راز پیراهن فرهاد مجیدی چیست؟



اخبار,اخبارورزشی, باشگاه استقلال

«پیشکسوتان باشگاه استقلال به بایگانی شدن پیراهن شماره 7 که آخرین بار بر تن فرهاد مجیدی بود معترض هستند.»

 به گزارش پايگاه خبري تيک , روزنامه هشمهری با طرح این ادعا، آورده است: فرهاد مجیدی ستاره سابق استقلال بعد از خداحافظی از دنیای فوتبال، همچنان یک مهره پُر سر و صدا میان استقلالی‌هاست.

هرچند مجیدی محبوبیتی حداکثری میان طرفداران استقلال دارد اما منتقدانی هم دارد؛ منتقدانی که هنوز هم او را بابت جدایی‌های بی‌موقع از استقلال مورد نقد قرار می‌دهند.

مجیدی بدون سابقه مربیگری امیدوار بود سرمربی استقلال شود ولی این اتفاق رخ نداد تا او همچنان برای رسیدن به نیمکت استقلال پشت در باشگاه بماند. با این حال روزی که پرویز مظلومی سرمربی شد، برای حمایت شدن از سوی هواداران مجیدی تأکید کرد که از ستاره سابق استقلال مشاوره می‌گیرد. این موضوع اما خیلی زود توسط فرهاد تکذیب شد و او گفت که هیچ نقشی در بسته شدن استقلال نداشته است.

با این حال باشگاه استقلال همچنان مجیدی را مورد حمایت قرار می‌دهد، تا جایی که این باشگاه حاضر نشد برای فصل جدید، پیراهن شماره 7 را به بازیکنی بدهد. این در حالی است که کرار جاسم قصد داشت این پیراهن را بر تن کند.

منصور پورحیدری سرپرست آبی‌ها که نقش اول این ماجرا بود می‌گوید: «من از باشگاه خواستم که پیراهن فرهاد را به کسی ندهند.» این موضوع اما واکنش‌های اعتراض‌آمیز برخی از پیشکسوتان استقلال را به همراه داشته است.

حسن روشن بازیکن سابق استقلال که اتفاقا شماره 7 استقلال را بر تن می‌کرد به خبرنگار همشهری می‌گوید: «من واقعا دلیل این کارها را نمی‌فهمم. دوستان از من می‌خواهند سکوت کنم، ولی وقتی چنین اتفاقاتی را می‌بینم نمی‌توانم ساکت باشم. پله بزرگ‌ترین فوتبالیست تاریخ است، از او بزرگ‌تر که نداشتیم، پس چرا پیراهن او بایگانی نشد؟

او یادآور می‌شود: «بعد از پله پیراهن او به زیکو رسید و چه ایرادی دارد که پیراهن شماره 7 استقلال به یک بازیکن شایسته برسد. در باشگاه استقلال یک مکان خدماتی مناسب وجود ندارد و حالا می‌خواهند یک موزه درست کنند، واقعا این مسائل تأسف‌آور است. بهتر است دوستانی که در باشگاه استقلال هستند، قبل از درست کردن این تیم دنبال درست کردن شخصیت استقلال باشند و شخصیت این باشگاه را با شماره‌ها خراب نکنند.»

روشن درمورد اقدام کرار برای پوشیدن پیراهن شماره 7 و پشیمانی او می‌گوید: «من واقعا مخالف این بازیکن هستم و او بیشترین توهین‌ها را به استقلال و فوتبال ایران کرد. شما دیدید که عماد رضا در چند سال گذشته بدون حاشیه در فوتبال ایران بهترین عملکرد را داشت، ولی شرایط کرار متفاوت بود. پارسال هم قلعه‌نویی هیچ برخوردی با او نکرد و دیدید که چه اتفاقاتی به‌وجود آورد.»

وی درمورد حرف‌های پورحیدری که گفته است با تصمیم او پیراهن مجیدی به بازیکن دیگری داده نشد، می‌گوید: «اگر قرار باشد درمورد شماره 7 صحبت کنم، باید بگویم که این شماره برای من بود، ولی دیگران هم آن‌ را به تن کردند. من واقعا برای آقای پورحیدری متأسف هستم که گفته است خودش چنین تصمیمی را گرفته، وقتی این چیزها را می‌بینم ‌نمی‌توانم ساکت باشم. البته پشت پرده پیراهن مجیدی یکسری مسائلی وجود دارد که به‌زودی‌آنها را پیدا می‌کنم.»

استقلال در حالی کرار را برای فصل آینده هم حفظ کرد که یکی از اعضای کمیته اخلاق راز مهمی را در مورد این بازیکن فاش می‌کند. کرار چند روز پیش به فدراسیون فوتبال رفت و این موضوع شایعاتی را درخصوص حضور کرار در کمیته اخلاق یا کمیته انضباطی مطرح کرد. حسین آبانگاه یکی از اعضای کمیته اخلاق درباره حضور کرار در این کمیته می‌گوید: «او نه برای اعتراض به رأی استینافش آمده بود و نه چیزهای دیگری که در رسانه‌ها اعلام شده است. متأسفانه باشگاه استقلال قصد سوءاستفاده از این بازیکن را داشت. او این موضوع را به ما منتقل کرد و ما هم اجازه این کار را به استقلال نمی‌دهیم.»

او درخصوص اینکه منظورتان از سوءاستفاده چیست، تأکید می‌کند: «باشگاه استقلال رأی این بازیکن را که سال گذشته از سوی کمیته اخلاق صادر شد، به او انتقال نداده است. درحالی‌که طبق قانون باشگاه‌ها باید بعد از دریافت رأی آن را به بازیکن بدهند. متأسفانه باشگاه استقلال رأی کرار را به او نداده و برای نگه‌داشتن کرار در تیم خود، او را تهدید کردند که مشکل بزرگی در کمیته اخلاق دارد که اگر برای ادامه کار با باشگاه استقلال توافق نکند، دچار مشکل خواهد شد. استقلالی‌ها با این کارها می‌خواستند از این بازیکن امتیاز بگیرند که متأسفانه غیراخلاقی است و ما هم آن‌را پیگیری می‌کنیم.»

علی جباری، بازیکن سابق استقلال هم در این خصوص می‌گوید: «اگر قرار بود پیراهنی بایگانی شود، باید خیلی سال قبل این اتفاق رخ می‌داد. استقلال بازیکنان بزرگی داشته که بدون کمترین ادعا سال‌ها در این تیم بازی کردند و این کارها هم بعد از رفتنشان نشده است. اگر قرار باشد که هر بازیکنی که از استقلال می‌رود، پیراهنش بایگانی شود که دیگر بازیکنان باید شماره‌های 3 رقمی بپوشند. از نظر من پیراهن کسی را بایگانی می‌کنند که واقعا اسطوره آن باشگاه باشد و تمام عمر فوتبالی‌اش را با همان پیراهن سپری کرده باشد. در ضمن یک بازیکن باید به‌کار بزرگی دست زده باشد که پیراهنش بایگانی شود. من در کل موافق این کار نیستم.»

 

 اخبار ورزشی  -  تیک    

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------