گزارشی وحشتناک از فساد اخلاقی فوتبال ايران



اخبار,اخبار ورزشی,فساد اخلاقی

ناهنجاری‌های فوتبال ایران از دایره خالکوبی بازیکنان، قلیان‌کشی‌های شبانه و حتی مصرف بی‌رویه ترامادول فراتر رفته است... گزارش‌های نگران‌کننده‌ای به گوش می‌رسد از سقوط اخلاقی فوتبال ایران.

  ديروز شنيديم يك گروه تحقيقاتي وابسته به يك مؤسسه خصوصي كه دايره فعاليت‌شان در زمينه‌هاي نظرسنجي، آمارگيري و... است، تحقيقات گسترده‌اي در زمينه ناهنجاري‌هاي فوتبال انجام داده‌اند كه به زودي اين گزارش در اختيار فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش قرار مي‌گيرد.


برابر با شنيده‌هاي ما در اين تحقيقات، 16 باشگاه ليگ برتري، 10 تيم ليگ آزادگاني (8 تيم حاضر در ليگ دسته اول و دو تيم حاضر در ليگ دسته دوم) و 4 تيم پايه‌اي فوتبال در رده‌هاي اميد، جوانان، نوجوانان و نونهالان به شكل محسوس و غيرمحسوس مورد مطالعه قرار گرفته‌اند كه خروجي اين تحقيق و مطالعه، گزارش تكان‌دهنده‌اي است.

گويا اين گروه تحقيقاتي براي تحقيقات خود بازيكنان، مربيان و مديران فعال در فوتبال و همچنين برخي پيشكسوتاني كه بين 2 الي 20 سال از پايان دوران بازيگري‌شان گذشته، مربياني كه طي 4 سال اخير حداقل 2 سال در ليگ برتر، ليگ آزادگان و يا رده‌هاي ملي فعاليت كرده‌اند و مديراني كه در سال جاري بحث حضورشان در فوتبال مطرح بوده را ملاك قرار داده‌اند و مواردي نظير ميزان مصرف سيگار، استعمال دخانيات، گرايش به مصرف الكل و مواد مخدر، شائبه يا سابقه فساد اخلاقي، خالكوبي، مصرف ترامادول، حضور در پارتي‌هاي شبانه و ضيافت‌هاي غيرمعمول، احتمال دوپينگ و استفاده از داروهاي نيروزا و... را ارزيابي كرده‌اند كه نتيجه اين گزارش واقعاً وحشتناك است.

 

اگرچه فعلاً آمار دقيقي در اين خصوص منتشر نشده اما گفته مي‌شود درجمع پيشكسوتان فوتبال نزديك به 30 درصد علائم اعتياد گزارش شده، در جمع مديران فوتبال نمونه‌هايي گزارش شده كه به مصرف مواد مخدر يا الكل اعتياد دارند. اين مشكل در جمع مربيان هم هست و از خالكوبي و قليان و ترامادول هم كه اصلاً نگو و نپرس!

ابتدا قرار بوده اين آمار به صورت رسمي منتشر شود اما انگار آمارها به حدي فاجعه‌گونه است كه دوستان مي‌ترسند اين آمار را رسماً منتشر كنند. فقط يك نمونه‌اش همين است كه در 30 تيم فوتبال كه در هر تيم 25 بازيكن، 5 مربي و مدير ملاك بوده‌اند‌ به علاوه صد فعال فوتبال، يعني در يك جامعه هزار نفري (30 تيم و هر تيم 30 نفر و صد مدير، پيشكسوت و مربي فعال) بيش از 500 فقره ناهنجاري (شامل تمامي موارد از مصرف سيگار و قليان تا ترامادول، خالكوبي، دوپينگ و...) گزارش شده است. البته اين آمار به اين مفهوم نيست كه از هر 2 نفر، يك نفر ناهنجاري توليد مي‌كند چون فوتباليستي داريم كه يك‌تنه 10 مدل خلاف انجام مي‌دهد؛ هم خالكوبي دارد، هم سيگار و قليان مي‌كشد، هم به مصرف ترامادول، الكل و مواد نيروزا گرايش دارد، هم پايه پارتي‌هاي شبانه و ضيافت‌هاي خارج از عرف است و هم...

صدالبته وقتي مدير باشگاه دچار مشكل اخلاقي است،‌ از بازيكن آن باشگاه چه توقعي مي‌توان داشت؟! نمي‌دانيم سرانجام اين گزارش كه به خاطر آمارهاي تكان‌دهنده‌اش بعيد است منتشر شود، چه خواهد شد اما دوست داريم بدانيم آيا وزير ورزش در ادامه مبارزه با جريان‌هاي ناسالم، اين آلودگي‌ها را هم جدي مي‌گيرد؟ به ياد داريم چند سال پيش بحثي مطرح شده بود در اين خصوص كه از مديران و مربيان تيم‌هاي باشگاهي تست اعتياد گرفته شود تا كساني كه قرار است جوانان اين فوتبال را مديريت يا هدايت كنند، صلاحيت‌شان مورد تأييد قرار بگيرد و همچنين متقاضيان حضور در فوتبال برگه عدم سوء پيشينه بگيرند. مطالبه جامعه ورزش اين است كه اين گزارش حتي اگر به منظور جلوگيري از مسموم شدن فضاي فوتبال منتشر نمي‌شود، در خفا جدي گرفته شده و وزارت ورزش با استفاده از فيلترهايي مانع ورود مديراني كه سابقه فساد اخلاقي دارند، شود.

 اخبار  ورزشی -  خبر ورزشی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------