رئیس فدراسیونی که به‌ خاطر انتصاب رویانیان قربانی شد



اخبار,اخبارورزشی,وزارت ورزش و جوانان

تنها سه روز پس از اینکه حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در حکمی، محمدرویانیان را به سمت مشاور عالی خود در حوزه حمل و نقل و ایمنی جاده‌ای منصوب کرد، در اقدامی عجیب‌ و با فشار وزارت ورزش از ریاست فدراسیون برکنار شد.

رئیس فدراسیونی که به‌ خاطر انتصاب رویانیان قربانی شدتنها سه روز پس از اینکه حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در حکمی، محمد رویانیان را به سمت مشاور عالی خود در حوزه حمل و نقل و ایمنی جاده‌ای منصوب کرد، در اقدامی عجیب‌ و با فشار وزارت ورزش، از ریاست فدراسیون برکنار شد‌ تا رأی قاطع مجمعی که در اسفند ۹۲ او را ‌به ریاست ‌چهارساله این فدراسیون برگزیده بود، خیلی زود منقضی شود.

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا مهرعلی، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی بر این باور است اختلافات میان وزیر ورزش و جوانان و محمد رویانیان عامل برکنار او بوده و مدیران عالی‌رتبه فدراسیون بعد از این انتصاب در تماس تلفنی از او خواستار برکناری رویانیان یا استعفا شده بودند که با مخالفت او مواجه شدند و سرانجام او را برکنار‌ کردند.

حمیدرضا مهرعلی در مورد برکناری‌اش از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری‌ اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه‌ وزیر ورزش و جوانان حق انجام برخی کار‌ها را دارد و البته حق انجام برخی از کار‌ها را نیز ندارد. چند روز پیش پس از انتصاب محمد رویانیان به عنوان مشاور فدراسیون، فشارهای بسیار ‌و بی‌سابقه‌ای به فدراسیون وارد شد.

او همچنین در یک گفت‌وگوی رادیویی، علت برکناری‌اش را به فشارهای مستقیم وزارت ورزش نسبت داده و می‌گوید: پس از اینکه رویانیان را به عنوان مشاور خودم انتخاب کردم، از وزارت با من تماس گرفتند و به این موضوع انتقاد کردند و حتی از من درخواست شد به خاطر اختلاف رویانیان با وزیر ورزش، او را از این سمت برکنار کنم.

وی ادامه داد: با این حال من حاضر به این کار نشدم و روز گذشته سجادی در تماسی از من خواست تا از سمت خود استعفا دهم که من اعلام کردم من استعفا بده نیستم و باید من را برکنار کنید.

مهرعلی یادآور شد: ‌این رفتار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که گودرزی سال گذشته از عملکرد من تقدیر کرده بود و ما یکی از فدراسیون‌هایی بودیم که طبق برنامه پیش می‌رفتیم و هیچ مشکل خاصی هم نداشتیم اما در هر صورت این اقدام انجام شد.

وی تأکید کرد: امیدوارم تنگ‌نظری‌ها و لجبازی‌های کودکانه و بی‌تدبیری‌ها از ورزش مملکت رخت بربندد و ‌دخالت‌ها کم شود. آنچه در توان من بود انجام دادم؛ اما با این کار‌ها استقلال مجامع زیر سؤال می‌رود؛ هر چند ‌صلاح مملکت خویش ‌خسروان دانند.

رئیس سابق فدراسیون اتومبیلر‌انی و موتورسواری در پاسخ به اینکه مگر به جز مجمع که فرد دیگری می‌تواند او را از سمتش برکنار کند، گفت: گویا به جز فدراسیون فوتبال،‌ در سایر فدراسیون‌ها وزیر این اختیار را دارد.

وی در مورد اینکه آیا وزیر ورزش جواب تلفن او را هم مانند کفاشیان نمی‌دهد، گفت: روز گذشته شخصا آقای سجادی با من تماس گرفت و حتی ساعت ۱۴ و ۱۵ دقیقه نیز در مورد برنامه‌های فدراسیون با گودرزی جلسه‌ای داشتیم که کنسل شد.

مهرعلی با بیان اینکه دیگر در این سمت نخواهم ماند، اعلام کرد: هیچ گاه به دنبال پست‌ها نبودم و فقط باید بگویم ‌این سمت‌ها نیستند که به انسان شخصیت می‌دهند، بلکه انسان‌ها هستند که به صندلی‌ها و پست‌ها شخصیت می‌دهند.


 اخبار ورزشی  - تابناک  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------