اظهارات جالب حسین هدایتی درباره علت عدم واگذاری باشگاه پرسپولیس به وی



اخبار,اخبارورزشی,مالک باشگاه استیل‌آذین

مالک باشگاه استیل‌آذین گفت: می‌گویند چو اصولگرا هستی پرسپولیس را به تو نمی‌دهیم در حالی که من آدم سیاسی نیستم.

  حسین هدایتی در نشست خبری که به همراه امیر عابدینی شرکت کرده بود، اظهار داشت: از کسانی که در این مدت واگذاری به من توجه داشتند و من را همراهی کردند تشکر می‌کنم. از امیر عابدینی دوست عزیزم که در این روزها خیلی به من کمک کرد.

 

چند ماه است که من درگیر این موضوع هستیم. من 11 سال در ورزش کشور خدمات داشتم و امتحانم را پس دادم و به عشق پیشکسوتان و مردم عزیز به بحث واگذاری ورود کردیم از شما دوستان می‌خواهم به بحث‌های حقوقی هم توجه کنید. در قانون تجارت یک شخص حقیقی با یک شرکت حقوقی متفاوت است. ما به عنوان شرکت سهامی استیل‌آذین ایرانی در مزایده شرکت کردیم و با سیر مراحل قانونی در 9 اردیبهشت ماه در مزایده شرکت کردیم. پاکت‌ها باز شد و عدد زیبای ما مشخص شد. اعتقاد  داشتیم شرکتی که چک و پولش را پرداخت نکرده نباید عددش خوانده می‌شد.

 وی گفت:‌به جز شرکت استیل‌آذین ایرانیان سایر شرکت‌ها مراحل قانونی را طی نکرده بودند اما آقایان وارد اهلیت و صلاحیت شدند. این در حالی است که مصوبه هیأت واگذاری را قبل از شرکت در مزایده به ما هم داده بودند. ما گفتیم اگر دولت اراده‌ای برای واگذاری دو باشگاه ندارد آنها را واگذار نکند اما گفتند قصد واگذاری است.

 هدایتی تصریح کرد: اگر تا به امروز د‌ه‌ها شرکت و کارخانه واگذار شده بود و امروز قرار بود در ورزش واگذاری صورت بگیرد و ورزشی که درآمدزایی ندارد بنابراین باید به مردم اعتماد کنیم. شرکت استیل‌آذین ایرانیان 35 سال قدمت دارد و از سال 1359 قدمت دارد من 16 ساله بودم و در هنرستان درس می‌خواندم که این برند راه‌اندازی شد. شاید برخی از شما هم 35 ساله هم نباشید اما برند استیل‌آذین ایرانیان 35 سال قدمت دارد. من 16 ساله بودم که کارخانه دار شدم پس از آن در دوران دفاع مقدس افتخار پاسداری پیدا کردم و پس از آن دوباره به کاسبی و کارخانه‌داری خود مشغول شدم تا سال 82 که وارد ورزش شدم.

 مالک باشگاه استیل‌آذین تصریح کرد: من آدمی نیستم که ظرف 8 سال گذشته قارچی رشد کرده باشم. استیل‌آدین یک شرکتی است که 21 میلیارد تومان سرمایه اسمی دارد. می‌دانید سرمایه اسمی نشانگر قدرت و اعتبار یک شرکت است. این سرمایه 21 میلیاردی در فرابورس در حال افزایش 2 هزار میلیارد تومان است. اینها نشاندهنده قدرت شرکت خریدار بود که در مزایده شرکت کرده بود.

وی افزود: با این حال آقایان بحث اهلیت و استعلام از وزارت اطلاعات را مطرح کردند و گفتند باید عدم سوء پیشنه هم گرفته شود که الحمدلله ما در این دو مورد مشکل و مسئله‌ای نداشتیم اما اعلام کردند از نظر بانک مرکزی این شرکت بدهکار است.

 وی افزود: آقایان اعلام کردند خبرنگاران که رفتند می‌گوییم که بدهی شما چقدر است اما بعد اعلام شد که شرکت بدهکار نیست. بعد گفتند یکی از سهامداران بدهکار است گفتیم کدام سهامدار بعد معلوم شد پدر یکی از سهامداران بدهکار است که مشخص شد آن پدر من هستم حاج حسین هدایتی دولابی.

