آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

دلایل کفاشیان برای نگرفتن میزبانی



اخبار,اخبارورزشی,علی کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد برخی مسائل که انجام آنها از عهده او و فدراسیونش خارج بود، از دلایل از دست رفتن میزبانی ایران در جام ملت‌ها و مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا بود.

علی کفاشیان در گفتگو با مهر، در مورد اعطای میزبانی جام ملت‌های سال ۲۰۱۹ به امارات، ضمن بیان مطلب فوق گفت: طی نامه‌ای رسمی از مسئولان AFC درخواست کردیم دلیل واگذاری میزبانی آن رقابتها به امارات را به ما اعلام کنند زیرا یک‌سال زحمت کشیدیم تا موافقیت دولت را برای حمایت از میزبانی ایران کسب کنیم و امکانات مدنظر AFC برای برگزاری این رقابتها را فراهم کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه پس از این همه زحمت اعطای میزبانی به امارات ناراحت کننده بود، افزود: امسال ایران کاندیدای دو میزبانی رقابتهای مهم در آسیا بود، ابتدا مسابقات قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا که انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو بود و سپس جام ملت‌های ۲۰۱۹ که AFC اولی را به قطر سپرد و در دومی امارات را انتخاب کرد، هرچند به ما اعلام کردند میزبانی مرحله نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را به ایران می‌دهند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال ایران اضافه کرد: در روز انتخاب میزبانی رقابتهای قهرمانی زیر ۲۲ سال آسیا، از نمایندگان ایران و قطر خواستند از محل برگزاری نشست خارج شوند و در نهایت قطر را انتخاب کردند. البته قطری‌ها اعلام کرده بودند که علاوه بر اینکه هیچ هزینه‌ای را برای این میزبانی از AFC دریافت نمی‌کنند؛ تمام هزینه‌های‌ مسابقات و اقامت اعضای تیم‌ها، داوران و مسئولان AFC در هتل ۵ ستاره را پرداختند می‌کنند.
 
وی در ادامه اتفاقاتی که باعث میزبانی جام ملت‌های به امارات واگذار شود، را اینگونه تشریح کرد: قرار شد تمام شرایط دو کشور را روی یک بُرد آورده و سپس در مورد اعطای میزبانی تصمیم گیری کنند که یکی از مهمترین عوامل، درآمدزایی کلان و حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری AFC از جام ملت‌های آسیا است. بطور مثال مسئولان AFC اعلام کردند که اسپانسر رقابتها گفته است که در امارات درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری دارد اما در ایران این درآمد به ۱۰ میلیون دلار می‌رسد یا در ایران نمی‌تواند فلان مشروبات الکی یا سیگار و چیزهایی مانند این را تبلیغ کند.
 
کفاشیان صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: ورود خانواده‌ها و بانوان به ورزشگاه‌های امارات آزاد است اما در ایران اینچنین نیست و یا دریافت ویزا، وضعیت ورزشگاه‌ها و شرایط انتقال پول به بانک‌ها هم در دو کشور متفاوت است. هرچند ما قول دادیم ورزشگاه‌ها را تجهیز کرده و بسیاری از مشکلات دیگر را برطرف کنیم اما در نهایت قرار شد مسئولان AFC شرایط دو کشور را روی دو کفه ترازو گذاشته و در نهایت میزبان جام ملت‌های اسیا در سال ۲۰۱۹ را معرفی کنند. در این شرایط متاسفانه میزبانی به امارات داده شد و ما منتظر دلایل AFC برای چنین تصمیمی هستیم.
 
وی با بیان اینکه دوست دارد ایران میزبان چنین مسابقاتی شود و حتی تمام تلاش خود را هم در این خصوص انجام داد، تاکید کرد: برخی مسائل از عهده من و فدراسیون فوتبال خارج بود. وقتی کارلوس کی‌روش می‌گوید ۱۷ سال پیش امارات فوتبالی نداشت اما امروز مدعی است، نشان از سرمایه‌گذاری مسئولان کشور امارات روی فوتبال دارد. دولت امارات حتی برای کسب میزبانی جام ملت‌ها هم تشکیلات ویژه‌ای را در نظر گرفت که خارج از وظایف فدراسیون فوتبال این کشور، کارها را پیگیری کردند و با انجام لابی و اقدامات لازم، این میزبانی را بدست آوردند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پایان گفت: ما در کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا نباختیم بلکه شرایطی بوحود آمد تا ما را در گرفتن این میزبانی شکست دهند. وقتی مسئولان AFC می‌گویند هنوز نتوانستید حق پخش تلویزیونی خود را دریافت کنید و اسپانسرها هم برای حمایت از ایران جلو نمی‌آیند، ما چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم. برخی از ایرادات و مشکلات دست من و فدراسیون نبود و نیاز به حمایت مسئولان بالاتر داشت.


  اخبار ورزشی  -  مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------