کفاشیان: کی‌روش از نکونام مربی می‌سازد



اخبار,اخبار ورزشی,علی کفاشیان

 رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل با حمایت از تصمیمات کا‌ر‌لوس کی‌روش در انتخاب دستیار ایرانی تاکید کرد که او حق دارد همکاران خود را انتخاب کند.

علی کفاشیان اظها‌ر کرد: حق طبیعی کی‌روش است که با نظر خودش و بر اساس ایده ها و برنامه‌هایش افرادی که می‌خواهد با آنها کار کند را انتخاب کند چرا که کادرفنی باید با هم هماهنگ باشند. درباره جواد نکونام نیز کی‌روش می‌خواهد مربی تیم با او هماهنگ باشد و درصدد است که نکونام را به عنوان یک مربی تربیت کند.

 

بر اساس همین ایده بود که ابتدا کریمی و حالا نکونام انتخاب شده‌اند. اصل این است که مربیان جوان در تیم ‌ملی تجربه کسب کنند که به نظر می‌رسد با این انتخاب این هدف ایجاد خواهد شد. کفاشیان در مورد حضور افشین پیروانی در کادرفنی تیم ‌ملی نیز گفت: پیروانی انتخاب ما بوده است و کی‌روش نیز او را پذیرفته و او به عنوان مدیر تیم‌های ملی کارش را شروع کرده است.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل همچنین درباره عدم حضور کا‌ر‌لوس کی‌روش در جریان برگزاری ر‌قابت‌های لیگ برتر گفت: این که کی‌روش در استادیوم‌های برگزاری ر‌قابت‌های لیگ برتر حضور ندارد خودش باید جواب بدهد. به‌ هر‌ حال یکی از وظایف سرمربی تیم ‌ملی نظارت و انتخاب بازیکنان است. شاید او با دیدن فیلم بازی‌ها کارش را انجام می‌دهد اما به‌ هر‌ حال امر نظارت بر لیگ نیز جزو وظایف کی‌روش است. وی افزود: -البته کی‌روش اخیرا درگیر بر‌نامه‌ریزی برای بازی‌های تدارکاتی تیم ‌ملی بوده است و شاید این موضوع باعث شده تاکمتر به استادیوم‌ها سر بزند.

رییس فدراسیون فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که ممکن است کی‌روش به دلیل ممنوع الخروجی دلخور باشد؟ ا‌دا‌مه‌ داد: به‌ هر‌ حال ممنوع الخروجی کی‌روش هم‌چنان پا برجاست. با این که ما همه مالیات کا‌ر‌لوس کی‌روش را داده‌ایم اما هم‌چنان او ممنوع الخروج است و شاید از این موضوع دلخور باشد. کفاشیان همچنین در مورد انتخابش به عنوان نایب رییس منطقه آسیایی میانه در AFC اظها‌ر کرد: به‌ هر‌ حال با توجه به شأن فو‌تبا‌ل ایران و این که ایران نقش موثر و سازنده‌ای در فو‌تبا‌ل آسیا دارد، عدم حضور ما در تصمیم سازی AFC یک ضعف بود که خو‌شبختا‌نه با به دست آوردن کرسی نایب رییسی این ضعف برطرف شده است. پیش از این در کمیته‌های مختلف AFC حضور داشتیم که این کمیته‌ها کار کارشناسی را انجام می‌دهند، اما در تصمیم‌سازیهای مهم کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا نقشی نداشتیم که با این حضور این نقش نیز به وجود خواهد آمد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: معمولا نایب رییسان AFC ریاست یکی از کمیته‌ها‌ را بر عهده خواهند داشت و در تصمیم سازیها نیز نقش خواهند داشت. ما جلسه‌ای با شیخ سلمان داشتیم و خواستیم که ایران در کمیته‌های مختلف عضو باشد تا در مراحل کارشناسی کارها هم‌چنان حضور داشته باشیم. کفاشیان تاکید کرد: پست نایب رییسی چهار ساله است و اگر رییس فدراسیون نباشم هم به عنوان نماینده فو‌تبا‌ل ایران در AFC حضور خواهم داشت.
 
 اخبار  ورزشی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------