شوک به ورزش کشور/خداحافظی زهرا نعمتی از پارالمپیک؟



اخبار,اخبارورزشی , پارالمپیک

  دوست دارم در پارالمپیک هم شرکت کنم اما وقتی نمی‌خواهند اصراری ندارم

 زهرا نعمتی قهرمان بازی‌های پارالمپیک لندن و بازی‌ها پاراآسیایی در رشته تیراندازی با کمان برای همیشه از بازی‌های پارالمپیک خداحافظی کرد آنهم در شرایطی که اسم وی در فهرست 10 ورزشکار برتر راه یافته به مسابقات پارالمپیک برزیل بود که فدراسیون جهانی پیش بینی کرده بود.

ماجرا مربوط به جلسه کمیته فنی فدراسیون جانبازان و معلولین است که در غیاب زهرا نعمتی تصمیم گیری کردند که وی به دلیل عدم حضور در اردوی متصل به اعزام مسابقات آلمان به این رقابتها که انتخابی پارالمپیک است اعزام نشود. زهرا نعمتی مدتی است که در اردوی افراد سالم شرکت کرده و قصد داشت که هم در المپیک و هم پارالمپیک ریو حضوری فعال داشته باشد.

زهرا نعمتی بعد از این تصمیم تقاضای تشکیل جلسه ای دیگر را داد تا از عملکردش دفاع کند که گویا این جلسه تشکیل شد ولی تصمیم مسئولان تغییری نکرد. نعمتی درحالیکه از این خبر بسیار ناراحت و شوکه بود به «نسیم» گفت: در این جلسه از عملکردم دفاع کردم اما دلایلی که عنوان کردند قابل قبول نبود. آنها گفتند در آخرین اردوی تیم ملی معلولین حضور نداشتم درحالیکه در نامه کتبی به آقای کهتری اطلاع داده بودم که به دلیل شرکت در مسابقات لهستان در اردو حاضر نیستم و بعد از این مسابقات به اردو می آیم که بلافاصله بعد از مسابقه برگشتم.

وی افزود: آقای کهتری گفتند نامه شما را دریافت کردیم اما جوابی به شما ندادیم یعنی موافق حضور شما در این مسابقه نبودیم و چون در مسابقه المپیکی‌ها شرکت کرده‌ای تصمیم گرفتیم در مسابقات جهانی آلمان نباشی.

قهرمان پارالمپیک و پاراآسیایی با اعلام این مطلب که در اتفاقات روی داده مقصر نبودم اظهار داشت: به دلیل ناهماهنگی دو فدراسیون جانبازان و معلولین و تیراندازی باکمان این اتفاق رخ داده و تقصیر من نبوده است چون فدراسیون تیراندازی باکمان به من گفت با فدراسیون جانبازان و معلولین هماهنگ کرده است در حالیکه مسئولان جانبازان و معلولین گفتند این هماهنگی صورت نگرفته است. من ورزشکار هستم و این ناهماهنگی تقصیر من نیست. من مسابقات لهستان را برای سفر و تفریح نرفتم چون رقابت جهانی بود شرکت کرده و به دلیل جهانی بودن باید شرکت می کردم.من باید رنکینگم را ارتقا داده و امتیاز لازم را برای حضو در مسابقات قهرمان قهرمانان کسب می کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رنکینگ 37 جهان را دارم و در 4 مرحله مسابقه‌ای که شرکت کردم رنکینگ 13 را کسب کردم. عملکردم خیلی خوب بوده و در جمع 16 نفر برتر بودم اما آقای کهتری معتقدند عملکردم ضعیف بوده است درحالیکه عملکرد زهرا نعمتی در تیروکمان ایران بی سابقه بوده است و رکورد خودم، پارالمپیک و ایران را جابجا کردم. عملکرد نعمتی جزو بهترین عملکردها در پارالمپیک بوده است. من هنوز علت اصلی این اتفاق را نمی دانم.

نعمتی درخصوص اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: مسئولان به من گفتند تصمیم گرفتیم به مسابقات جهانی نروی و به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شوی در صورتیکه 85 درصد سهمیه‌ها در این مسابقات توزیع می‌شود چون 16 نفر برتر این رقابت‌ها سهمیه می گیرند و در مسابقات قهرمانی آسیا تنها کسی که طلا بگیرد سهمیه به دست می آورد. من تمام تمرکزم را برای گرفتن مسابقات جهانی تایلند و کسب سهمیه المپیک گذاشته ام و تصمیم گرفتم برای همیشه از مسابقات پارالمپیک خداحافظی کنم. مسئولان از این تصمیم من مطلع بودند و با علم به این تصمیمم مرا از اعزام به مسابقات جهانی آلمان محروم کردند. این تصمیم زهرا نعمتی خیلی ناراحت کننده است چون تلاش کردم تا بهترین عملکرد را داشته باشم و پرچم کشورم را بالا ببرم. 7 سال از زندگی ام را برای پارالمپیک گذاشتم و حلا برای مسابقات المپیک تلاش می‌کنم.

وی ادامه داد: به مردم کشور عزیزم قول می دهم کار زهرا نعمتی در این مسابقات تمام نشده و به دلیل این اتفاق از آنها عذرخواهی می کنم.کسب سهمیه المپیک برای من به مراتب خیلی دشوار تر از بدست آوردن طلای پارالمپیک است و من تلاش می کنم دل مردم مهربان را شاد کنم. هدفم این بود که پرچم کشورم را بالا ببرم و دلیل حضورم در لهستان نیز همین بود اما انتظار چنین رفتاری را نداشتم که در حق زهرا نعمتی ظلم شود.


وی ادامه داد: در خیلی از موارد با کاستی ها و کمبودها کنار آمدم و در حاشیه نبودم. وقتی برای رسیدن به المپیک و پارالمپیک تلاش کردم حرفه فکر کردم و انتظار داشتم با من برخورد حرفه ای شود و از انجمن تیراندازی باکمان معلولین انتظار چنین برخوردی را نداشتم.

قهرمان پارالمپیک ایران در پاسخ به این سوال که آقای کهتری در مصاحبه ای اعلام کردند شما حاضر نبودید با مربی اوکراینی تمرین کنید اظهار داشت: اصلا اینطور نبوده است زهرا نعمتی فرصت این کار را نداشت و گفت اردوهای تیراندازی باکمان به حدی فشرده بوده است که فرصتی برای کار کردن با این مربی مهیا نشده است ولی در نامه ای اعلام کردم حاضرم از تجربیات این مربی استفاده کنم. رکوردهایم نشان می دهد که عملکرد خوبی داشته ام و سوتفاهم پیش آمده از طرف زهرا نعمتی نبوده است.

وی بار دیگر تاکید کرد: مسئولان می دانستند که من برنمی گردم چون در حقم ظلم شده است اگر اشتباه از طرف من بود قبول می کردم اما حاضر نیستم سرم را برابر ظلم خم کنم. این اتفاق ضرری برای بانوان ایران است. من به این قضیه با دید حرفه‌ای نگاه می‌کنم و تمام تلاشم را برای المپیک می کنم. دوست دارم در مسابقات پارالمپیک هم شرکت کنم اما وقتی نمی‌خواهند اصراری ندارم و از همینجا با مسابقات پارالمپیک خداحافظی می‌کنم.

 


 اخبار  ورزشی  -  نسیم آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------