پاسخ رحمتی به قلعه نویی: سیاه باز منم یا کسانی که وزارت لیستشان را منتشر کرد؟



اخبار,اخبارورزشی,سید مهدی رحمتی

دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان گفت: «اول و وسط و آخر تمام محبوبیت‌های دنیا هم که باشی پس فردا در یک متر جا باید بخوابی.»

سالی که برای سید مهدی رحمتی گذشت شاید به قول خودش برایش خنثی گذشت اما از نظر خیلی ها رحمتی سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. بعد از آن خداحافظی پر حرف و حدیث که سال گذشته انجام داد جدایی او از استقلال یکی دیگر از آن چالش هایی بود که شاید فقط مختص خود این دروازه‌بان بود.

رحمتی از آن جمله بازیکنانی است که همیشه حرف برای گفتن دارد و همیشه هم حرف های داغی دارد که می تواند در این فوتبال تاثیرگذار باشد.

آخرین اظهارات رحمتی درباره اتفاقات پیرامونش در سالی که گذشت را در زیر می خوانید:

* خودت را شبیه آدم های زمین خورده می دانی یا پیروز؟
- شاید خیلی ها نظرات دیگران برایشان مهم باشد و به همین دلیل خود را پیروز یا شکست خورده بدانند اما من چون فقط نظر خودم برایم مهم است از این جهت خودم را پیروز می دانم.

 * پس نظر خانواده‌ات چه می شود؟
- خانواده ام همیشه نظر خود را به من می گویند اما من همیشه برای نظر خودم ارزش زیادی قائل هستم.

* پس سیستم رفتاری ات دیکتاتوری است؟
- می شود این را گفت!

 * کنار آمدن با چنین آدمی خیلی سخت است. قبول داری؟
- البته این طوری هم که می گویید نیست. این قدر هم خودمختار نیستم که هر چه بگویم همان بشود.

* مثلا برای جدایی از استقلال نظر کسی را پرسیدی؟
- من از استقلال جدا نشدم. تصمیم جدا شدنم از استقلال را برایم گرفته بودند.

 * می توانستی بمانی و مبارزه کنی؟
- راهی برای ماندن نگذاشته بودند.

 * خیلی ها فکر می کنند لجبازی کردی و در استقلال نماندی؟
- نه اصلا. من که با خودم نمی توانم لج کنم. من مهدی رحمتی با کارنامه مشخص هستم. در اکثر تیم‌های شهرستانی هم بازی کردم و اصلا برایم فرقی نمی‌کند کجا باشم. من سه سال اخیری که در استقلال بودم با تمام وجود برای این تیم بازی کردم. من به خاطر استقلال شاید خیلی چیزها را هم از دست داده باشم با این حال در بدترین برهه زندگی ام تمام تلاشم را کردم. من وقتی از تیم ملی به صورت موقت خداحافظی کردم سه روز بعد دربی حساسی را پشت سر گذاشتم. البته من در هر تیمی بودم برای هیچ کدام کم نگذاشتم و می توانید این مسئله را از مربیان و مدیرانی که با آنها کار کرده ام بپرسید.

 * اگر به گذشته برگردی چه کاری را انجام نمی دهی؟
- فکر می کنم در کل زندگی تنها تصمیم اشتباهی که گرفتم حضورم در سپاهان برای اولین بار و بعد از رفتن آرمناک پطروسیان بود. این انتخاب برای منی که تازه از فجر سپاسی جدا شده بودم و جوان و کم تجربه بودم خوب نبود. آرمناک آن سال ها با تجربه و خوب بود. به نظر خودم شاید درست نبود به سپاهان می رفتم.

* من فکر کردم در مورد نرفتن به جام جهانی صحبت می کنی؟
- شاید سخت باشد برای خیلی‌ ها که این موضوع را باور کنند اما من قضیه را در خودم حل کردم. شاید خیلی ها حاضر باشند خیلی چیزها را از دست بدهند تا به جام جهانی برسند. ولی من حاضر هستم خیلی چیزها را نداشته باشم چون قیمت برخی چیزها خیلی زیاد است. من مقابل خانواده‌ام سرم بالاست و اصلا هم دوست ندارم بابت هر چیزی تاوان بدهم.

 * کسی از اعضای خانواده‌ات بابت تصمیمی که گرفتی تو را مورد شماتت قرار ندادند؟
- اصلا. کسی نمی تواند در کار من دخالت کند. البته همسرم خیلی ناراحت بود. حرف او هم این بود که هفت سال سختی کشیده و مدعی بود حتی من به خاطر حضورم در اردوهای تیم ملی علی (فرزند اولم) را متوجه نشدم چطور بزرگ شد.

 * نگاه رو به جلو داری یا مدام به گذشته فکر می کنی؟
- نه من به گذشته فکر نمی کنم اما کسانی که به گذشته باز نمی گردند شاید اتفاق بدی برایشان افتاده باشد و نمی خواهند به آن فکر کنند اما من هیچ کدام از سال های فوتبالیم چیز بدی ندارم.

