آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

حمله شدید مایلی کهن به کی روش و فردوسی پور و دفاع تمام قد از وزیر ورزش



اخبار,اخبارورزشی, محمد مایلی کهن

کارشناس برجسته فوتبال کشورمان معتقد است که به جز عده‌ای "شو من" هیچ کس موافق حضور سرمربی پرتغالی در تیم ملی نبوده است.

  محمد مایلی‌کهن در جدیدترین اظهاراتش به انتقاد شدید از کارلوس کی روش پرداخت. وی در خصوص اظهارنظر بازیگران سینما و تلویزیون در مورد کی روش و همچنین صحبت‌های تند وزیر ورزش و جوانان صحبت کرده است.

اظهارات مایلی کهن را در ادامه بخوانید:

* آقای کی روش در جلسه دانش افزایی مربیان لیگ برتری که بیشتر مربیان بزرگ فوتبال ایران حضور داشتند، شرکت نکرد و حتما می دانید که این ماجرا باعث ناراحتی بعضی از مربیان لیگ برتر شده است. از نظر شما آیا این کار او بی احترامی به مربیان فوتبال ایران نبوده است؟
- من که نمی توانم این صحبت را کنم چون در این مدت هیچ گونه انتقادی نبوده که علیه آقای کی روش انجام ندهم و از نظر من به اندازه کافی در مورد او صحبت کرده ام. اما من در کل فکر می کنم ایشان افتخار نمی دهند که در این جلسات حضور داشته باشند هر چند که این جلسه می توانست خیلی به تعامل بین مربیان لیگ برتری و آقای کی روش کمک کند که البته این چنین نشد. به هر حال در این مدت خیلی ها می گویند که مشکل باشگاه ها با تیم ملی نداشتن تعامل است. اگر کی روش به این جلسه می آمد می شد کلی از مشکلات را حل کرد اما این اتفاق نیفتاد و ایشان ترجیح دادند در این جلسه حاضر نشوند.

* اما حتما شنیده اید که از طرف کمیته تیم های ملی بیانیه ای صادر شد و در آن آمده بود که آقای کی روش اصلا به این همایش دعوت نشده است. با شناختی که از کی روش دارید فکر می کنید این حرف ها بهانه است و یا واقعیت دارد؟
- من خیلی دوست ندارم در این باره صحبت کنم چون ممکن است حرفی بزنم که فدراسیون فوتبال ما زیر سوال برود اما من بعید می دانم این مساله درست باشد. به هر حال هر بحثی هم که مطرح شود من فکر می کنم کی روش می توانست به این نشست بیاید اما متاسفانه او ما را قابل نمی داند و ترجیح می دهد که در مراسم هایی که خیلی از مربیان بزرگ ایران در آن حضور دارند شرکت نکند. به هر حال همیشه تعامل بین مربیان لیگ برتری و تیم ملی یک نیاز بوده است ولی ظاهرا ایشان این نیاز را حس نمی کند و به همین دلیل هم به جلسه نیامد.

* خیلی ها می گویند برخورد کی روش با مربیان ایرانی درست نیست و در واقع او مربیان ایرانی را از بالا به پایین می بیند. شما هم این مساله را تایید می کنید؟
- معلوم است که من هم با نظر خیلی از مربیان لیگ برتری موافق هستم. در این موضوع تردید وجود ندارد که کی روش رفتار خوبی با مربیان ایرانی ندارد و این موضوع انکار ناپذیر است. ایشان در فوتبال ما بیگانه ای هستند که صاحب خانه اند و در واقع ما بیگانه شده ایم. به هر حال ایشان به خودش حق می دهد که هر رفتاری که می خواهد با مربیان ایرانی انجام بدهد و ما هم چاره ای جز اطاعت نداریم. به نوعی در این رابطه همه چیز برعکس شده است و فدراسیون فوتبال هم طرف سرمربی تیمی ملی را می گیرد و به او حق می دهد که هر رفتاری که می خواهد با مربیان ایرانی انجام بدهد.

