تمام گزینه های احتمالی علی دایی برای فصل آینده



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال  ایران

نزدیک ترین گزینه به سرمربی سابق پرسپولیس در حال حاضر راه آهن است و در غیر اینصورت شهریار یک فصل دیگر خانه نشین خواهد بود.

 علی دایی و امیر قلعه‌نویی دو مربی میلیاردی فوتبال ایران هستند. یکی نان سابقه بی‌نظیر فوتبالی و موقعیت بین‌المللی‌اش را می‌خورد و دیگری نان جام‌هایی که کسب کرده و سابقه و رکورد بی‌نظیرش در مربیگری.
 
اما هر دو مربی یک نقطه مشترک دیگر غیر از قیمت میلیاردی هم دارند و به احتمال زیاد هر دو مربی فصل آینده را بدون تیم سپری خواهند کرد.

البته نه این که در میان 16 باشگاه لیگ برتری تیمی که بخواهد شهریار و ژنرال سرمربی‌اش باشد وجود ندارد اما تیمی که امیر و علی هم علاقه متقابل برای کار کردن در آن داشته باشند نیست یا بسیار بسیار کم است.

* دایی به شهرستان نمی‌رود
علی دایی در ابتدای لیگ چهاردهم با قراردادی که بیش از 2 میلیارد تومان ارزش داشت برای دومین بار هدایت پرسپولیس را پذیرفت. این رقم با توجه به این که پرداخت مالیات هم با باشگاه بود نزدیک به 2.5 میلیارد تومان می‌شد.

دایی در این سال‌ها نشان داده علاقه‌ای برای مربیگری در خارج از تهران ندارد. او نه در دوران بازیگری و نه در دوران مربیگری از کرج و سایپا آن طرف‌تر نرفت.

 اما تنها باشگاه‌های شهرستانی که هم پول قرارداد شهریار را دارند و هم اسم و رسم‌شان ممکن است او را برای خارج شدن از تهران وسوسه کند هم در حال حاضر موجود نیست.

سپاهان و ذوب‌آهن و حتی فولاد سرمربی فصل آینده خود را شناخته‌اند. تراکتورسازی هم که خیلی شفاف اعلام کرد شهریار میان گزینه‌هایش برای جایگزینی احتمالی تونی اولیویرا نیست.

 * سایپا و راه‌آهن شاید هم هیچ‌کدام
پرسپولیس برای فصل آینده برانکو ایوانکوویچ را دارد. اگر هم سرمربی نداشت بعید بود دایی به تیمی برگردد که کمتر از یک سال پیش از آن برکنار شده بود. میان دیگر تیم‌های تهرانی استقلال هم که منتفی است.

نفت هم بعید است پول لازم برای استخدام دایی را داشته باشد. اگر سایپای کرج را هم همچنان تهرانی حساب کنیم هر چند حالا در استان مجاور یعنی البرز قرار دارد تنها گزینه باقیمانده همان تیمی است که دایی مربیگری‌اش را از آنجا شروع کرد و اولین قهرمانی‌اش را به دست آورد.

 اما سایپا هم بعید است توانایی مالی شهریار را داشته باشد. پس می‌ماند یک گزینه که آن هم باشگاه سابق دایی است.

 این روزها شایعه شده دایی به کمک دوستانش می‌خواهد باشگاه راه‌آهن را بخرد. اگر این شایعه محقق شود آن‌وقت تنها گزینه شهریار برای سرمربیگری به شمار می‌رود در غیر این صورت سرمربی و کاپیتان سابق تیم‌ملی که عنوان آقای گلی جهان را یدک می‌کشد لیگ پانزدهم را هم خانه‌نشین خواهد بود یا دست‌کم با خانه‌نشینی شروع می‌کند.

 سرنوشتی که به احتمال زیاد انتظار ژنرال را هم می‌کشد.


 اخبار  ورزشی  -  روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------