حرف دوپهلوی بلاتر در آستانه انتخاب میزبان جام ملت‌های آسیا



اخبار,اخبار ورزشی  ,سپ بلاتر

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: «حضور بانوان برای فوتبال ایران پررونق خواهد بود و این ممنوعیت نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

در آستانه معرفی میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا که یکی از کشورهای ایران و امارات خواهد بود، سپ بلاتر خواهان حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها شد.

بلاتر روز گذشته از ایران خواست به ممنوعیت حضور بانوان در استادیوم‌ها پایان دهد و ادامه این وضعیت را غیرقابل قبول دانست.

 وی گفت: «در نوامبر 2013 هنگامی که در ایران بودم، نه تنها با شور و شوق ملتی بزرگ در فوتبال روبه‌رو شدم، بلکه شاهد قانون منع حضور زنان در استادیوم‌ها بودم و همان زمان این موضوع را با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران مطرح کردم و این تصور پیش آمد که این شرایط غیرقابل تحمل به زودی تغییر خواهد کرد.»

بلاتر ادامه داد: «با این حال هیچ اتفاقی رخ نداد و این ممنوعیت در قبال بانوان همچنان اعمال می‌شود. این در حالی است که حضور بانوان برای فوتبال و همچنین فوتبال ایران پررونق خواهد بود و این ممنوعیت نمی‌تواند ادامه داشته باشد.»

وی همچنین گفت: «از این‌رو از مقامات ایرانی می‌خواهم در این مورد تجدید نظر کنند و درِ استادیوم‌ها به روی بانوان باز شود.»

این صحبت‌های بلاتر در حالی مطرح شده که گفته می‌شود میزبان جام ملت‌های 2019 آسیا تا 48 ساعت آینده معرفی خواهد شد. از یک طرف آنهایی که نگاه بدبینانه‌ای به موضوع دارند، می‌گویند بلاتر این حرف‌ها را زده تا اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا را که می‌خواهد میزبانی 2019 جام ملت‌ها را به امارات بدهد، توجیه کند اما آنهایی که خوش‌بینانه به ماجرا نگاه می‌کنند، می‌گویند شاید AFC می‌خواهد میزبانی دوره بعدی جام ملت‌ها را به ایران بدهد که بلاتر درباره ضرورت پایان ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های کشورمان حرف می‌زند!

 گفتنی است این سخنان در آستانه روز بین المللی زن که مصادف با شنبه است به میان آمده و قرار است نشستی با همین موضوع نیز به زودی برگزار شود.

 بلاتر علاوه بر طرح مساله حضور زنان در ورزشگاه‌ها از کنفدراسیون فوتبال قاره‌های مختلف به خاطر اینکه هیچ زنی را برای عضویت در کمیته اجرایی فیفا انتخاب نکرده‌اند، انتقاد کرده است.
 
 اخبار  ورزشی  -  خبر  ورزشی 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------