کشید. آنها که می‌ خواستند شاهرخ بیانی را دوباره به ترکیب خود اضافه کنند، موفق به این کار نشدند تا قرمزها با هدایت معینی و ولی الله صالح نیا بدنساز این تیم به بنگلادش بروند.

پرسپولیس در بازی اول با 5 گل تیم ساندرز سریلانکا را شکست داد و در حالی که محمدان مقابل این تیم متوقف شد، تنها به یک تساوی مقابل این تیم نه چندان قدرتمند احتیاج داشت تا به دور بعدی برود. آنها 2 روز بعد در ورزشگاهی پر از تماشاچی به دیدار محمدان رفتند و پس از آنکه با به ثمر رساندن گل اول فاصله ای با صعود نداشتند، در دقایق پایانی مغلوب حملات تیمی شدند که ناصر حجازی آن را هدایت می‌ کرد. جالب اینکه یکی از این دو گل را بیژن طاهری بازیکن ایرانی محمدان به ثمر رساند.

این پیروزی تاریخی محمدان را به دور بعدی برد و این تیم به بزرگترین افتخار تاریخ خود، رده چهارمی آسیا دست یافت. مرحوم ناصر حجازی در این باره گفته است: هواداران محمدان از ورزشگاه تا خانه او را روی دست حمل کرده بودند ...

 

اخبار,اخبارورزشی, رقابتهای آسيايي


در آن زمان گفته می‌ شد بازیکنان وفادار به علی پروین با این شکست زمینه بازگشت او را به پرسپولیس مهیا کرده اند، اما این مساله هرگز تایید نشده است. البته علی پروین بلافاصله پس از بازگشت پرسپولیس، در یک جمعه شلوغ روی نیمکت پرسپولیس نشست و با هزاران شاخه گل مورد استقبال قرار گرفت، مسابقه ای که پرسپولیس آن را با 3 گل فرشاد پیوس به سود خود تمام کرد.

پرسپولیس کمتر در مسابقات آسیایی موفقیت درخوری داشته است و 2 قهرمانی استقلالی ها در سال های دور همواره مورد طعنه آبی‌پوشان خطاب به هواداران تیم پرطرفدارتر قرمزپوش بوده است. اگر تاریخ را ورق بزنید، روزهای تلخ پرسپولیس کم نیست اما این شکست در بنگلادش بیش از بقیه باعث آزار طرفداران شده است.

اخبار,اخبارورزشی, رقابتهای آسيايي

 

 اخبار ورزشی  - ورزش سه 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------