* دوست داشتی بین بازیکنان محبوب استقلال بودی؟
- اصلا برایم مهم نیست که جزو محبوب ها باشم.

 * فکر نمی کنی حقت بود بین بازیکنان محبوب استقلال قرار می گرفتی؟
- به نظر من حق گرفتنی است. اول و وسط و آخر تمام محبوبیت های دنیا هم که باشی پس فردا در یک متر جا باید بخوابی. بنابراین هیچ ناراحت نیستم. آدم باید محبوب خدا باشد.

* رقیب ترین گلری که داشتی و از نظر فنی اذیتت کرده چه کسی بوده است؟
- یک برهه ای با رحمان احمدی هم تیمی بودم. به لحاظ کار فنی قابل است. یک برهه هم بعد از فیکس شدنم در تیم ملی ابراهیم میرزاپور و بعد از آن هم در یک زمانی شهاب گردان که خیلی سر حال بود.

* با رحمان احمدی در ارتباطی؟
- بله هستم و مشکلی هم با یکدیگر نداریم.

* به نظر می رسید بعد از آن اتفاقاتی که در تیم ملی برای شما رخ داد و مصاحبه ای که رحمان احمدی علیه تو کرد دیگر رابطه ای نداشته باشید.
- در این فوتبال شاید خیلی ها بخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند اما من با رحمان احمدی رفت و آمد خانوادگی داشتم و نان و نمک هم را خورده ایم. دوست ندارم پشت سر دوستانم حرفی بزنم و یا واکنشی نشان دهم.

* جالب ترین حرفی که در مورد خودت شنیدی؟
- اصلا چیزی نشنیدم!

 * بهترین تیتری که در مورد خودت خواندی؟
- فکر می کند... تیتر رحمتی اسپایدرمن. البته یکبار هم یکی از خبرگزاری ها کاریکاتوری از من کشیده بود که ٦ دست سمت چپ و شش دست سمت راست برایم کشیده بودند. فکر می کنم بعد از بازی استقلال و العین این کاریکاتور را دیدم.

* بعد از آن دربی معروف ٣ بر دو که استقلال در ١٠ دقیقه ٣ گل خورد خیلی پیامک و لطیفه ساخته شد که مضمون اصلی خیلی از این پیام‌ها خودت بودی. واکنشت به این پیام ها چه بود؟
- اصلا برایم مهم نبود. من عادت ندارم کسی را مسخره کنم و از این گونه پیام ها هم خوشم نمی آید. من اصلا به این پیامک ها دقت نمی کردم. البته برای خودم چنین چیزی نیامد و اگر برای اطرافیانم هم آمد کسی پیامی به من منتقل نمی کرد.

 * خودت را در آن شکست مقصر می دانی؟
- من خیلی ناراحت بودم که باختیم اما اینکه بگویم من مقصر اصلی بودم نه. یکسری داستان های خاص در آن بازی نقش داشت و اینکه از نقش خدا نمی توان در آن دربی گذشت.

* تا به حال به این موضوع فکر کردی که به جای اینکه مهدی رحمتی که با سختی به اینجا رسیده باشی بهتر است یا جای علی خودت که نسبت به خودت در رفاه بیشتر در حال بزرگ شدن است.
- اصلا دوست ندارم جای علی باشم. من همین که جای خودم هستم را دوست دارم.

 * دوران کودکی ات چطور بچه ای بودی؟
- اصلا شر نبودم. رشته تحصیلی من تجربی بود اما وقتی به صورت جدی فوتبال را دنبال کردم ترجیح دادم رشته ام را عوض کنم و به رشته علوم انسانی رفتم.

 * چرا هیچ وقت تحصیلاتت را ادامه ندادی؟
- اتفاقا تصمیم دارم که ادامه دهم. من به خاطر فوتبال زیاد شهرستان می رفتم و به همین دلیل نمی توانستم به درس خواندن فکرکنم اما به زودی در رشته تربیت بدنی درسم را شروع می‌کنم.

 * یعنی در کنکور شرکت کردی؟
- نه من چون یک قهرمانی در آسیا با تیم امید در بوسان دارم می توانم بدون کنکور به دانشگاه بروم.

 * گفتی خیلی زود به فوتبال حرفه ای رو آوردی پس در کدام برهه زندگی‌ات در خط خانی‌آباد - راه آهن کار می کردی؟
- من از ١٥ سالگی کار می کردم. بدون اینکه گواهی نامه داشته باشم رانندگی می کردم و کار. شرایطمان طوری بود که مجبور بودم این کار را انجام دهم و هیچ ترس و واهمه ای هم ندارم که بگویم با ماشین کار می‌کردم.

