آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

واکنش حامیان مالی فیفا به بازداشت‌ها



اخبار,اخبارورزشی, فیفا

حامیان مالی اصلی (اسپانسر) فعالیتهای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) پس از بازداشت تعدادی از اعضای ارشد این نهاد بین‌المللی و اتهام رشوه‌‎خواری، تقلب و پولشویی به آنها، "اظهار نگرانی" شدید، کرده‌اند.

کوکا کولا یکی از اسپانسرهای بزرگ فیفا گفته است که چهره مسابقات جام جهانی فوتبال "خدشه‌دار" شده است.

مقامات کوکاکولا در واکنش به اتهامات وارده شده به تعدادی از مقامات فیفا و بازداشت تعدادی از آنها گفته‌اند: "این جنجالهای طولانی مدت چهره و پیام جام‌جهانی (فوتبال) فیفا را خدشه‌دارد کرده است؛ و ما همیشه در خصوص چنین اتهامات جدی اظهار نظر کرده‌ایم."

آدیداس، کوکاکولا، ویزا (شبکه خدمات پولی)، سونی، گزپروم،و هایوندای/کیا از حامیان مالی بزرگ فعالیتهای فیفا هستند که برای تحت فشار گذاشتن فیفا و بویژه درچارچوب اتهامات اعلام شده اخیر، تحت فشار قرار دارند.

یوفا
پیشتر نیز اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در واکنش به دستگیری‌ هفت نفر از اعضای ارشد فیفا و مطرح شدن چند اتهام به آنها، خواستار به تعویق افتادن انتخابات ریاست فیفا شد.

یوفا با انتشار بیانیه‌ای گفته است: "اعضای کمیته اجرایی یوفا بر این باورند که باید در هدایت و رهبری فیفا تغییر جدی و اساسی به وجود آید، همچنین اعضای این کمیته خواهان به تعویق افتادن کنگره سالانه فیفا و برگزاری انتخابات فیفا در شش ماه بعد هستند."

در ادامه بیانیه اعضای کمیته اجرایی یوفا آمده است که اعضای اتحادیه فوتبال اروپا روز پنجشنبه (۲۸ مه/ ۷ خرداد) برای بررسی بیشتر اتفاقات مرتبط با فیفا و همچنین "محافظت از فوتبال" گردهم خواهند آمد.

این در حالیست که مقامات فیفا گفته‌اند که انتخاب ریاست این نهاد بر اساس برنامه زمانبندی شده روز جمعه (۲۹ مه/۸ خرداد) برگزار خواهد شد.

همزمان اعلام شده است که کمیته اخلاقی فیفا با انتشار بیانیه‌ای ۱۱ نفر از اعضای فیفا را به طور موقت از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم کرد و هانس یواخیم اکرت، رئیس این کمیته گفت: "اتهام‌های این افراد به طور روشن با فوتبال ارتباط داشت و در نتیجه باید واکنشی جدی و در خور با آن صورت می‌گرفت. کمیته اخلاقی فیفا اقدامات لازم را بر اساس قوانین داخلی فیفا انجام خواهد داد."

جفری وب، معاون فیفا و رئیس پیشین کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب، ادوواردو لی از کاستاریکا، یوجینیو فیگوریدو رئیس نهاد فوتبال آمریکای جنوبی موسوم به "کونمبول"، خوزه ماریا مارین از برزیل، جک وارنر، چاک بلیزر، داریل وارنر، رافائل اسکویل و کوستاس تاکاس یازده فردی هستند که کمیته اخلاقی فیفا آنها را به طور موقت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کرده است.

 اخبار ورزشی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------