وی با ارائه نامه‌ای میزان بدهی باشگاه استیل آذین ایرانیان به خبرنگاران عنوان کرد: کل میزان بدهی ما که اعلام شده جالب است؛ زیرا باید طبق قانون بانک مرکزی میزان بدهی من استعلام می‌شد که آیا این شرکت استیل‌آذین ایرانیان که سهامی عام است آیا اعضای آن بدهکار هستند یا نه اما بانک مرکزی خودسرانه نامه‌ای نوشته که در آن عنوان شده شنیده‌ایم حسین هدایتی دولابی قصد خرید باشگاه پیروزی (پرسپولیس) را دارد. به منظور اطلاع از میزان بدهی غیرجاری آن جهت شرکت در مزایده اعلام می‌شود 131 میلیارد و 400 میلیون تومان بدهکار است.

 

پس در واقع بدهی من هزاران میلیارد نیست. اما برای من این نکته جالب است که چرا از بانک مرکزی استعلام نشده و نامه‌ای شبیه شب‌نامه‌های دهه 60 نوشته شده است. شرکت استیل‌آذین خریدار بوده و باید میزان بدهی این شرکت استعلام می‌شد که طبق جدولی که بانک مرکزی ارائه کرده شرکت استیل آذین ایرانیان نه بدهی و نه چک برگشی دارد. تنها آن پدری که گفتند یعنی من 13 میلیارد و 800 میلیون تومان بدهی جاری دارم که بدهی معوقه هم نیست. مگر کارخانه‌دار نباید وام بگیرد. این بدهی‌ها مربوط به من نبود یک برجی در فرمانیه خریدم که سازنده آن وام گرفته بود و قرار است تا 30 خرداد هم تسویه شود که آن هم تسویه شد اعلام می‌کنم. پس کل بدهی جاری من 13 میلیارد و 800 میلیون تومان بود. همه وام می‌گیرند.

مالک باشگاه استیل‌آذین تصریح کرد: در جلسه‌ای که خدمت معاونین محترم بانک مرکزی بودم گفتم شخص من هیچ بدهی معوقه‌ای ندارم نه تنها شخص من که شرکت استیل آذین ایرانیان هم بدهی معوقه ندارد که به ما گفتند اما هدایتی بدهی دارد. من هم گفتم این شرکت استیل‌ آذین ایرانیان یک شرکت حقوقی است. 3 شرکت وجود دارد. یک شرکت استیل‌آذین ایرانیان که سهامی خاص است یک شرکت کشت و صنعت خلیج نایبند و شرکت توسعه صنعت خاور استیل آذین که این شرکت‌ها از نظر  حقوقی و قانون تجارت با هم متفاوت است. پس شرکت استیل آذین ایرانیان که برنده مزایده سوم بود که هیچ بدهی بانکی ندارد شرکت‌های دیگر هم سهامداران و هیأت مدیره‌اش با بقیه فرق می‌کند آن شرکت متعلق به برادرم است.

وی در مورد اینکه یعنی شما فقط این مقدار بدهی فیزیکی دارید و بدهی دیگری ندارید، گفت: کل بدهی من که جاری است 13 میلیارد و 800 میلیون تومان است که مربوط به بانک اقتصاد نوین است. اما می‌گویند چون پدر آن دو بچه هستید بدهی به شرکت هم مربوط می‌شود در حالی که پسر من احمد در تاریخ 22 تیر ماه 1390 چهار سال پیش سهامدار استیل‌آذین بود. یعنی پسر من که اکنون 20 ساله است سهامدار است. من 16 ساله بودم که کارخانه داشتم آیا پسر من نمی‌تواند کارخانه‌دار باشد؟ که 20 سال هم سن دارد. برخی از مسئولان به فرزندان خود نگاه می‌کنند که این صحبت‌ها مطرح می‌شود. پس پسر من از 1390 سهامدار این شرکت بوده است.

وی افزود: کل بدهی حقوقی ما 131 میلیارد و 400 میلیون تومان است که گفتم این شرکت مربوط به برادرم بوده و ربطی به من ندارد. گفتم حالا که قرار است بدهی برادر را هم استعلام کنید بدهی شوهر خاله و شوهر عمه و دایی و اقوام را هم استعلام کنید.

