آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

من سرمربی استقلال نمی شوم چون اهل ناهار دادن نیستم!



اخبار,اخبار ورزشی,جواد زرینچه

یكی از محبوب ترین استقلالی های تاریخ گفت: «جواد زرینچه عاشق مطرح شدن اسمش به‌عنوان سرمربی استقلال نیست.

 منصوریان با دو بردی که برابر استقلال به دست آورد اکنون خودش را جدی‌ترین آلترناتیو سرمربیگری استقلال معرفی کرده است. منصوریان حتی از قول قلعه‌نویی گفته سرمربی استقلال می‌شود.

در این زمینه شاید خیلی‌‌ها جلوتر از منصوریان برای سرمربیگری استقلال باشند. یکی از این افراد جواد زرینچه است. وی كه بازیکن محبوب سال‌های نه چندان دور استقلال و پاس دهنده گل قرن است روی نیمكت استقلالی نشسته بود كه این هفته به نفت باخت.

 زرینچه درباره منصوریان و رابطه‌اش با قلعه‌نویی صحبت هایی انجام داد كه در زیر می خوانید:

 * بازی را بد باختید؟
- بازی بدی نبود. هر دو تیم دنبال سه امتیاز بودند و ما روی تنها یک اشتباه باختیم. نباید در یک سوم دفاعی به آنها اوت دستی می‌دادیم. دروازه‌بان ما فروزان هم خوب کار کرد اما بیرانوند دو فرصت عالی را از ما گرفت.

 * این شکست باعث شد تا منصوریان خودش را سرمربی آینده استقلال بداند؟
- ایرادی ندارد. منصوریان یا مجیدی و نامجو مطلق می‌توانند سرمربی استقلال شوند.

* چرا شما مانند منصوریان اینقدر دنبال این نیستید سرمربی استقلال شوید؟
- خب آنها کارشان را بلد هستند و این بحث مال امروز و دیروز نیست. استقلال و سرمربیگری آن جای آدم‌های زرنگ است نه جواد زرینچه.

 * چرا شما که محبوب هواداران استقلال هستید برای خودتان مانند منصوریان یا مجیدی تبلیغ نمی‌کنید؟
- من نه بلد هستم و نه یاد گرفته‌ام چه کار کنم. احتیاجی به این کارها ندارم. اگر جواد زرینچه شدم به خاطر توانایی خودم بوده. من یک چوب کبریت ندادم تا بشوم جواد زرینچه... تا زمانی هم که در استقلال هستم با تمام وجودم کار می‌کنم و دنبال این مسایل نیستم. الان همه‌کاره قلعه‌نویی است و ما هم که کار خاصی انجام نمی‌دهیم زیر سوال هستیم اما کارمان را انجام می‌دهیم. هر کسی هم بعد از ما بیاید حمایت می‌کنیم.

* به نظر می‌رسد از افکار تاکتیکی قلعه‌نویی دل‌‌خوشی ندارید؟
- حق سرمربی است که تاکتیک تیمی را مشخص کند. هر سرمربی ایده‌های کاری خودش را دارد حتی اگر افکار و تفکر من چیز دیگری باشد.

* واضع‌تر می‌گویید؛ یعنی شما فکر می‌کنید قلعه‌نویی در ایده‌هایش اشتباه دارد؟
- نه اینکه بگویم درست است یا غلط فقط تفاوت ایده‌هاست. شاید قلعه‌نویی دوست دارد 2-4-4 لوزی با هافبک چپ و راست تو بازی کند اما من 2-4-4 لوزی با هافبک چپ و راست بیرون بازی کنم. این را به‌طور مثال عرض کردم. ما برخلاف نظر سرمربی کار نمی‌کنیم.

 * شما از اینکه برخی مانند منصوریان سعی می‌کنند با شیوه خاص خودشان به نیمکت استقلال نزدیک شوند ناراحت نیستید؟
- سیاست کاری است و خدا شاهد است که دلگیر نمی‌شوم. آنها هم کنار ما فوتبال بازی کرده‌اند. همانطور که گفتم فرهاد، منصوریان یا نامجو هر کدام سرمربی شوند من حمایت می‌کنم و تا زمانی که هستم تلاش دارم به استقلال کمک کنم. جواد زرینچه عاشق مطرح شدن اسمش به‌عنوان سرمربی استقلال نیست.

 * به نظر می‌رسد از برخی رفتارهای این دوستان ناراحت هستید؟ چرا شما نمی‌توانید اینگونه رفتار کنید تا کاندیدای سرمربی استقلال شوید...
- دیگه‌دیگه‌دیگه... چی بگم... به قرآن دنبال این مسایل نیستم. آنها هم زحمت زیادی کشیده‌اند تا به اینجا برسند. من خیلی از کارها را بلد نیستم.

* منظورتان از اینکه می‌گویید بعضی از کارها را بلد نیستید، چیست؟
- من اهل داشتن مشاوران مطبوعاتی، تیم لیدری، بذل و بخشش، ناهار دادن و هدیه دادن نیستم. البته من کلی می‌گویم این سیاست کاری برخی‌هاست که من جواد زرینچه ندارم. اگر می‌خواهید سرمربی استقلال شوید یا در فوتبال بمانید حتما باید این کارها را بکنید.

* استقلال با این شرایط هنوز مدعی قهرمانی است یا نه؟
- استقلال از قدیم روی نفرات کار می‌کرد و ستاره‌ها تاثیرگذار بودند. ما دو بازیکن امید و کرار را نداشتیم که هرکدام‌شان وزنه بودند به خصوص امید. اگر آنها بودند شرایط فرق می‌کرد.

 * این روزها به نظر می‌رسد از شرایط ناراحت هستید و انگیزه سابق را ندارید. انگار از قلعه‌نویی ناراحت هستید؟
- خدا شاهد است با امیر هیچ مشکلی ندارم. امسال آمدم کنار امیر کار کنم تا بحث‌های سابق که میان ما بود حل و فصل شود و شناخت ما از هم بیشتر شود. دلخوری من و امیر رودررو نبود و کسانی که حرف‌ می‌آوردند و می‌بردند باعث اختلاف میان ما شدند اما الان کنار هم هستیم و مشکلی نداریم. تا روزی که امیر بخواهد کمکش می‌کنم و خوشحالم که کنار او هستم و تجربه خوبی بود.

* پشیمان نیستید؟
- اصلا و تا روز آخر کنارش هستم. کار کردن با قلعه‌نویی تجربه خوبی بود.

 * این روزها بدجوری روی قلعه‌نویی هجمه است.
- قلعه‌نویی به این مسایل عادت دارد. مگر با حجازی و پورحیدری چه کار کردند. انتقاد همیشه هست اما یکسری معترض هستند. البته قلعه‌نویی آنقدر تجربه دارد که از این حاشیه‌ها ضربه نخورد.

 * فکر می‌کنید منصوریان بتواند در این سن و سال سرمربی استقلال بشود و جواب بدهد؟
- (مکث می‌کند) من یک حرفی می‌زنم که امیدوارم کسی ناراحت نشود. این سکوها به کسی وفا ندارد و آبروی آدم‌ها در گروی پای بازیکنان است. یک روز آنها هم می‌آیند و من به‌عنوان رفیق آرزوی موفقیت برای آنها دارم.

 اخبار ورزشی  -  روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------