 * اما سوال بعدی این است که ادامه همکاری کی روش در تیم ملی مخالفان و موافقانی دارد. بعضی ها می گویند او تیم خوبی ساخته و عده ای هم می گویند که کی روش با توجه به هزینه هایی که برای فدراسیون فوتبال برداشته روند مثبتی را نداشته است. نظر شما در این باره چیست؟
- من نمی خواهم نظر خودم را بگویم و ترجیح می دهم در مورد رفتن و یا ماندن کی روش مثالی بزنم. همین چند هفته پیش یک جلسه تخصصی با حضور عده ای از مربیان و پیشکسوتان فوتبال و آقای گودرزی، وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و در همین جلسه مربیان با ارائه بحث های کارشانسی اعلام کردند که کی روش نباشد. شما دیدید که بعد از آن جلسه چه جنجال هایی برای فوتبال به راه افتاد که از نظر من درست نبود. به هر حال فراموش نکنید این تنها جلسه تخصصی بود که برگزار شد و نتیجه اش چیزی شد که شما دیدید. خیلی ها بدون این که اصل موضوع را بدانند شروع کردن به ساختن حاشیه پیرامون این موضوع کردند.

 * اما کی روش از طرف صدا و سیما خیلی حمایت می شود و عده ای معتقدند این حمایت ها هدف دار است. شما این موضوع را تایید می کنید؟
- من دقیقا در صحبت های قبلی ام هم گفتم که در جلسه با آقای گودرزی متخصصین گفتند کی روش نباشد. آنها کسانی هستند که بی تردید صلاح فوتبال را بهتر از هر کس دیگری می دانند. ولی متاسفانه مدتی مد شده است که فلان آقای شو من در مورد رفتن یا ماندن کی روش نظر می دهد و مثلا برنامه درست می کند که او را نگه دارد. من حتی شنیده ام که یکسری از بازیگران هم در مورد رفتن یا ماندن کی‌روش نظر داده اند که اصلا نمی دانم معنی این کار یعنی چه. مثل این می ماند که من مایلی کهن در مورد هنر نظر بدهم در حالی که هیچ تخصصی در آن ندارم. این ها چیزهایی است که ناراحت کننده است. من فکر می کنم فوتبال به اندازه کافی متخصص دارد و باید کسانی که برای آن زحمت کشیده اند در موردش صحبت کنند نه این که هر کسی در مورد آن اظهار نظر کند.

* اما خیلی ها می گویند که عده ای به دنبال منافع شخصی خودشان هستند و به همین دلیل با کی‌روش مخالفت می کنند. شما این موضوع را تایید می کنید؟
- من نمی توانم از طرف بقیه حرف بزنم اما این را می گویم که تعداد زیادی از متخصصان به دیدار وزیر رفته بودند و تقریبا همه آنها با هم گفتند که رفتن او به صلاح فوتبال است. ما واقعا هیچ دشمنی ما ایشان نداریم و فقط برحسب عملکردش چنین نظری دادیم و اصلا فکر نمی کنم این موضوع به خاطر منافع شخصی باشد. وقتی صحبت از منافع شخصی می شود معنی آن این می شود که عده ای می خواهند خودشان سرمربی تیم ملی بشوند ولی کسانی که در جلسه با آقای گودرزی حضور داشتند هرگز چنین نیتی نداشتند. به همین دلیل هم است که من می گویم کسی دشمنی با کی روش نداشته است که علیه او باشد.

* اما سوال بعدی. حتما می دانید که بعد از انتقادهای تند گودرزی علیه کی‌روش، موضوع گیری های زیادی در مورد وزیر ورزش و جوانان مطرح شده است. از نظر شما آیا این موضع گیری ها منطقی است؟
- فقط سوال من این است که مگر آقای گودرزی چه حرف بدی زده است که باید این همه فشار را تحمل کند؟ ایشان گفته اند که یک بیگانه وارد کشور ما شده است، از ما پول می گیرد و به ما توهین می کند. ایشان همچنین در بخش دیگری از صحبت های شان گفته اند که ما شدیم کارگر کی‌روش و او شده کارفرمای ما. شما بگویید که کجای این حرف ها بد است؟ آقای گودرزی صحبت هایی را مطرح کرده است که شاید صحبت خیلی از افراد دیگر باشد و من نمی دانم چرا اینقدر فشار را باید تحمل کند.

 * شایعه شده وزیر ورزش ممکن است استیضاح شود و حتی امکان برکناری اش هم وجود دارد.فکر می کنید او در حوزه ورزش مدیرقابلی بوده است؟
- من هم این موضوع را شنیده ام. فکر می کنم چون آخر سال انتخابات مجلس در راه است یک عده از نماینده ها برای این که رای جمع کنند می خواهند چنین کاری را انجام بدهند. آقای گورزی یک فرد فوق العاده شجاع است که در مورد کی‌روش صحبت کرد و نشان داد اصلا متکی به صندلی و میزشان نیستند. مطمئن باشید طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان رای نمی آورد و اینها همه برای تبلیغات است.

 اخبار ورزشی  - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------