آخرین درددل های مایلی کهن یک ساعت قبل ترخیص



اخبار,اخبار ورزشی, فوتبال  ایران

حاجی فوتبال ایران گفت: «کی روش طوری حرف می‌زند که انگار کلی جام برای فوتبال ما آورده است. بعد از چند سال نه در جام‌ملت‌ها مقام آوردیم و نه در جام‌جهانی.»؛

بعد از چند روز بستری در بیمارستان انگار آرام‌تر و خوشروتر از قبل با مسایل برخورد می‌کند. حاجی فوتبال ایران یک روز قبل از تعطیلات هفته گذشته از بیمارستان قلب تهران مرخص شد.

بنا به گفته پرستاران CCU طبقه سوم بیمارستان قلب تهران مدت‌ها بود این روزهای شلوغ و پرهیاهو را در محل کارشان ندیده بودند. بعد از هماهنگی با اطلاعات وقتی به طبقه سوم رسیدیم مایلی‌کهن در حال شیرینی خوردن منتظر کارهای ترخیصش بود: «بفرمایید شیرینی میل کنید، شیرینیش خوشمزه است.»

 هنوز گپ و گفت با مایلی‌کهن را آغاز نکرده بودیم که دو تن از دوستان قدیمی به همراه داماد و یکی از پزشکان متخصص بیمارستان بالای سرش حاضر شدند و حاجی با خوشرویی تمام دامادش را معرفی کرد: «علی دامادم است... دکتر است البته نه از آنهایی که مدرکش تقلبی باشد!»

در حالی که مایلی‌کهن به دامادش می‌گفت برای دوستان شیرینی بیاورد آنها خطاب به حاجی می‌گفتند: «این‌قدر حرص نخور... تعریف کردن برای آدم کور از روشنایی و حرف زدن برای آدم کر فایده ندارد...»

دوست پینگ‌پنگ‌باز حاجی در حال نصیحت بود که حاجی با خنده می‌گفت: «این خبرنگاران نمی‌گذارند... من قلبم مشکل ندارد، چه کار کنم عقل ندارم که حرص مملکتم را می‌خورم... چه کار کنم، فنری شدیم رفت!»

 تنها یک جمله کافی بود تا دوباره مایلی‌کهن فوتبال ایران شروع به نقد فوتبال ایران به ویژه کارلوس کی‌روش کند. هنوز حاجی حرف‌هایش را شروع نکرده بود که پزشک متخصص بیمارستان قلب تهران با خونسردی و تحکم خطاب به سرمربی سابق تیم‌ملی گفت: «حاج‌آقا شما شرایط حساسی دارید و باید خیلی مراقب باشید. هر گونه حرص و جوش برای فنرهای‌ قلب‌تان خطرناک است و اگر پلاکت‌ها کمی تکان بخورند رگ قلب‌تان دچار خونریزی می‌شود. شما حداقل یک‌سال آرامش داشته باشید و مصاحبه نکنید و از اخبار تنش‌زا دوری کنید...»

 حاجی که با دقت گوش می‌کرد فقط با اشاره به سرش یک جواب داد: «اینو ندارم، مگر می‌شود حرص نخورد. این‌همه استعداد و تخصص آن‌وقت این شرایط مملکت است...»

مایلی‌کهن در حالی که منتظر نعیم پسرش بود تا کارهای ترخیصش را تمام کند و به منزل برود با دیدن او گفت: «پسرم نعیم است، فوق‌لیسانس از دانشگاه پلی‌تکنیک. البته مدرکش واقعی است و بدون پارتی‌بازی گرفته... نعیم از آن بچه‌هایی است که روی پای خودش ایستاده و هرگز او را لوس نکردم. یادم هست بعد از شکست چین در دالیان زنگ زدم خانه، آنقدر که از قبول شدن دانشگاه نعیم خوشحال شده بودند از پیروزی برابر چین نه... اتفاقا برایش یک کامپیوتر هم چون قول داده بودم قبول شود، خریدم.»

 این صحبت‌ها در حالی که نعیم تی‌شرت پدرش را به او داد تا کم‌کم لباسش را عوض کند، بیان شد و در همین حین حاجی سوالات را با گلایه از رسانه ها آغاز کرد: «لباس‌ بعدی من همین لباسی است که بر تن دارم. وقتی دیدم به لباس و شغل رفتگری توهین شد آن لباس را پوشیدم...» اشاره به نقدی است که بعد از پوشیدن لباس رفتگری منتشر شد.

 اظهارات مایلی کهن را در ادامه می خوانید:

* انگار نمی‌شود از شما خواست کمتر حرص بخورید؟
- در این مملکت که نمی‌شود کمتر حرص خورد. زمانی کمتر حرص می‌خورم که کار دست کاردان باشد و کار روی اصول جلو برود. می‌بینی نمی‌شود حرص نخورد.

* دکتر گفت شما نباید مصاحبه کنید و حرص بخورید اما انگار اصول‌تان از جان‌تان مهم‌تر است...
- من اصولم پیشرفت مملکتم است. حرص می‌خورم برای استعدادهایی که در این مملکت از آنها استفاده نمی‌شود. نگرانم چرا مملکت در خدمت استعدادهای‌مان نیست. این مسایل است که مرا اذیت می‌کند.

