اگر قرار بود لباس های ستاره ها بایگانی شود ، مسی و رونالدو چه شماره ای می پوشیدند؟



اخبار,اخبارورزشی,رونالدو

ماجرای بایگانی کردن شماره بازیکن‌های فوتبال، از مسائل قدیمی این ورزش است. اما این روزها در فوتبال ما هم بحثش داغ شده است.

به گزارش  خبرآنلاین، این عمل، چندان هم جدید نیست و از سال ها قبل در دنیای فوتبال مرسوم است. بایگانی شماره بازیكن معمولا وقتی رخ می دهد كه بازیكن تیم را ترك كرده و یا باز نشسته شده است. این افتخارات یك بازیكن است كه بسیار برای یك باشگاه اهمیت دارد و از این سو دیگر اجازه نمی دهد كه در آینده یك بازیكن دیگر این پیراهن را بپوشد .


در برخی موارد مثل جیسون مایله ،ویتوریو مرو ، مارك ویوین فو ، فرانسوا استرچله و آنتونیو پوئرتا به احترام این كه این بازیكنان در زمین مسابقه و در شرایطی غم انگیز جان خود را ازدست دادند شماره پیراهن آن ها را بایگانی كردند.


همچنین در باشگاه نروژی فردریكستاد به علت این كه داگفین انرلی بازیكن این باشگاه در تصادف رانندگی فلج شد و دیگر نتوانست بهبودی خود را بازیابد و برای تیمش دوباره بازی كند شماره این بازیكن هم بایگانی شد.


در چلسی انگلیس هم به طور غیر رسمی سعی شده است شماره 25 باشگاه را به افتخار جان فرانکو زولا به کسی ندهند. تیم های ملی آرژانتین و كامرون تاكنون تلاش كرده اند كه شماره های دیگو مارادونا و مارك ویوین فو را بایگانی كنند ولی با توجه به قوانین فیفا كه كل 23 نفر یك تیم ملی باید شماره های 1 تا 23 را بپوشند ، این امكان میسر نیست زیرا اگر شماره های 10 از آرژانتین و 17 از كامرون بایگانی شود و حذف شود از هر تیم یك بازیكن یا بی شماره می ماند یا باید شماره ای بالای شماره 23 برگزیند كه طبق قوانین این امكان را ندارد.


در قوانین داخلی لیگ اسپانیا، باشگاه‌ها تنها مجازند لیست 25 نفره خود را، با بازیکنان با شماره های یک تا 25 تکمیل کنند. شماره های یک، 13 و 25 نیز شماره های مجاز برای استفاده دروازه بان ها است.


به این ترتیب در این لیگ هم کمتر احتمال بایگانی کردن شماره ها وجود دارد یا اصلا امکانش نیست.


اما اگر شماره 10 تیم ملی آررژانتین بایگانی می‌شد، امروز دیدن لئو مسی در شماره ای دیگر خنده دار می‌شد. مشکل اصلی بایگانی کردن شماره هااین است که بازیکنان سودای رسیدن به آن حد نهایی در باشگاه یا تیم ملی را از دست می دهند. همانطور که الکس دل پیرو می‌گوید: «من این شماره را بایگانی نمی کنم. تا هر بچه ای آرزوی رسیدن به ان را داشته باشد.»


اگر پیراهن رائول بازنشست می‌شد، ما باید «CR7» را با پیراهن شماره 9 می‌دیدیم. چندین و چند مثال دیگر هم می‌شود آورد که بازیکن هایی بودند که شماره ها را از ستاره های قبلی که بر تن می کردند، بیشتر بزرگ کردند و اگر قبل از آن ها بایگانی می شد، این شماره به این عظمت نمی رسید.


در فوتبال ایران چندین بار سعی شد شماره هایی بایگانی شوند. 7 پرسولیس، 3 استقلال به افتخار پروین و جانملکی قرار بود بازنشست شوند، اما هر بار با تغییر مدیریت، تصمیمی جدید گرفته می شد.


به طور کل در فوتبال ایران شماره ها با رسیدنشان به بازیکن هایی موفق معنای بهتری پیدا کرده اند. زمانی که پیوس در آن بازی خداحافظی، با افتخار پیراهن خود را به مهدی مهدوی کیا داد. سال گذشته هم مهدی طارمی وارثی خوب برای این پیراهن بود.
در باشگاه استقلال هم حاجیلو، خود شماره 3 را به ورمرزیار تقدیم کرد. قلعه نویی خودش منصوریان را آورد و سر آخر شماره خودش را به او تقدیم کرد.


مساله قابل تامل دیگر این است که در صورت بایگانی شدن شماره ها، در هر باشگاه باید چند پیراهن بازنشست شود؟ در میلان به عنوان مثال شماره های 3 و 6 به افتخار مالدینی و بارسی بازنشست شده اند. بازیکن هایی که عمر خود را برای باشگاه‌هایشان گذاشتند و به پیشنهادات بالاتر جواب «نه» دادند.

 اخبار ورزشی - خبر انلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------