وی در مورد اینکه صحبت از بدهی او و فروش ملک پدری‌اش به خاطر بدهی بانکی شده بود، گفت: بهتر است که در این مورد بگویم بدهی من بدهی معوقه نبوده بدهی جاری بوده و با رانت و نامه نماینده وام نگرفتم. ما در 14 استان کشور کارخانه‌دار هستیم. گفتم شرکت استیل‌آذین مگر یک شرکت نیست؟ گفتند؛ نه 5 شرکت استیل‌آذین داریم. یکی شرکت استیل‌آذین ایرانیان، دوم باشگاه فرهنگی ورزشی استیل‌آذین، شرکت استیل‌آذین سهامی خاص و .... من سهامدار بودم و با برخی شراکت کردم.

 

در برخی از این شرکت‌ها حضور داشتم و اکنون دیگر حضور ندارم. پدر من 33 سال پیش مرحوم شد و خانه ما در دولاب بود. معمولا وراث اموال را زود می‌فروشند اما من 25 سال است که در شمیران حضور دارم و منزل پدری‌ام هم حراج نشده است. آن خانه در دولاب است و مادرم در آن زندگی می‌کند و فروشی هم نیست. مادرم حاضر نیست به شمیران بیاید. آن ملک پدری که به فروش رفت به خاطر این بود که وثیقه‌های به بانک داده بودیم و ما نقدینگی نداشتیم و گفتیم وثیقه‌ها را بفروشیم و بدهی‌ها را تسویه کنیم که ملک‌ها کارشناسی شد و یکی از آنها را خود بانک برداشت و دیگری در مزایده به فروش رفت و بقیه وثیقه‌ها را هم به ما پس دادند.

وی افزود: اجازه نمی‌دهیم کسی به خانه پدری ما چپ نگاه کند. با همه این اوصاف ما در مزایده چهارم باقدرت شرکت کرده‌ایم. هر چند برای احقاق حق خود از مزایده سوم به دیوان عدالت اداری و دادگاه عمومی شکایت کرده‌ایم. زیرا شرکت استیل‌آذین ایرانیان این حق را دارد که احقاق حق کند. ما به مجریان قانون احترام می‌گذاریم و در مزایده چهارم با بالاترین قیمت شرکت کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه مبلغ پیشنهادی او برای خرید همان 300 میلیاردی است که یک نفر با پول نقد به در سازمان خصوصی‌سازی آمده بود، گفت: آن مسئله که شوخی بود. با این حال ما می‌خواهیم که در مورد سایر شرکت‌ها و خریداران نیز استعلام‌ها انجام شود و اینکه آیا آنها بدهی معوقه دارند یا نه. امیدوارم قانون در مورد آنها رعایت شود. دکتر شیوا شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت که قانون باید برای همه اجرا شود امیدوارم این اتفاق برای همه بیفتد. خودروسازان، شرکت‌های خصوصی و شرکت‌های شبه دولتی نیز استعلام بدهی برایشان گرفته شود. آیا مرگ خوب است برای همسایه؟

 وی افزود: ما در 14 استان کار می‌کنیم؛ در خوزستان، هرمزگان،؛ گیلان،‌مازندران کارخانه‌دار هستیم. شایعه کرده بودند که حقوق کارگرانش عقب افتاده اما حقوق کارگران ما یک روز هم عقب نیفتاده بود. ما حتی در دوران تحریم هم 31 ماه حقوق‌ها را پرداخت کردیم. به قول یک شهید بزرگوار؛ نیم کیلو باش مرد باشد. این جنگ‌های روانی و رسانه‌ای دور از عقل و انصاف است.

 وی افزود: از پوری‌حسینی بپرسید که چرا از شرکت استیل‌ آذین ایرانیان استعلام گرفته نشد.

