اظهارات ایگور اشتیماتس درباره علت عدم توافقش با استقلال



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال  ایران

 گزینه کروات مربیگری استقلال پس از اینکه با مسئولان این باشگاه به توافق نرسید از دلایل به توافق نرسیدن با این تیم خبر داد و همینطور اطلاعاتی در خصوص قیمت خود مطرح کرد.

 ایگور اشتیماتس بامداد جمعه به تهران سفر کرد تا با مسئولان استقلال پای میز مذاکره بنشیند اما به یکباره و درحالی که اعلام شده بود حضور وی در جمع آبی‌پوشان پایتخت قطعی است، توافقی حاصل نشد.

در رسانه ها عنوان شد که علت این به توافق نرسیدن، موضوع مالی بوده است. اشتیماتس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر از دلایل به توافق نرسیدن با استقلال سخن گفته است.

* شما به ایران آمدید و با استقلال مذاکره کردید. اما با مسئولان باشگاه به توافق نرسیدید. گفته می شود که پای مسائل مالی در میان بوده، درست است؟
- من از طریق مدیر برنامه‌هایم در ایران حضور پیدا کردم. خودم با باشگاه به توافق رسیدم و همینطور دستیارم پروفسور «لوکا رادمن». اما به من گفتند وزارت ورزش با رقم قرارداد مخالفت کرده است. باید بگویم که برخورد خوبی با من شد و خیلی خوشحال بودم از اینکه قرار بود با باشگاهی با این همه هوادار پرشور همکاری کنم.

* برایتان امکانپذیر است مبلغ قراردادتان را بیان کنید؟
- مبلغ قرارداد سری است اما می‌توانم به شما بگویم آنچه من به استقلال پیشنهاد داده بودم نصف آنچه هست که برانکو از پرسپولیس می‌گیرد.

* همانطور که شنیدید پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید استقلال منصوب شده است. البته این موضوع بازخوردهایی داشته است. بسیاری از طرفداران از این انتصاب راضی هستند اما تعداد زیادی هم نه.
- من ایشان را نمی شناسم. اما برایش بهترین آرزوها را دارم. تماشاگران معمولا مربیان داخلی را دوست ندارند. البته دلیلش را نمی دانم.

* نظرتان درباره ایران چیست؟
- من آماده بودم تا در کشور زیبای شما نتایج خوبی با استقلال کسب کنم. مدیر برنامه های من تلاش فراوانی کرد و جا دارد از ایشان قدردانی کنم.

* بسیاری از مربیان کروات در این سال ها در ایران کار کرده اند. آیا شما دوست دارید شرایطی پیش بیاید و در ایران کار کنید؟
- بسیاری از مربیان کروات که به ایران آمده اند استادان من هستند. استانکو پوکله‎پویچ، چیرو بلاژویچ و تومیسلاو ایویچ. تقریبا همه آنها هم در ایران موفق بوده اند. کرانچار دوست خوبم و برانکو ایوانکوویچ مرد بزرگی که برای سال های زیادی دستیار بلاژویچ در تیم ملی کرواسی بود. همچنین باید از همشهری ام لوکا بوناچیچ و وینکو بگوویچ یاد کنم. من آماده بودم به استقلال بیایم و برای این تیم افتخار بیافرینم.

* از اینکه به ایران نیامدید ناراحت نیستید؟
- من شانس این را نداشتم که کشور شما را بهتر ببینم. اما شور و اشتیاق هوادارانتان را دیدم. من همچنین از دوستانم که آنجا کار می کنند شنیده ام که ایران چقدر زیباست. امیدوارم خیلی زود به ایران بازگردم. در هر صورت من یک کتاب کوچک آموزش زبان فارسی هم خریده بودم اما تا زمانی که بار دیگر از آنجا با من تماس بگیرند وقت خودم را تلف نمی کنم.

* و سوال آخر. زمانی که بحث حضور شما در ایران مطرح شد بسیاری از رسانه ها نام شما را استیماچ نوشتند که به نظر می رسید اشتباه است. تلفظ صحیح اسم شما ایگور اشتیماتس است؟
- بله همین طور است. خیلی ساده باید بگویم تلفط اسم من ایگور اشتیماتس« Igor Shtimats» است.

 

 اخبار  ورزشی  -  ورزش سه

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------