آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

زمان اعلام شرایط جدید واگذاری سرخابی‌ها



اخبار,اخبار ورزشی, فوتبال  ایران

معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رییس سازمان خصوصی سازی گفت: شرایط جدید واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس روز سه شنبه هفته آینده در جلسه هیات واگذاری مشخص و اعلام می شود.

علی اشرف پوری حسینی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با  ایرنا درباره لغو شدن مزایده سرخابی ها اظهار داشت: مزایده لغو نشده بلکه به علت نبود پیشنهاد، جلسه مزایده فردا برگزار نمی شود.

رییس سازمان خصوصی سازی درباره تصمیم بعدی برای واگذاری این دو باشگاه گفت: اتخاذ هر نوع تصمیم جدیدی بر عهده هیات واگذاری است که روز سه شنبه هفته آینده جلسه آن تشکیل خواهد شد.

پوری حسینی تاکید کرد: به طور قطع تا پایان سال مزایده ای برگزار نخواهد شد و مرحله جدید مزایده سال آینده برگزار می شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی در پاسخ به این سئوال که آیا امکان دارد شرایط واگذاری باز هم تسهیل شود یا خیر؟ افزود: هر چیزی امکان دارد ولی بعید می دانم قیمت کاهش یابد، اما ممکن است شرایط واگذاری یک مقدار تسهیل شود که تصمیم گیری در باره آن نیز بر عهده هیات واگذاری است.

ماجرای واگذاری سرخابی ها از آنجا آغاز شد که هیات وزیران دولت دهم در جلسه ششم مهرماه 1390، به استناد اصل 138 قانون اساسی و با توجه به تشکیل وزارت ورزش و جوانان و ضرورت حفظ سهم بخش دولتی در ورزش، سهام دو باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و استقلال را از گروه یک بنگاه ها و فعالیت های اقتصادی موضوع ماده 2 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی به گروه 2 منتقل کرد تا به جای واگذاری صد درصد سهام این باشگاه ها، 20 درصد از سهام شان در اختیار دولت باقی بماند و 80 درصد باقی مانده را به بخش های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی واگذار کند اما با وجود این مصوبه تلاش های دولت دهم برای واگذاری این دو باشگاه نتیجه نداد.

سازمان خصوصی سازی با روی کار آمدن دولت یازدهم عزم خود را برای واگذاری این باشگاه ها جزم کرد و وعده داد که تا 20 فروردین ماه سال 93 و پیش از آغاز بازی های جام جهانی واگذاری این دو باشگاه انجام شود که البته این وعده نیز محقق نشد.

این ماجرا ادامه یافت تا اینکه بالاخره هیات واگذاری 20 دی ماه سال جاری با تصویب قیمت 580 میلیارد تومانی پایه برای این دو تیم واگذاری سرخابی ها را کلید زد.

براساس آگهی منتشر شده در روز دوشنبه 27 بهمن املاک و دارایی های دو تیم استقلال و پرسپولیس به ارزش کل پایه 580 میلیارد تومان روی میز مزایده گذاشته (هر باشگاه 290 میلیارد تومان) اما این مزایده به دلیل عدم استقبال خریداران با شکست مواجه شد.

این بی اقبالی سبب گردید تا هیات واگذاری دوباره برای پرونده این دوتیم تشکیل جلسه دهد و شرایط را برای حضور مشتریان تسهیل کند.

براساس اعلام میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی سازی، شرایط واگذاری سرخابی ها در هیات واگذاری تسهیل شد به گونه ای که مطابق مصوبه این هیات قرار شد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با همان قیمت پایه 290 میلیارد تومان برای هر باشگاه، با شرایط 25 درصد حصه نقد و بقیه به صورت اقساط 4 ساله(8 قسط مساوی 6 ماهه) به مزایده گذاشته خواهد گردید و مدت پرداخت اقساط نیز دو برابر شد.

این در حالی بود که براساس مصوبه قبلی خریداران باید 40 درصد را به صورت نقد پرداخت می کردند و مابقی اقساط را طی دو سال و چهار قسط می پرداختند.

قرار بود نوبت دوم مزایده فردا (سه شنبه) 19 اسفند ماه برگزار شود اما باز هم پیشنهادی برای خرید دریافت نشد تا برگزاری مزایده لغو شود.

 اخبارورزشی  - ایرنا 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------