آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

پولی که به کل «لیگ برتر»حلال است چطور به سرخابی حرام شده؟



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران

نه تنها سمند و نیوان حق هزینه کرد در فوتبال را ندارند که فولاد مبارکه ، و شرکت ذوب آهن و .. هم چنین حقی را ندارند.هیچ کس حق ندارد از پول مردم یا پولی که از پول مردم به دست آمده در یک پروژه شکست خورد و بی برگشت هزینه کند....فوتبال ایران سال هاست که پول مردم را به جیب فوتبالیست های تیم های کم طرفدارو بی طرفدار می ریزد پرسپولیس و استقلال که همه جای ایران طرفدار دارند و به نظر می رسد از سایر تیم ها محق تر باشند.

 واگذاری سرخابی ها به خودروسازان تقریباهیچ موافقی ندارد. در اصل هیچ کس رضایت نخواهد داد که قرانی از بیت المال حتی به شکل شبه خصوصی در پرسپولیس و استقلال و البته فوتبال هزینه شود. اتفاق بد این است که قرار شده نزدیک به 600 میلیارد تومان برای خرید این تیم ها به صورت قسطی پرداخت شود و هر سال هم 60 میلیارد تومان هم به سرخابی ها تزریق شود تا بتوانند از پس هزینه های جاری خود بربیایند. واگذاری سرخابی ها موافقی ندارد به خاطر اینکه هیچ عقل سلیمی حاضر نمی شود یک قران را خرج فوتبال کند چه برسد به اینکه در چند قسط 600 میلیارد به جیب این باشگاه ها بریزد.

این مخالفت نه فقط در میان اهالی رسانه که در میان نمایندگان مجلس برخی اعضای دولتی و البته کارشناسان اقتصادی فوتبال وبعضا پیشکسوتان فوتبال هم دیده می شود. مخالفتی که با یک تناقض بسیار بزرگ مواجه است. کارشناسان در حالی برای هزینه کرد 600 میلیارد دوساله برای خرید سرخابی ها مخالف اند که در حال حاضر سالیانه مبلغی نزدیک به همین مبلغ در فوتبال هزینه می شود. پولی که تقریبا از پول  مردم و در اصل از شرکت های شبه خصوصی، شرکت هایی شبیه به همین «سمند» و «نیوان» به فوتبال وارد می شود.

شرکت های وابسته به وزارت صنایع در چند سال اخیر بودجه های کلانی را برای فوتبال فراهم کرده اند. بودجه های کلانی که یکی از دلایل گران شدن فوتبالیست ها در سال های اخیر هستند. در اصل در لیگ برتر ایران سال گذشته تنها چند تیم از جمله ملوان و پدیده به صورت خصوصی اداره شده اند و سایر تیم ها همه خرج هایشان را از شرکت های شبه خصوصی تامین کرده اند. چه تراکتورسازی که گفته می شود توسط یکی از شرکت های زیر مجموعه همراه اول حمایت مالی می شود چه شرکت های دیگری که یکی از سپاهان حمایت می کند ، یکی دیگر به ذوب آهن اصفهان پول می دهد ، یکی خرج پیکان را می دهد و یکی دیگر خرج سایپا را.نفت تهران ، نفت مسجد سلیمان ، فولاد خوزستان و...

حالا قرار براین شده که سرخابی هم شکل اقتصادی ای مانند سایر تیم های لیگ برتری به خود بگیرند. شکلی که حتما اشتباه است و قابل نقد اما به هرحال شبیه سایرتیم های لیگ برتری است. نه پرسپولیس و نه استقلال و نه هیچ کدام از تیم های لیگ برتری حق ندارند از چنین رانت مالی ای استفاده کنند.

 

فوتبال نه از طریق تیم هایش که باید از طریق صدا وسیما خصوصی شود. تلویزیون به همان اندازه که پول خرج سریال هایش می کند و آنتن را به تهیه کنندگان خصوصی واگذار می کند و پول می دهد باید برای فوتبال هم هزینه کند. اصلا درست نیست که پربیننده ترین برنامه زنده صدا وسیما(نود) با محتوای لیگ برتر روی انتن برود و پولی بابت مصاحبه هایش با بازیکنان پرداخت نکند. اصلا درست نیست که حجم زیادی از آگهی های صدا وسیما بابت لیگ برتر فروخته شوند اما سهمی قابل توجه از این آگهی ها به فوتبال نرسد.این طور که باشد توزیع ثروت هم درست انجام می شود. یعنی بیشترین درآمد مربوط به باشگاهی خواهد بود که بیشترین تبلیغ را جذب کند نه باشگاهی بهترین رابطه ها را در صنایع داشته باشد. اما اگر قرارشد صدا وسیما بر روش خود استوار باشد و پولی ندهد ، اگر قرار شد که شرکت های دولتی در فوتبال هزینه کنند بدترین کار ایجاد تبعیض است. نمی شود پرطرفدارترین تیم های ایرانی هرسال دنبال هزینه سالیانه خود به در و دیوار بکوبند و تیم های کم طرفدار و بعضا بی طرفدار به پولی از سمت دولت وصل باشند.

پرسپولیس و استقلال باید به خودروسازان واگذار شوند؟ البته که جواب این سوال یک «نه»بزرگ است اما همزمان باید پول سایرشرکت های شبه خصوصی هم از فوتبال بیرون کشیده شود. ایجاد تبعیض در فوتبال حتی اگر بگویید که سایپا 4میلیارد در فوتبال هزینه کرده درست نیست.نه تنها سمند و نیوان حق هزینه کرد در فوتبال را ندارند که فولاد مبارکه ، و شرکت ذوب آهن و .. هم چنین حقی را ندارند.هیچ کس حق ندارد از پول مردم یا پولی که از پول مردم به دست آمده در یک پروژه شکست خورد و بی برگشت هزینه کند. باید همه پول مردم از فوتبال بیرون بیاید اما اگر منتقدان،نمایندگان مجلس ، کارشناسان و پیشکسوتان و ..

 

نمی توانند جلوی هزینه کردسالیانه نزدیک 600 میلیارد از جیب مردم را در فوتبال بگیرند بهتر است بابت ده درصد این مبلغ هم خیلی مته به خشخاش نگذارند ، فوتبال ایران سال هاست که پول مردم را به جیب فوتبالیست های تیم های پر رابطه ، کم طرفدارو بی طرفدار می ریزد پرسپولیس و استقلال که همه جای ایران طرفدار دارند و به نظر می رسد از سایر تیم ها محق تر باشند.

 

 اخبار  ورزشی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------