روشن؛ کرار یک کلمه درباره من حرف بزند تا از خجالتش دربیایم



اخبار,اخبارورزشی,حسن روشن

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: «وقتی مادرم در فرودگاه برای بدرقه‌مان آمده بود دستناصر حجازی را گرفت و به او دلداری داد که نگران نباشد.»

 گلزنی حسن روشن در دیدار با استرالیا در مقدماتی جام جهانی 1978 آرژانتین و پخش آن صحنه در بخش تقویم تاریخ 90 باعث شد تا تماسی با این پیشکسوت بگیریم تا درباره آن گل و خاطره‌ای که از ناصر حجازی داشت، گپ بزنیم که ناگهان متوجه شد جاسم کرار می‌خواسته علیه او حرف بزند ولی مسئولان استقلال مانع‌اش شده‌اند.

با حسن روشن درباره مسایل فنی استقلال هم حرف زدیم که معتقد بود برخی قول و وعده‌ها، کار را برای پرویز مظلومی سخت کرده است.

* 90 را ندیدم
حسن روشن بار دیگر دوشنبه شب در صفحه تلویزیون نمایان شد اما روشنی که سال 1356 برای تیم‌ملی ایران توپ می‌زد. همان بازی که او زننده تک گل ایران به استرالیا در خاک ملبورن شد تا حکم صعود ایران به جام‌جهانی 1978 امضا شود.

او در پایان بازی می‌گفت: «ما فقط با آن برد راهی جام جهانی نشدیم و دیگر مسابقات‌مان در هنگ‌کنگ و کره‌شمالی هم در صعودمان دخیل بود. البته من برنامه 90 را ندیدم ولی مثل این‌که همین دیشب از زمین بیرون آمده باشم، تک تک اتفاقات آن بازی را به یاد دارم. آن بازی‌ها و بردهایش 2 امتیازی بود وگرنه اگر مثل الان بردها 3 امتیاز داشت، ما با 17، 18 امتیاز صعود می‌کردیم. البته من برنامه 90 را ندیدم ولی می‌دانم که آن بازی هم در مرداد ماه بود و اتفاقا گلی که من زدم به همه بازیکنان تیم چسبید به ویژه ناصر حجازی.»
 
* حجازی از ترس زیاد مرا می‌بوسید
به روشن گفتیم پس از گلزنی به استرالیا همه بازیکنان بر سرش ریخته بودند و او را می‌بوسیدند که علتش را با بیان خاطره‌ای از ناصر حجازی بیان کرد: «ما تا پیش از آن بازی بیش از یک ماه بود که در اردو بودیم. هنگ‌کنگ و کره‌شمالی. بعد هم به ژاپن رفتیم تا آنجا استراحت کنیم و بعد به استرالیا برویم. در طول آن مدت ناصر حجازی حسابی در فکر بود. او در دوره قبلی (مقدماتی جام جهانی 1974) سه گل از استرالیا خورده بود و هر چقدر ساکت بود، دو برابر ساکت‌تر شده بود.»

روشن شرایط روحی ناصر را نامساعد تعریف می‌کرد و مشخص بود که حجازی به شدت نگران دیدار در ملبورن با استرالیا بوده است: «هر چه به زمان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم، او بیشتر در خودش فرو می‌رفت و من که با او هم‌اتاق بودم، همین‌طور به او روحیه می‌دادم و می‌گفتم که نگران نباش. او هم از من می‌خواست که به استرالیا گل بزنم و من هم می‌گفتم تو هم همه توپ‌ها را می‌گیری. خدا بیامرز مادرم آن زمان زنده بود و ناصر را هم خیلی دوست داشت. وقتی در فرودگاه برای بدرقه‌مان آمده بود دستش را گرفت و به ناصر دلداری داد که نگران نباشد. به همین خاطر بود که وقتی در ملبورن من به استرالیا گل زدم، همه بازیکنان روی من ریختند تا صورتم را ببوسند و در آن میان ناصر هم سمت من آمد و این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد که دروازه‌بان برای تبریک گفتن به گلزن تیم تا آنجا جلو بکشد.»

 روشن با اشاره به جزییات بیشتر از آن بازی به پنالتی خراب شده استرالیا‌یی‌ها هم اشاره کرد: «وقتی پنالتی‌زن استرالیا ضربه‌اش را به آسمان بالای دروازه ناصر زد، به سمتش رفتم و گفتم که اگر درون چارچوب می‌زد هم آن را می‌گرفت. این طوری به او روحیه می‌دادم و او هم به من گفت که بروم و گل بزنم.»

 * کرار بگوید تا جوابش را بدهم
به حسن روشن گفتیم که جاسم کرار هم قصد داشته پاسخ مصاحبه‌های اخیرش را بدهد که به شدت استقبال کرد: «حتما این کار را بکند. من منتظر شنیدن جوابش هستم. این بازیکن اگر خوب بود، سرمربی تیم‌ملی عراق برای جام ملت‌ها دعوتش می‌کرد. بازیکن خارجی باید 30 تا بازی بدون نیمکت‌نشینی درون زمین باشد و کار کند. آنها دلار می‌گیرند و باید همیشه فیکس باشند. هر زمان هم خوب نبودند جریمه شوند.»

 او اشاره‌ای به عمادرضا هم داشت: «این بازیکن هم عراقی بود اما چرا کسی پشت‌سرش حرف نمی‌زند؟ در چند باشگاه هم بازی کرد و همه جا هم خوب بود اما این بشر فقط حاشیه دارد. برای باشگاه استقلال و پرویز مظلومی متاسفم که این بازیکن را نگه داشته‌اند. او همه استقلال را معطل خودش کرده و دیدید که این هفته هم چطور مصدوم شد. من با مینیسک پاره زانو بازی کردم ولی... حالا هم دوست دارم یک کلمه جلوی من حرف بزند تا از خجالتش دربیایم. او همین حالا هم در تیم استقلال اضافه است، هرچند که بودنش برای عده‌ای سود و منفعت مادی دارد.»

* به عمد ترکیب برنده را تغییر می‌دهند
روشن در خصوص علت تغییر سه باره ترکیب استقلال در سه بازی گذشته عنوان کرد: «در این مدت با مظلومی کاری نداشتم و گفته بودم تا هفته پنجم هم کاری ندارم اما وقتی در سه بازی با سه ترکیب مختلف بازی می‌کند، نشان می‌دهد که به جای پول به تعدادی بازیکنان قول بازی داده شده است و باید نوبتی روی نیمکت بنشینند و دیگران بازی کنند تا عده‌ای راضی باشند.»

 اخبار  ورزشی  - روزنامه گل

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------