آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شکست سنگین الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا

الهلال بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا را واگذار کرد و رکورد شکست ناپذیری اش شکسته شد! به گزارش دیلی فوتبال؛ تیم های…

سرنوشت جام جهانی ۲۰۲۲ متاثر از افشاگری‌های بلیزر



اخبار,اخبارورزشی,فساد در فیفا

بر اثر آشکارسازی‌هایی که مدیر ۷۰ ساله و آمریکایی سابق فیفا صورت داده، قطر قانوناً از میزبانی کنار زده خواهد شد.

به گزارش  فارس و به نقل از رویترز، مطابق با آن‌چه که چارلز چاک بلیزر، مدیر سابق فیفا افشا کرد، فساد به طور گسترده‌ای در چند دهه اخیر فیفا وجود داشته است.

او در قسمتی از افشاگری‌هایش، اسناد جدیدی را در رابطه با دریافت امتیاز میزبانی به شیوه‌ای نامشروع از سوی قطر رو کرد؛‌ بلیزر در این ارتباط گفت: تا سال 2013 که در فیفا حضور داشتم، می‌دیدم که پول‌های کلانی از این کشور حاشیه خلیج فارس به مدیران داده‌ می‌شود.

یکی از وکلای حقوقی سازمان میزبانی جام جهانی 2022 ساعتی پیش در واکنش به اظهارات بلیزر گفت: ما تا کنون بیش از چهار تریلیون دلار و در ضمن به خدمت گرفتن یک و نیم میلیون کارگر برای مسابقات یک ماهه جام بیست و دوم هزینه کرده‌ایم. در صورت لغو این میزبانی، فیفا باید غرامت این کار خود را بپردازد.

کارشناسان اما اعتقاد دارند که در صورتی که این میزبانی لغو شود، خود قطر باید جریمه بپردازد، زیرا آن‌ها بودند که در آغاز به پرداخت رشوه مبادرت کردند.

گفتنی است که در سال 2013،‌ جدی ترین رقیب قطر برای میزبانی مسابقات جام 2022، استرالیا بود و همه تا دقایق آخر باتوجه به وسعت کم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی، شانس استرالیا برای میزبانی را بیشتر می‌دانستند؛ اما قطر با توجه به رشوه‌پردازی‌های اثبات شده، لابی‌های احتمالی خود، ثروت عظیم گازی و رسانه‌هایش میزبانی را ربود؛ نمایندگان فیفا پس از این انتخاب به دریافت رشوه‌های کلان از سوی امیر قطر متهم شدند.


 اخبار ورزشی  - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------