ابهام درباره حضور بازیکن ایرانی-ژاپنی در تیم ملی



اخبار,اخبار ورزشی,بازیکن ایرانی-ژاپنی در تیم ملی


اخبار ورزشی - ابهام درباره حضور بازیکن ایرانی-ژاپنی در تیم ملی

 آریا جاسورو هاسه گاوا بازیکن ایرانی الاصل فوتبال ژاپن که اخیرا مورد توجه سرمربی تیم ملی کشورمان قرار گرفته است شاید به دلیل قوانین سختگیرانه ژاپن نتواند همزمان تابعیت کشور دیگری را بپذیرد.

به گزارش ایرنا، این بازیکن 25 ساله متولد سایتاما است. او پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد و هم اکنون به عنوان هافبک میانی در تیم اف.سی توکیو در جی لیگ ژاپن بازی می کند.

وی تا کنون سه بار برای تیم زیر 20 سال ژاپن به میدان رفته است و از سوی آلبرتو زاکرونی برای حضور در تیم ملی این کشور هم دعوت شد اما به دلیل مصدومیت نتوانست بازی کند.

گاوا از زمان پیوستن به تیم توکیو در سال 2012 تا کنون 57 بار برای این تیم در لیگ ژاپن بازی کرده و موفق به زدن هشت گل شده است.

او بعد از فریدون زندی، امیر شاپورزاده، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد، امید نظری، دانیل داوری و مهرداد بیت آشور، احتمالا هشتمین بازیکن دارای تابعیت دو گانه خواهد بود که به تیم ملی فوتبال ایران برای مسابقات جام جهانی 2014 می پیوندد.

اما ظاهرا انتقال او به دلیل قوانین تابعیت ژاپن، به این سادگی ها نیست چرا که ژاپن از جمله کشورهایی است که فقط تک تابعیتی را قبول دارد و گاوا به دلیل دارا بودن پاسپورت ژاپنی بعید است در شرایط عادی بتواند وارد تیم ملی فوتبال ایران شود.

گفته می شود قوانین ژاپن در این رابطه (تک تابعیتی) بسیار سختگیرانه است از این رو احتمال اینکه او به مشکل بر بخورد وجود دارد.

سفارت ژاپن نیز در گفت و گویی با   ایرنا این موضوع را تأیید کرده است.

البته سفارت ژاپن افزود، در گذشته مواردی وجود داشته که افراد توانسته اند هم تابعیت ژاپنی و هم تابعیت ایرانی خود را حفظ کنند ولی در این رابطه کاری از دست سفارت بر نمی آید و طرف ایرانی باید خود موضوع را پیگیری کند.

دفتر نمایندگی ایرنا در ژاپن نیز تلاش کرد موضوع را از طریق تماس با خود گاوا دنبال کند اما پدر وی گفت، تماس با این بازیکن به دلیل حضور او در مسابقات امپراتوری امکان پذیر نیست چون بازیکنان در هنگام برگزاری این مسابقات کاملا از خانواده خود جدا می شوند.
 اخبار ورزشی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------