من پسر قلعه نویی نیستم



اخبار,اخبارورزشی,امید ابراهیمی

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: «قلعه‌نویی هر بازیکنی را که خوب بازی کند دوست دارد، همه بازیکنان همین شرایط را دارند اما من اینکه می‌گویند پسر قلعه‌نویی هستم را قبول ندارم.»

 امید ابراهیمی بازیکنی است که امسال برای اولین بار در تیم پرطرفدار پایتخت بازی می‌کند و البته یکی از کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان لیگ برتر است.

وی که حتی مسافر جام جهانی هم بود این روزها در خط هافبک استقلال به مهره قابل اعتماد امیر قلعه‌نویی تبدیل شده و تلاش می‌کند تا با این تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد.

ابراهیمی از اخلاق و رفتارش و همچنین آرزویش گفت که متن این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

 * چرا امید ابراهیمی اینقدر ساکت و سر به زیر است؟
- (می‌خندد) خیلی هم ساکت نیستم. بیشتر دوست دارم تمرکزم روی فوتبالم باشد و سعی می‌کنم عملکرد مثبتی در زمین داشته باشم. البته اینگونه نیست که من اصلا حرف نزنم و معمولا در زمین بازی با بازیکنان کنار‌دستی‌ام صحبت می‌کنم.

 * در زندگی شخصی‌ات‌ هم اینقدر ساکت هستی؟
- من در کل آدمی آرام هستم. کم صحبت می‌کنم و شاید اینگونه بهتر باشد که بگویم کم‌حرف هستم.

 * از این رویه جواب گرفته‌ای؟
- دقیقا همینطور است. همیشه سعی کردم روی کارم تمرکز کنم و تمرکزم روی فوتبالم باشد. خودم هم از این شرایط راضی بودم.

 * ابراهیمی استقلال با ابراهیمی سپاهان چه تفاوتی دارد؟
- به نظر خودم تفاوت چندانی نیست. شاید در سال‌های اول حضورم در سپاهان کمی بی‌تجربه بودم اما حالا تجربه‌ام بیشتر شده است و فکر می‌کنم این تجربه در ادامه راه به کمک من هم بیاید.

* آیا امید ابراهیمی تاکنون به کاپیتانی در تیم بزرگی مثل استقلال فکر کرده است؟
- واقعا به این مسئله فکر نکردم و بدون اغراق می‌گویم تا به حال این موضوع در ذهنم نیامده بود. استقلال آنقدر بزرگ است و بازیکنان بزرگی دارد که فکر می‌کنم دلیلی باشد که من تا به امروز به این موضوعی که شما گفته بودید فکر هم نکردم.

* رابطه‌ات با هواداران استقلال چطور است؟
- رابطه من با آنها خوب است و مشکلی ندارم. همیشه سعی کرده‌ام آنقدر در زمین خوب باشم که تیمم ضرر نکند. فکر می‌کنم همین مسئله برای هواداران کافی است. وقتی داخل زمین طوری بازی کنی که مردم از تو رضایت داشته باشند کفایت می‌کند.

 * در صفحات اجتماعی چطور فعالیتی داری؟
- من فقط یک صفحه اینستاگرام دارم و این صفحه را هم به این دلیل باز کرده‌ام که یک وقت سوءاستفاده‌ای نشود و به اسم من نقل قولی منتشر نشود. همین.
 
* فکر می‌کنی چرا میزان دوندگی بازیکنان ایرانی در پست تو نسبت به بازیکنان اروپایی کم است؟
- وقتی در اروپا بازیکن به سن 7 یا 8 سالگی می‌رسد برنامه‌های بسیار خوبی برای آنها در نظر می‌گیرند و به آنها یاد می‌دهند که شرایط بدنی‌شان در آینده چگونه باشد. خود من نه مدرسه فوتبالی رفته‌ام و نه جایی آموزش دیده‌ام و هر چه می‌بینید استعداد ذاتی خودم است. به نظرم ما از نظر پایه‌ها خیلی ضعیف هستیم و باید روی این موضوع کار کنیم. وقتی بازیکن به یک سنی می‌رسد که پختگی لازم را پیدا می‌کند و با توپ آشنایی کامل پیدا می کند بدون شک مستعد آموزش است و باید روی آن سرمایه‌گذاری کرد تا در آینده جوابش را بگیریم.