 وی در مورد اینکه برگزاری مزایده چهارم در حالی که شما برنده مزایده سوم بودید، گفت:‌ من در جایگاه قضاوت قانون نیستم ما نگران مزایده چهارم هم نیستیم. من رفیق نیمه‌راه نیستم و تا آخر راه حضور دارم. از طریق شبکه اینستاگرام با مردم ارتباط دارم. من خودم به خاطر اینکه سنی از من گذشته است دیگر در این شرکت سهام ندارم و می‌خواستم خریدار پرسپولیس فرزندانم باشد که 50 سال از بابت پرسپولیس خیال‌مان راحت باشد. بعد به ما گفته شد صلاحیت نداری ما به قانون احترام می‌گذاریم اما امیدوارم دولتمردان و نمایندگان مجلس همگی اقدامات لازم را انجام دهند اگر واقعا دولت قصد خصوصی‌سازی ندارد مزایده و واگذاری را لغو کنید و بودجه به وزارت ورزش بدهید ما هم به عنوان هوادار کمک می‌کنیم.

وی در مورد اینکه ظاهراً یکی از رقبای شما از سوی وزارت ورزش حمایت می‌شود و بهتر نیست در این مورد شفاف حرف بزنید، گفت: من در این نظام بزرگ شده‌ام و نمی‌توانم همه حرف‌ها را بگویم. من خودم عاشق ایران و این نظام هستم و وطن‌پرستی‌ام را هم ثابت کرده‌ام. نمی‌توانم راحت‌تر حرف بزنم. ولی می‌گویم اگر قانونی هست برای شرکت رقیب هم باید باشد. هرچند اکنون می‌گویند چرا در مورد شرکت رقیب حرف زدی؟ من اسمی از کسی نمی‌برم اما بهتر است که در مورد رقبا هم استعلام‌های لازم انجام شود آن موقع متوجه خواهید شد که شرکت استیل‌آذین ایرانیان چه قدرتی دارد. حتی در مقایسه با شرکت‌های دولتی، خصوصی، خصولتی.

 وی در مورد اینکه نسبت به مزایده سوم شکایت کرده، گفت: من قصد مقابله با دولت را ندارم و حسن نیتمان را هم نشان دادیم و امیدواریم قانون اجرا شود ولی اگر تخلفی ببینیم این تخلف را تذکر می‌دهیم و از مجاری قانونی پیگیر آن می‌شویم. اهل جار و جنجال هم نیستیم.

 هدایتی در مورد اینکه اگر قصد فروش نداشته باشند و بخواهند باشگاه را اجاره بدهند، حاضر به اجاره پرسپولیس هست یا نه،‌گفت: نه ما به هیچ عنوان باشگاه را اجاره نمی‌کنیم، حتی شراکت هم نمی‌کنیم. خریدار 100درصد باشگاه هستیم. حتی برخی از شرکت‌کنندگان در مزایده امروز با جلسه داشتند و خواستار شراکت با ما شدند اما من این مسئله را قبول نکردم.

وی افزود: به من می‌گویند چون تو اصولگرا هستی باشگاه را به شما نمی‌دهیم در حالی‌که من آدم سیاسی نیستم. نه چپم نه راست، من اهل سیاست نیستم من مسلمانم و بچه نظام جمهوری اسلامی هستم.

وی در مورد اینکه بدهی ندارید، گفت: من بارها این مسئله را گفتم به قائم‌مقام بانک مرکزی هم این مسئله را گفتم که شرکت استیل آذین ایرانیان بدهی ندارد و این شرکت سهامی عام با شرکت استیل‌آذین سهامی خاص با هم متفاوت است.

هدایتی در مورد اینکه اگر مزایده چهارم متوقف شود و شما برنده مزایده چهارم شوید،‌گفت:‌ تا فردا صبر کنید همه چیز مشخص می‌شود. در نشست خبری مزایده چهارم بپرسید که استیل آذین ایرانیان بدهی بانکی ندارد اما می‌گویند چرا فرزندان بیست و یک و بیست و سه ساله او سهام دارند. من خودم 16 ساله بودم که کارخانه داشتم. فرزندان من جزو هیأت مدیره نیستند بلکه سهامدار هستند. در این شرکت 12 سهامدار داریم که افرادی مثل کریم باقری، مهدی مهدوی‌کیا، علی کریمی و مجتبی محرمی جزو سهامداران آن هستند. آیا این شرکت صلاحیت ندارد. من در حال حاضر به احترام قانون سکوت می‌کنم اما امیدوارم تا همه چیز قانونی اجرا شود.

 اخبار ورزشی  - فارس
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------