* در دوره‌ای هستیم که خیلی از بازیکنان فوتبال به دنبال اخذ اقامت آمریکا و زندگی در آن سوی آب ها هستند اما در مورد مهدی رحمتی اصلا چنین خبری نیست. از این طرف و آن طرف می شنویم تو  یا در راه مشهد هستی یا کربلا. واقعا به زندگی بعد از فوتبال در کشوری دیگر فکر نمی کنی؟
- هر کس اعتقادات و علایق خودش را دارد. این علاقه شخصی من است و شاید خیلی ها هم خوششان نیاید. چیزی که من را به زندگی در ایران پایبند می کند مشهد و امام رضا (ع) است. از سویی خانواده من در ایران هستند و نمی توانم به این راحتی دل از آنها بکنم. من در شرایط سختی فوتبالیست شدم و دوست دارم در کشور خودم بمانم و اگر قرار است روزی خدمت کنم به کشور خودم باشد.

 * به مربیگری در فوتبال فکر می کنی؟
- من فعلا می خواهم بازی کنم و به تمام شدن فوتبالم فعلا فکر نمی کنم.

 * دوست داری روزی سرمربی تیم ملی شوی؟
- علاقه قلبی شاید هر بازیکنی باشد که سرمربی تیم ملی کشورش باشد اما باید دید توانایی این کار هست یا نه.من توانایی مربیگری را دارم اما باید دید که چه پیش می آید.

* جنجالی ترین فصلی که پشت سر گذاشتی؟
- سالی که با استقلال قهرمان شدیم. هم در مقطعی از تیم ملی خداحافظی کردم و هم مشکلات دیگری که عده‌ای در باشگاه برایم درست کرده بودند.

 * جنجالی ترین مصاحبه‌ای که کردی چه بوده؟
- فکر می کنم سال اولی که دوباره به استقلال بازگشتم. در ورزشگاه آزادی مصاحبه ای در مورد آقایانی کردم که دوست داشتند به این تیم برگردند.

 * به بازگشت به استقلال فکر می کنی؟
- در حال حاضر نه ولی دوست دارم برگردم.

 * سال ٩٣ در یک جمله؟
- از نظر من خنثی!

* فشار اقتصادی که به مردم وارد شد به تو هم وارد شد؟
- بله مگر ما جزیی از مردم نیستیم؟ به خصوص که ٩٠٠ میلیون تومان از استقلال طلب دارم اما صدایم تا به حال در نیامده است.

* مگر این روزها به باشگاه استقلال نمی روی که مشکلت حل شود؟
- بله می روم اما نه برای ٩٠٠ میلیون تومانم بلکه برای بدهی مالیاتی ٨٠٠ میلیون تومانی ام به باشگاه می روم. آقای افشارزاده قول داده تا مشکل ممنوع الخروجی ام را حل کند.

* برای گرفتن طلبت به کمیته انضباطی مراجعه نکردی؟
- نه چون شرایط مساعد نبود و اگر این کار را می کردم تیم به حاشیه می رفت. من این کارها را هم که نکردم بعضی‌ها جوسازی می کنند.

 * اما این مدت سرمربی استقلال مصاحبه هایی انجام داده و مدعی شده سال گذشته برخی از بازیکنان هم پول می گرفتند و هم مردم را سیاه می‌کردند. برخی شاید تصور کنند که رحمتی یکی از این بازیکنان بود.
- برای من اصلا مهم نیست که آقایان چه می‌گویند و چه حرفی می زنند. من مثل خیلی ها بلد نیستم که بگویم روزنامه نمی‌خوانم و اصلا مطبوعات را نگاه نمی‌کنم! البته وقتی بحث آقایان می‌شود اهمیت موضوع از بین می‌رود و اصلا برایم مهم نیست که چه صحبتی انجام می دهند اما فکر می کنم آقای افشارزاده می تواند سند خوبی برای سوال شما باشد. او که مدیرعامل استقلال است می‌تواند بگوید که آیا تا به حال برای مبلغ 900 میلیون تومان طلبم با او یک کلمه حرف زده ام یا خیر؟ اگر هم من به باشگاه رفتم فقط برای حل مشکل مالیات و ممنوع الخروجی ام بوده است.

 

اگر من پارسال پولم را گرفته و مردم را سیاه کردم پس چطور 900 میلیون تومان از استقلال طلبکار هستم؟ فکر می کنم مردم خودشان همه چیز را بهتر می‌دانند و همین که در کوچه و خیابان من را می‌بینند و اظهار لطف می کنند برایم کافی است. ضمنا لیست منتشر شده از سوی وزارت ورزش که سال گذشته در اختیار رسانه ها قرار گرفت گویای همه مسائل بود و نشان داد چه کسانی مردم را سیاه می کنند.

 * برای ورود به سال ٩٤ چه حرفی داری؟
- امیدوارم سال خوبی برای همه باشد و همه زیر سایه خداوند بزرگ و امام زمان (عج) زندگی خوبی داشته و در سلامت کامل باشند.

 * در مورد پیکان چه نظری داری؟ نمی ترسی این تیم سقوط کند؟
- ما برای نیفتادن بازی نمی کنیم و خدا کمکمان می کند.

 اخبار ورزشی  -  فارس

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------