* امید ابراهیمی وقتی اولین بار پیراهن استقلال را پوشید چه احساسی داشت؟
- مطمئنا احساس خوبی بود. همه می‌گفتند شرایط بازی در استقلال خیلی سخت است ولی روزی که به این تیم آمدم توکلم به خدا بود و دوست داشتم به شکلی برای استقلال بازی کنم که همه از من راضی باشند. فکر می‌کنم خدا هم خیلی به من کمک کرد و امیدوارم روزهای بهتری را با تیمم تجربه کنم.

 * الگوی امید ابراهیمی در فوتبال چه کسی است؟
- الگوی من در فوتبال "ماسکرانو" است که البته در لیور‌پول بازی می‌کرد. من ماسکرانویی را دوست داشتم که در تیم ملی آرژانتین و لیور‌پول هافبک دفاعی بود و سبک بازی او را خیلی می‌پسندیدم. حالا هم بازی‌های زیادی را تماشا می‌کنم و از آنها درس می‌گیرم.

 * دوست دارم سوالی را شفاف بپرسم، می‌گویند امید ابراهیمی یک جورایی (پسر قلعه‌نویی) است خودت چنین موضوعی را متوجه شدی؟
- (می‌خندد) واقعا من در بیرون از زمین کاری ندارم و تمامی حرفم درون زمین است. فکر می‌کنم قلعه‌نویی هر بازیکنی را که خوب بازی کند دوست دارد و همه بازیکنان استقلال همین شرایط را دارند. من زمانی در سپاهان با کرانچار رابطه بسیار خوبی داشتم. او هم به بازی من علاقه داشت. الان هم آقای قلعه‌نویی با حنیف، خسرو، عنایتی و خیلی‌های دیگر رابطه خوبی دارد و آنها را دوست دارد. من هم رابطه‌ام با سرمربی تیمم خیلی خوب است و سعی می‌کنم خواسته‌هایی را که در زمین از من دارد پیاده کنم.

* پس اینکه می‌گویند پسر قلعه‌نویی هستی را قبول نداری؟
- نه. برایتان مثالی می‌زنم. امیر‌حسین صادقی 12 سال است که در استقلال بازی می‌کند و در تراکتور‌سازی و مس کرمان شاگرد آقای قلعه‌نویی بود. یا به طور مثال خسرو حیدری و خیلی‌های دیگر که اسم‌شان را آوردم سال ها است در استقلال بازی می‌کنند. من حساسیتی روی این موضوع ندارم اما به شخصه فکر نمی‌کنم پسر امیرخان باشم. (می‌خندد)

* کمی به استقلال برسیم، ظاهرا تیم نسبت به نیم‌فصل اول شرایط بهتری پیدا کرده است؟
- صد در صد. ما کمی نوسان داشتیم ولی با تعطیلاتی که به وجود آمد اردوی خوبی را برگزار کردیم و خوشبختانه تمرکز همه بچه‌ها روی فوتبالشان است. فکر می‌کنم گرفتن 10 امتیاز از 4 مسابقه نشان می‌دهد که تیم شرایط خوبی داشته و مطمئنا هدف‌مان این است که در آینده بهتر شویم.

* شما جمعه با نفت مسجد‌سلیمان بازی دارید که به نظر می‌رسد یکی از سخت‌ترین بازی‌های استقلال است.
- من خودم بازی تراکتور‌سازی و نفت مسجد سلیمان را دیدم. حریف روز جمعه ما در دور رفت هم عالی بازی کرد و انگیزه بسیار بالایی دارد. اگر نیم‌فصل اول امتیازی را از دست دادیم فرصت جبران داشتیم اما حالا جبران کردن خیلی سخت است و ما باید از بازی‌های درون خانه خودمان نهایت استفاده را ببریم تا این امتیازات بتواند در روزهای پایانی لیگ به ما کمک کند.

* به نظرت استقلال چقدر به قهرمانی امیدوار است؟
- ما با صدر جدول فاصله زیادی نداریم و تنها یک امتیاز با تیم اول اختلاف داریم. قهرمانی استقلال دور از دسترس نیست و تیمی که می‌خواهد موفق باشد باید آنقدر قوی ظاهر شود که نام حریفان برایش فرقی نکند. 9 بازی داریم و به نظر من هر 9 مسابقه فینال هستند.

* این روزها به نظر می‌رسد باشگاه دچار مشکلات مالی است و آیا این موضوع در روند تیمی شما تاثیر نمی‌گذارد؟
- مشکلات وجود دارد و همه به آن واقف هستیم اما این مشکلات باعث نمی‌شود ما از هدف‌مان دور شویم. من فکر نمی‌کنم بحث مالی چیزی باشد که ما را از قهرمانی دور کند.

 اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------