* اما می‌شود با حرص نخوردن و نگاه مثبت به قضایا پرداخت.
- نگاه مثبت؟ عرض کردم به هر حال یکسری مسئولیت‌ در قبال جامعه و مردم داریم. روی این جوان‌ها سرمایه‌گذاری شده است و یک‌جاهایی باید صریح صحبت کنم چون حرف من بازتاب دارد و باید این مسایل و دغدغه‌ها را بیان کنم وگرنه من هم می‌توانم راحت زندگی کنم و بی‌خیال مملکتم شوم.

 * فکر می‌کنید این حرص‌ خوردن‌ها فایده‌ای هم داشته باشد؟
- قبول دارم، گفتم که اگر عقل داشتم این‌قدر حرص نمی‌خوردم (خنده). متاسفانه برخی از مسئولان ما زحمت می‌کشند و تلاش دارند اما چون در جایگاه خودشان قرار نگرفته‌اند در امر کاری‌شان مشکل‌ساز می‌شوند. در حالی که در ایران منابع و استعدادهای فراوانی داریم.
 
* این روزها طبقه سوم بیمارستان را خیلی شلوغ کرده‌اید.
- من وظیفه دارم از مردم که به دیدن من آمدند و همچنین بیمارانی که با توجه به بیماری‌شان زحمت کشیدند به اتاق من آمدند تشکر کنم. از وزیر ورزش، رییس و دبیر کمیته ملی المپیک، افشارزاده، پیشکسوتان فوتبال و عزیزانی چون حشمت‌خان مهاجرانی، ناصر ابراهیمی، پروین، حسین لطفی، آقایان مجید جلالی و بیانی که قبل از انقلاب مربی تیم‌ملی بود، علی کریمی، باقری، دایی، استیلی، مهدوی‌کیا، خاکپور، کاشانی، ابوالقاسمپور، میناوند و یحیی که روز بازی به عیادت بنده آمد و حمید درخشان، اصغر مدیرروستا، شهباززاده، آقامحمدی، سردار مشایخی، عابدی، عزیزمحمدی، کنگانی مدیرعامل سابق شاهین بوشهر، یعقوب حاصلی، یعقوب وطنی، کانون مربیان آقای ناصری، کفاشیان، بهروان و میثاق معمارزاده که دو بار آمد واقعا سپاسگزارم. خیلی‌های دیگر هم آمدند یا تلفنی صحبت کردند که ممنون‌شان هستم.

 * عادل فردوسی‌پور چطور، آمد؟
- بله یادم رفت عادل هم آمد و گفت فلان تکه را خوب آمدی که من گفتم چرا کی‌روشی‌پور را نمی‌گویی...؟! (خنده) البته حرف‌های دیگری هم زدیم که ننویس...

 * این بستری شما در بیمارستان شاید سبب شود رابطه‌تان با کی‌روش هم خوب شود...
- ما که با کی‌روش پدرکشتگی نداریم. او به فوتبال ما توهین می‌کند و می‌گوید من مربیان ایرانی را ندیدم شاید شب آمده‌اند که خواب بودم. این ادبیات برای مربیان ما بد نیست؟ طوری حرف می‌زند که انگار کلی جام برای فوتبال ما آورده است. بعد از چند سال نه در جام‌ملت‌ها مقام آوردیم و نه در جام‌جهانی. دو تا لژیونر به فوتبال ما آورده و این دو تا بازیکن جدید را هم چون اصلی‌هایش مصدوم بودند بازی داد. چند سال روی سرمایه‌های‌مان کار کردیم اما خیلی راحت امثال عقیلی و رحمتی را کنار گذاشت.

* به نظر می‌رسد هنوز از کی‌روش ناراحت هستید؟
- بحث ناراحتی نیست. کسی که در امارات بعد از شش‌ماه اخراج شد با فوتبال ما چه کار کرده است؟ کجای دنیا اجازه می‌دهند با سرمایه‌های‌شان این‌گونه رفتار کنند. البته امه ژاکه در فرانسه 98 کانتونا و ژینولا را کنار گذاشت اما این اتفاق نادر است و ژاکه هم توانست قهرمان جهان شود. حالا هم سوال من این است که چرا رحمتی و عقیلی را کنار گذاشت و نتیجه هم نگرفت...

در حین مصاحبه با مایلی‌کهن بودیم که یکی از شاگردانش وارد اتاق شد و چون نخواست نامی از او برده شود شروع کرد به همنوایی با حاجی فوتبال ایران: «کفاشیان خودش به یک بنده‌خدایی گفته رییس فدراسیون پرتغال گفته چرا کی‌روش را آوردید؟ در لیگ 2 پرتغال هم به او تیم نمی‌دهند.»

 این مدافع لژیونر سابق فوتبال ایران می‌گفت: «حاجی شما هم از تبار ناصرخان حجازی هستید؟»
 
در حالی که بحث انتقاد از کی‌روش داغ بود نظافتچی بیمارستان آمد تا اتاق پرهیاهوی بخش 2 CCU را برای مریض جدید تمیز کند و در همین حال کودک خردسال آخرین کسی بود که روی تخت بیمارستان با حاجی سلفی گرفت و رفت...

 اخبار  ورزشی  -  روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------