توضیحات یک منبع آگاه درباره پرونده فساد کی روش در کمیته اخلاق



اخبار,اخبارورزشی, کی  روش

یک منبع آگاه درباره پورسانت سرمربی پرتغالی تیم ملی از اسپانسر پیراهن ها گفت: «شاید فسادی که دامن‌گیر فیفا شد پر باشد از این پول گرفتن‌ها اما وضعیت سرمربی تیم‌ملی ایران فرق می‌کند.»

 موضوع فساد کی روش مربوط به پیراهن تیم‌ملی در جام‌جهانی است. در آن زمان هنوز کمیته اخلاق تشکیل نشده بود. سوژه روز فوتبال ایران پیراهن بدکیفیت تیم‌ملی بود. طرح تقلبی روی پیراهن تیم‌ملی 12 دلار ارزش دارد. یعنی این که این طرح را با 12 دلار می‌توانید در اینترنت بخرید.
 
بازیکنان و شخص کارلوس کی‌روش به شدت از پیراهن تیم‌ملی گلایه دارند، آقای رئیس هم می‌گوید پیراهن تیم‌ملی را بازیکنان با آب گرم نشویند. جنجال طرح تقلبی از آنجا آغاز شد که عده‌ای می‌گفتند یوزپلنگ نقش بسته بر روی پیراهن تیم‌ملی یک یوزپلنگ آفریقایی است نه ایرانی.
 
اما در داخل، ماجرای انتقادات به مجلس هم رسیده است. در همین حال و اوضاع در برنامه 90 عادل فردوسی پور از طرح گرافیکی پیراهن ایراد گرفت و به علی کفاشیان توصیه کرد که ‌ای کاش از گرافیست های بهتری برای این کار کمک می‌گرفت.

از سوی دیگر پای حقوقدان‌ها نیز به این ماجرا باز می‌شود تا از شرکت طراح و سازنده پیراهن تیم‌ملی شکایت شود و طبق قانون از آن غرامت گرفته شود. اولین نکته را همین جا باید جستجو کرد؛ چرا هیچ‌کس به گذشته برنمی‌گردد که چگونه قرارداد پیراهن‌ها امضا شده است.

 از ابتدای اردیبهشت تا پایان تیرماه سال 93 هیچ‌کس به دنبال این نبود که چرا فدراسیون از این شرکت شکایت نکرد و البته افرادی که به عنوان واسطه این قرارداد را امضا کرده‌اند چه کسانی هستند.

 بحث پیراهن دست‌مایه خنده رسانه‌های خارجی می‌شود. یک منبع آگاه در این رابطه گفت: «شخص کی‌روش مبلغی را از این شرکت گرفته است که در حال حاضر مستندات آن در پرونده مفتوح کمیته اخلاق موجود است.»

وی در ادامه گفت: «پیش از جام‌جهانی موضوع قرارداد دوباره کی‌روش با تیم‌ملی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت یعنی قرار بود کی‌روش پس از جام‌جهانی به ایران بازنگردد و سرمربی تیم دیگری شود. آن وقت تمام عالم هم اگر متوجه می‌شدند کی‌روش پول گرفته است اصلا مهم نبود چون مدرکی وجود نداشت البته از دید آن افرادی که معامله را جوش دادند و خودشان هم درصد خاص خودشان را گرفتند.»

این منبع آگاه در پایان عنوان کرد: «کی روش 100 هزار یورو از شرکت تولید کننده پیراهن تیم‌ملی دریافت کرده است. شاید فسادی که دامن‌گیر فیفا شد پر باشد از این پول گرفتن‌ها اما وضعیت سرمربی تیم‌ملی ایران فرق می‌کند.»

 شایان ذکر است شنیده می‌شود علاوه بر برخی مدارک مکتوب شهادت چندین نفر در این پرونده وجود دارد که دو نفر نقش مهمی در اثبات این ادعا دارند.

این ادعا زمانی بیشتر به واقعیت نزدیک جلوه می‌کند که در جنجال سال گذشته خبر پول گرفتن کی‌روش از آل‌اشپورت منتشر شد اما هیچ‌کس آن را تکذیب هم نکرد.

 اخبار  ورزشی  - روزنامه نود
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------