آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

فرمول‌بندي و نحوه برگزاري ليگ جهاني واليبال 2015



اخبار,اخبارورزشی,ليگ جهاني واليبال

 

ليگ جهاني ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ کشور آغاز شد که در سه دسته طبقه‌بندي مي‌شوند:

دسته ۱: هشت تيم برتر دنيا يعني برزيل، ايتاليا، صربستان، استراليا، آمريکا، ايران، لهستان و روسيه در اين دسته قرار دارند که در دو گروه A و B تقسيم شده‌اند. از هر گروه در اين دسته دو تيم به فينال شش تيمي ليگ جهاني راه پيدا مي‌کنند که چون برزيل ميزبان دور نهايي است و به طور خودکار در فينال شش تيمي حضور خواهد داشت، از گروه A سه تيم به فينال مي‌روند. ضعيفترين تيم از بين اين هشت تيم، سال آينده به دسته دو سقوط خواهد کرد و جاي خود را به قرمان دسته دو مي‌دهد.

دسته ۲: دوازده تيم رده دوم دنيا در اين دسته در سه گروه C و D و E قرار مي‌گيرند. پس از بازي‌هاي گروهي از هر گروه يک تيم به فينال دسته دو راه پيدا مي‌کنند به علاوه بلغارستان به عنوان ميزبان و قهرمان اين دسته در فينال دسته يک هم حضور خواهد داشت. تيم آلمان که در اين دسته حضور داشت، به نشانه اعتراض انصراف داد و ژاپن جايگزين آن‌ها شد و ونزوئلا نيز جاي ژاپن در دسته سه را گرفت.

دسته ۳: دوازده تيم رده سوم واليبال دنيا نيز در سه گروه F و G و H در اين دسته بازي مي‌کنند و فينالي بين آنها برگزار شده و قهرمان اين دسته به دسته دو صعود مي‌کند.

فرمول رده‌بندي تيمها : طبق قانون جديد فدراسيون جهاني واليبال، براي رده‌بندي تيم‌ها در مرحله گروهي تعداد بردها در اولويت قرار دارد. در صورت مساوي بودن تعداد بردهاي دو تيم به ترتيب امتياز، معدل ست، معدل امتياز و نهايتا نتيجه بازي رو در رو مد نظر قرار مي‌گيرد.

دور نهايي: از ۲۴ تيرماه در ريودوژانيرو آغاز مي‌شود. شش تيم را‌ه يافته به فينال، به دو گروه تقسيم مي‌شوند و هر تيم با دو تيم همگروهش يک بازي انجام مي‌دهد و تيم‌هاي اول و دوم هرگروه به نيمه‌نهايي مي‌روند

گروه I: برزيل، تيم اول گروه B، قهرمان دسته ۲

گروه J: تيم اول گروه A، تيم دوم گروه A، تيم دوم گروه B (اگر برزيل در گروه A اول شود، تيم دوم و سوم گروه A در اين گروه قرار مي‌گيرند.)

بازيهاي نيمه‌نهايي روز ۲۷ تير و بازيهاي فينال و رده‌بندي روز ۲۸ تير برگزار مي‌شوند.

 اخبار  ورزشی  -  بانک ورزش

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------