آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

سکته ناقص استقلال برابر شمس آذر/ پس گرفتن صدر از پرسپولیس با شوک!

تیم فوتبال استقلال که برای یک روز صدر جدول را به رقیب سنتی داده بود، در هفته بیست و چهارم لیگ برتر برابر شمس آذر قزوین به…

پیشنهاد پوپولیستی اغواکننده فیگو برای ریاست فیفا/کفاشیان وکشورهای بی پول و وعده سالی 8 میلیون دلار!



اخبار,اخبار ورزشی, ریاست فیفا

لوئیس فیگو پیشنهادی اغوا کننده برای جلب آرای کشورهای درحال توسعه ارائه داد. پیشنهادی که انتشار خبرش ولوله ای به پا می کند.

 به گزارش خبرآنلاین ؛ لوئیس فیگو ستاره سابق فوتبال جهان عزمش را برای رقابت با سپ بلاتر 80 ساله جزم کرده. او که در نهایت قرار است با پرنس علی اردنی ائتلاف کنند و فقط یک نفرشان در رقابت با پیرمرد سوئیسی بماند تا رئیس 19 ساله اخیر این تشکیلات را به زیر بکشد ، این بار پیشنهادی داده که رسیدنش به دست روسای فعلی فدراسیون های فوتبال در حال توسعه می تواند آنها را برای رای دادن به پیرمرد دو دل کند. فیگو می خواهد سالانه 8 تا 8.5 میلیون دلار به بیش از 150 کشور در حال توسعه فوتبال دنیا کمک هزینه بپردازد . آن هم برای بازه ای 4 ساله. درحالی که حالا سهم فدراسیون های ملی تقریبا به زور به سالی 500 هزار دلار می شود.

 

رسیدن بسته پیشنهادی او اگر با تضمین روبرو شود شاید چالشی بزرگ برای بلاتر و حامی بزرگ او یعنی شیخ احمدالفهد کویتی شود. آنها که به رئیس سوئیسی قول داده اند از آسیا تنها 40 رای برایش می گیرند و از دیگر کشورهای فقیر افریقایی هم به واسطه کمک های جزئی و لابی کمیته های ملی المپیک شان ، حمایت های زیادی می گیرند. حالا این که بن علی اردنی و فیگو چگونه سیاست های شان را پیش می برند مهم است.

 

رای آوردن یکی مثل فیگو برای فدراسیون هایی چون فدراسیون ایران که راه ها زیادی برای درآمدزایی ندارند ، یعنی تقریبا تامین 60  تا 100 درصد هزینه های سالانه شان. کارلوس کروش چندی قبل درباره فیگو می گفت:«افتخار می کنم که شاگردی چون فیگو را خودم به فوتبال دنیا معرفی کردم. او کاندیدایی جدی برای ریاست فیفاست و می بینید که بلاتر را با چالشی بزرگ روبرو می کند. »

کفاشیان اما در دل بی پولی هایش می گوید نظری روی فیگو ندارد. او که معمولا رایش را لو نمی دهد این بار علنی از بلاتر حمایت می کند و می گوید:« ما به بلاتر رای می دهیم چون به تجربه و کارش اعتماد داریم. این نظر همه کشورهای آسیایی است. البته فیگو هم چون از کعبی کتک خورد هیچ وقت دلش با ما صاف نمی شود(او این جمله را با یکی از خنده های معروفش به زبان آورد.»

کفاشیان ترجیح می دهد با همین سالی چند صد هزار دلار بلاتر و البته قول حمایت شیخ احمد الفهد سر کند تا وعده کمک 8 میلیون دلاری سالیانه که مطمئن نیست سرانجام روزی محقق شود.


  اخبار  ورزشی  -  خبر  آنلاین   

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------