اعلام جنگ رسول خادم به وزیر ورزش



اخبار,اخبارورزشی,رسول خادم

 

فدراسیون کشتی در بیانیه ای نظرات خود را در مورد پیش نویس اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی اعلام کرد.

به گزارش  خبرآنلاین؛رسول خادم رییس فدراسیون کشتی ایران با انتشار بیانیه ای نظرات فدراسیون تحت امرش را نسبت به پیش نویس اساسنامه فدراسیون ها را اعلام کرد.خادم که هم رییس فدراسیون است و هم سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خیلی وقت است که محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان را ملاقات نکرده است.

او هم مثل علی کفاشیان مدت هاست که پایش به وزارت خانه نرسیده و به طور دقیق مشخص نیست که آخرین ملاقات او با وزیر چه زمانی بوده است! این در حالی است که فدراسیون کشتی بدون شک یکی از موفق ترین فدراسیون ها در سال های اخیر بوده و افتخارات زیادی را برای ایران آورده است.

فدراسیون کشتی در این بیانیه مخالفت خود را با کم شدن اختیارات مجامع فدراسیون ها اعلام کرد. متن این بیانیه به شرح زیراست:

«جناب آقای دکتر گودرزی
وزیر محترم ورزش و جوانان


با سلام ،
احتراماً، پیرو اعلام عمومی مدیر محترم مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در پایگاه خبری آن وزارتخانه در مورد اخذ نظر از فدراسیون های ورزشی و اعلام جناب آقای "دکتر سجادی" معاون محترم ورزش حرفه ای و قهرمانی آن وزارت در زمینه نظرخواهی از فدراسیون‌ها درباره پیش نویس تنظیم شده از سوی آن وزارت محترم بدینوسیله فدراسیون کشتی

جمهوری اسلامی ایران نظر خود را در ارتباط با رویکرد و سیاست های حاکم بر پیش‌نویس اساسنامه مورد نظر اعلام می دارد:

1- رویکرد و سیاست های حاکم در پیش نویس اساسنامه یادشده با سیاست های جاری مراجع بین المللی ورزش از جمله کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون های جهانی در تعارض و تقابل خواهد بود. این موضوع جدای از تبعات سیاسی که می‌تواند برای کشور به همراه داشته باشد، تاثیراتی منفی در موقعیت مدیریت ورزش در رشته های مختلف ورزشی در عرصه های بین المللی خواهد داشت. در واقع موضوع دخالت مستقیم دولت در مجامع و فرآیند انتخابات فدراسیون‌های ورزشی که مورد حساسیت خاص مراجع بین المللی در ورزش است، فرصت های تعاملی موجود در ورزش کشور با مراکز بین المللی ذیربط را مورد تهدید قرار داده و آسیب خواهد رساند.

2- به نظر می رسد دغدغه پاسخگویی وزارت محترم ورزش و جوانان به دستگاه‌های نظارتی چون مجلس محترم شورای اسلامی درباره عملکرد فدراسیون های ورزشی را می توان از طریق راهکارهای دیگری که استقلال فدراسیون های‌ ورزشی به عنوان نهادهای عمومی مستقل را نیز خدشه دار ننماید، دنبال نمود. از این رو پیشنهاد می شود وزارت محترم ورزش و جوانان به جای اعمال رویکرد و سیاست‌های انقباضی و محدود کننده در تعریف حوزه اختیارات فدراسیون ها با لحاظ رویکردی انبساطی و حمایتی در ارتباط خود با فدراسیون های ورزشی تدابیری اتخاذ نماید که ضمن استقلال مجامع عمومی فدراسیون های ورزشی به عنوان نهادهای عمومی مستقل، با توسعه نقاط تعامل وزارت محترم ورزش و جوانان با حوزه‌های تخصصی و عمومی فدراسیون‌های ذیربط به ویژه از طریق فراهم نمودن امکان بهره مندی فدراسیون های ورزشی از منابع مدیریتی گسترده و بکر در اختیار آن وزارت محترم فرصت های نظارتی وزارت ورزش و جوانان بر عملکرد فدراسیون های ورزشی مورد نظر را مضاعف نماید.

3- سوابق مدیران ارشد ورزش کشور در چند دهه گذشته در ایران گواهی می‌دهد که در اکثر دوره‌های مدیریتی، سیاسیون مدیریت کلان ورزش را بر عهده داشته اند. از این رو می توان تصور نمود، با توجه به اختیارات حاصل از پیش نویس ارائه شده در تعیین اعضای مجمع و محدود کردن اختیارات مجامع فدراسیون های ورزشی با حضور سیاسیون در راس مدیریت ورزش کشور فضای مدیریتی ورزش با چه هجمه ای از حضور مدیران سیاسی و غیر ورزشی و طرد حداقل نیروهای ورزشی موجود مواجه خواهد بود.

4- فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ضمن بررسی مفاد پیش نویس اساسنامه یادشده، اشکالات و نواقص متعددی را به اساسنامه فوق الذکر وارد می داند که هر زمان مراجع مربوطه در وزارت محترم ورزش و جوانان لازم بدانند، تیم کارشناسی فدراسیون کشتی آماده ارائه توضیحات خود در این باره خواهد بود. اما به آن برادر ارجمند به عنوان یکی از معلمان پیشکسوت و قدیمی در عرصه دانشگاه و ورزش پیشنهاد می‌نماید علیرغم تمامی فشار ها و محدودیت‌های ساختاری و جاری موجود بر فضای مدیریتی وزارت ورزش و جوانان در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، در اعمال هرگونه رویکرد انقباضی بر فدراسیون‌های ورزشی در شرایط فعلی تاملی مضاعف شود. به نظر می رسد با توجه به موقعیت حساس ورزش کشور در آستانه المپیک " 2016 برزیل" اتخاذ چنین رویکردی هم در فعالیت های داخلی و هم در تعاملات بین المللی، برای حال و آینده ورزش ایران ناخوشایند خواهد بود. در شرایط فعلی صبوری و تحمل بیش از پیش همه همکاران عزیز در وزارت ورزش و جوانان به طور قطع می‌تواند از اثرات منفی مترتب بر چنین تصمیماتی در ورزش کشور جلوگیری نماید. امیدوارم نتیجه تدبیر، تلاش و صبوری مدیران محترم ورزش کشور به تصمیماتی منجر شود که عاقبت به خیری همه عزیزان و رضایت مردم شریف و بزرگوار ایران در پی داشته باشد.

با احترام مجدد
رسول خادم»

 اخبار ورزشی  -  خبر  آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------