نباید به پیامک های برنامه 90 دلخوش کرد / قلعه نویی مرا از استقلال كنار گذاشت اما ناكامی در دربی ارزش هایش را كم نمی كند



اخبار,اخبارورزشی,علی کریمی

بازیکن پیشین تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال گفت: «پیروزی هر یک از دو تیم نیز در بازی دربی برای من ارزشی ندارد.»

هر موقع به دربی پایتخت نزدیک می‌شویم اهالی فوتبال یاد گل‌هایی که مهدی هاشمی‌نسب برای پرسپولیس و استقلال به ثمر رسانده را زنده می‌کنند. بازیکنی که برخی معتقدند اگر در پرسپولیس ماندنی می‌شد می‌توانست یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه باشد.

هاشمی‌نسب به سؤالات مختلف پاسخ داد كه در ادامه می خوانید.

* درباره دربی روز جمعه چه نظری داری؟
- پیش‌بینی من این است که این دربی زیبا و دیدنی از آب دربیاید. به این دلیل که دو تیم فصل بدی را پشت‌سر گذاشتند و به دنبال این هستند که فصل را با پیروزی در دربی خوب تمام کنند. برای هواداران دو تیم هم پیروزی در دربی از قهرمانی در لیگ که نه، از قهرمانی آسیا هم مهم تر است. در واقع باید گفت این دربی یک فینال برای هواداران دو تیم محسوب می‌شود.

 * برنده دربی را چه تیمی می‌دانید؟
- هر تیمی از فرصت‌ها بهتر استفاده کند برنده دربی است و می‌تواند با پیروزی در دربی فصل را به موفقیت بزرگ به پایان برساند. اگر پرسپولیس این بازی را ببرد مثل بازی رفت دربی را برده و این یعنی یک فصل رویایی!

* پیروزی در دربی می‌تواند برای قلعه‌نویی حکم بقا در استقلال را داشته باشد؟
- اصلا این موضوع را قبول ندارم. قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی لیگ است و با دو تیم قهرمان شده و یک نایب قهرمانی هم با تراکتورسازی دارد. خیلی‌ها علیه قلعه‌نویی هستند اما من نه خصومت شخصی با او دارم و نه اینکه از تعریف کردن از این مربی چیزی نصیبم می‌شود. قلعه‌نویی بعد از آمدنش به استقلال اولین کاری که کرد مرا از این تیم کنار گذاشت اما واقعیت این است که هیچ مربی‌ای به اندازه او در فوتبال ایران افتخار کسب نکرده و یکی دو سال ناکامی چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌کند. قلعه‌نویی اگر تا چند سال دیگر هم در استقلال ناکام باشد باز هم پر افتخارترین مربی فوتبال ایران است.

* شاید هواداران استقلال مثل شما فکر نکنند و از قلعه‌نویی فقط قهرمانی می‌خواهند؟
- من کاری به هواداران استقلال ندارم بلکه نظرم را درباره قلعه‌نویی گفتم. امثال قلعه‌نویی اگر بعد از چند سال قهرمانی، یکی دو سال ناکام هستند اشکالی ندارد. این اشکال دارد که 15 سال مربیگری کنی و در این مدت فقط وعده و وعید به مدیران بدهی که امسال نشد سال بعد تیم را قهرمان می‌کنم. امثال چنین مربیانی در فوتبال ایران کم نیستند و تا وقتی که آنها در این فوتبال مربیگری می‌کنند نباید از قلعه‌نویی ایراد گرفت و او را کوبید.

* اخیرا برنامه 90 نظرسنجی گذاشت تا محبوب‌ترین فوتبالیست  ایران در دو دهه اخیر انتخاب شود، شاید اگر پرسپولیسی می‌ماندی می‌توانستی در این نظرسنجی در بین 3 نفر اول قرار بگیری، این طور نیست؟
- من هیچ وقت در فوتبال دنبال محبوبیت نبودم. حاضر نیستم نظر مثبت 50 میلیون هوادار را با نظر مثبت دو نفر عوض کنم و آن هم رضایت پدر و مادرم است. اگر آنها از من راضی باشند یک دنیا ارزش دارد. این پیامک‌ها مقطعی است. زمانی مجتبی محرمی میلیون‌ها طرفدار داشت اما حالا دو نفر برای او پیامک می‌دهند. هواداران ما یک روز عابدزاده را به عنوان محبوب‌ترین فوتبالیست انتخاب می‌کنند و دو سال بعد به کریمی رای می‌دهند. نباید به این پیامک‌ها دلخوش کرد.

 * در این نظرسنجی شرکت کردی؟
- بله اتفاقا به دو خط پیامک دادم و رای من هم خداداد عزیزی بود.

* چون با خداداد دوست هستی به او رای دادی؟
- نه دوستی‌مان سر جایش است، من با علی کریمی هم رفاقت دارم و در اردو‌های زیادی با هم بوده‌ایم. در واقع من با فوتبالیست‌ها زندگی کرده‌ام و همه از 80 درصد اتفاقات زندگی هم باخبریم و به این خاطر هم نمی‌توانیم برای یکدیگر زیر و رو بکشیم. در اردوهای تیم ملی محبوبیت خداداد را به چشم می‌دیدم و اعتقاد دارم اگر عادل، نام یک پرسپولیسی دیگر را در نظرسنجی در کنار نام سه نفر دیگر قرار می‌داد آن وقت خداداد بیشترین رای را می‌آورد چون که هواداران پرسپولیس به تنها گزینه پرسپولیسی رای دادند.

 * پس اعتقاد داری کریمی محبوب‌ترین فوتبالیست دو دهه اخیر فوتبال ایران نیست؟
- من اعتقاد دارم این پیامک را نباید خیلی جدی گرفت چون مردم ما امروز به یک نفر رای می‌دهند و 10 دقیقه بعد به یک نفر دیگر! کلاً با اینگونه نظرسنجی‌ها مخالفم.

* موافق خصوصی شدن دو باشگاه  سرخابی هستی؟
- الان بچه 10 ساله هم می‌داند که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هرگز خصوصی نخواهند شد. وقتی از این دو باشگاه می‌شود هزار نفع سیاسی ببرد چطور اجازه بدهند آنها خصوصی شوند؟

* دوست داری روز جمعه چه تیمی برنده دربی شود؟
- من از هر دو تیم خاطرات شیرین زیادی دارم. آخرین گلم به استقلال در دربی و بر عکس آن از شیرین‌ترین خاطرات من از حضورم در این دو تیم است به این خاطر ترجیح می‌دهم کری نخوانم. پیروزی هر یک از دو تیم نیز در این بازی برای من ارزشی ندارد.

 اخبار  ورزشی  -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------