کفاشیان: مشکلی با کی‌روش نداریم



اخبار,اخبارورزشی, علی کفاشیان

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید که در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش تسنیم، علی کفاشیان در خصوص رای نهایی صادر شده از سوی کمیته استیناف در خصوص پرونده دو تیم راه‌آهن و پیکان اظهار داشت: اتفاقاتی که افتاد باعث شد خود ما هم خیلی چیزها از قوانین یاد بگیریم. یک مسئله دیگر هم در این پرونده این بود که نشان داد هر حکمی که کمیته انضباطی ما صادر کند، کمیته استیناف تایید نمی‌کند و هر کدام طبق مستندات خود رای صادر می‌کنند. جا دارد به اعضای کمیته استیناف هم خسته نباشید بگویم که بالاخره توانستند رای این پرونده را صادر کنند.

"باشگاه راه‌آهن به دلیل استفاده از مارتین موتومبا که نقل‌وانتقال این بازیکن غیرقانونی انجام شده بود محکوم به سقوط به لیگ دسته اول شد که در نهایت کمیته استیناف رای به ماندن این تیم و سقوط پیکان داد". کفاشیان در واکنش به این مسئله که باشگاه‌ها باید با توجه به این پرونده دقت بیشتری در جذب بازیکنان داشته باشند، خاطرنشان کرد: دقیقاً همینطور است و از مدیران می‌خواهیم دقت‌شان را بیشتر کنند. کلاس‌های آموزشی هم برای آنها گذاشته خواهد شد و امیدوارم مسائل قانونی در باشگاه‌ها بیشتر رعایت شود تا با این مشکلات مواجه نشویم. مدیریت و نقل‌وانتقالات فقط گرفتن عکس با بازیکنان نیست و باید به این مسائل هم توجه کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره وضعیت باشگاه‌های بدهکار و اینکه گفته شده 11 باشگاه بدهکار هستند و از همین‌رو نمی‌توانند در لیگ شرکت کنند، گفت: متاسفانه باشگاه‌ها به بدهی‌های خود توجه ندارند و تمام هم و غم خود را برای جذب بازیکن می‌گذارند. بدهی‌های گذشته برای آنها اهمیتی ندارد اما همه باید فکری به حال این طلبکاران داشته باشند.

کفاشیان ادامه داد: باشگاه‌ها فقط به فکر خرج کردن برای گرفتن بازیکن جدید هستند و قراردادهای بالا می‌بندند که در نهایت بازیکنان این فصل‌شان هم فصل بعد طلبکار می‌شوند. به دلیل اینکه بدهی باشگاه‌ها سنگین شده بود از آنها خواستیم که وضعیت بدهی‌های‌شان را مشخص کنند تا برای ادامه لیگ مشکلی نداشته باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اینگونه اعلام شده که اگر نیمی از بدهی‌ها پرداخت شود این باشگاه‌ها مشکلی برای حضور در لیگ نخواهند داشت و این امکان وجود دارد که این سخت‌گیری‌ها تعدیل شود، اظهار داشت: ما اعلام کردیم که باشگاه‌ها وضعیت بدهی خود را مشخص کنند و این موضوع تعیین تکلیف شود که چگونه بدهی خود را پرداخت خواهند کرد؛ یا حداقل در این خصوص یک تعهد بدهند.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر این مسئله که باشگاه‌ها به فکر پرداخت بدهی‌های گذشته خود نیستند، افزود: به دنبال این هستیم باشگاه‌هایی که بدهی خود را تعیین تکلیف نمی‌کنند، بدهی طلبکاران آنها را از محل درآمدهایی که از سازمان لیگ دارند، بپردازیم. البته این درآمدها نیز باید به یک ثبات برسد تا این مشکل را به راحتی برطرف کرده و هرباشگاهی که بدهکار است، درصدی از درآمدش را به طلبکارانش بدهیم.

کفاشیان درباره اینکه کی‌روش چه زمانی به ایران باز می‌گردد، گفت: هر زمان که کار کی‌روش به پایان برسد و خستگی‌اش مرتفع شود، او به ایران بازمی‌گردد. او عزادار است و باید کمی هم از نظر روحی و روانی شرایط بهتری پیدا کند. ضمن اینکه اکنون لیگ هم برگزار نمی‌شود اما کی‌روش قبل از آغاز مسابقات لیگ بازمی‌گردد.

وی درباره اینکه کی‌روش اعلام کرده با شرایط موجود صعود به جام جهانی 2018 مانند یک عملیات غیرممکن است و آیا بازهم مشکلی پیش آمده که او چنین صحبتی انجام داده است، اظهار داشت: خیر، مشکلی وجود ندارد. مصاحبه کی‌روش را بد ترجمه کرده‌اند و منظور او چیز دیگری بوده است. ما تیم ملی آماده‌ای داریم که بازیکنان خوبی را دارد و اکنون هم تیم اول رنکینگ آسیا هستیم. مطمئناً شرایط بهتر از این خواهد شد و می‌توانیم با تلاش راهی جام جهانی شویم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: البته در راه صعود به جام جهانی مشکلاتی هم داریم. مثلاً اکنون برای سفر به گوام مشکل گرفتن ویزا داریم و باید ویزای آمریکا دریافت کنیم. سفرمان هم طولانی خواهد شد و این هم یکی دیگر از مشکلات است.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا ایران در مراسم قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 که روز شنبه در روسیه برگزار خواهد شد نماینده‌ای دارد یا نه، عنوان کرد: نیازی نبود که در این مراسم نماینده‌ای داشته باشیم. قرار بود در این مراسم مذاکراتی صورت بگیرد که دیگر به این مسئله هم نیاز نداشتیم و به همین دلیل نماینده‌ای در این مراسم نخواهیم داشت.


اخبار  ورزشی  - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------