پایان اقتدار والیبال ایران در آسیا؛ زور شاگردان کواچ به استرالیا نرسید



اخبار,اخبارورزشی,  تیم های ایران و استرالیا

 تیم ملی والیبال ایران در نهمین مسابقه خود در جام جهانی مغلوب استرالیا شد تا ضمن کسب ششمین ناکامی خود، اقتدار آسیایی ایران در گروه سنی بزرگسالان نیز کمرنگ شود.

به گزارش ایرنا، نهمین روز سیزدهمین دوره جام جهانی والیبال از صبح امروز (دوشنبه) با 6 دیدار در دو سالن متروپلیتن و یویوگی شهر توکیو پیگیری شد.


در سومین مسابقه سالن متروپلیتن تیم های ایران و استرالیا به مصاف یکدیگر رفتند که ملی پوشان ایران در این مسابقه سه بر صفر مغلوب استرالیا شدند تا در ناباوری مغلوب یک تیم آسیایی شده باشند.


شاگردان اسلوبودان کواچ در سه ست متوالی و با امتیازهای 27 بر 25، 27 بر 25 و 25 بر 22 مغلوب سبزپوشان استرالیا شدند تا ششمین شکست خود در این رقابت ها تجربه کرده باشند.


والیبال بزرگسالان ایران در چند سال اخیر مغلوب هیچ تیم آسیایی نشده بود و این شکست و واگذاری نتیجه دو ست برابر ژاپن در این رقابت ها، زنگ خطر والیبال ایران را به بلندترین صورت به صدا درآورد.


کواچ برای شروع بازی از شهرام محمودی، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی استفاده کرد.


ست نخست بازی را هر دو تیم پایاپایی آغاز کردند، اما در ادامه ایران موفق شد اختلاف 3 امتیازی با استرالیا ایجاد کند تا در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران، سانتیلی سرمربی استرالیا در خواست وقت استراحت کند. در امتیاز 20 بر 18 به سود ایران معروف جای خود را به مهدوی داد. سرمربی استرالیا هم در این ست تغییرات زیادی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد تا نتیجه را به سود خود رقم بزند. در امتیاز 22 تیم ها به تساوی رسیدند تا معروف به جای خود بازگردد. در امتیاز 26 بر 25 به سود استرالیا کواچ درخواست وقت استراحت کرد. این ست با نتیجه 27 بر 25 به سود استرالیا تمام شد.


برای شروع ست دوم هم تغییری در ترکیب اولیه ایران ایجاد نشد. ست دوم را با وجود حمایت تماشاگران ایرانی از بازیکنان، استرالیایی ها بهتر آغاز کردند، اما در امتیاز 6 هر دو تیم به تساوی رسیدند. داور مسابقه بارها با تصمیمات عجیب خود تمرکز بازیکنان را برهم می زد و همین امر موجب شد تا در امتیاز 8 بر 6 به سود استرالیا تیم ها به وقت استراحت فنی اول بروند. در امتیاز 8 بر 7 به سود استرالیا عبادی پور جای خود را به میرزاجانپور داد.

 

در امتیاز 16 بر 13 به سود استرالیا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. مهدی در امتیاز 17 بر 15 جایگزین معروف شد. در ادامه تیم ها در امتیاز 19 برابر شدند تا سانتیلی، سرمربی استرالیا درخواست وقت استراحت کند. در امتیاز 20 بر 19 به سود استرالیا معروف به جای خود بازگشت؛ همچنین پس از آن سامان فائزی جایگزین غلامی شد. زمانی که ایران با سرویس اشتباه معروف و در امتیاز بعدی با دریافت اشتباه مرندی با نتیجه 22 بر 20 از حریف خود عقب افتاد کواچ درخواست وقت استراحت فنی کرد و پس از آن تیم ها در امتیاز 24 به تساوی رسیدند. ست دوم هم با نتیجه 27 بر 25 به سود سبزپوشان استرالیا تمام شد.


برای شروع ست سوم میرزاجانپور از ابتدا جایگزین عبادی پور شد و در ترکیب اصلی قرار گرفت. ضمن اینکه علیزاده هم جایگزین مرندی شد. همچنین فائزی بجای عادل غلامی در ترکیب قرار گرفت. بازهم استرالیایی ها بهتر از ایران بازی را آغاز کردند و توانستند با نتیجه 8 بر 4 از ایران پیش بیفتند. استرالیایی ها به خوبی از دست مدافعان ایران برای امتیازگیری استفاده می کردند و همین عامل موجب شد تا نتیجه بازی در ست سوم 14 بر 10 شود. در امتیاز 16 بر 12 به سود استرالیا تیم ها به وقت استراحت فنی دوم رفتند. استرالیایی ها بارها در ترکیب خود تغییر ایجاد کردند و تلاش ملی پوشان ایران فایده ای نداشت تا اینکه ست سوم هم با نتیجه 25 بر 22 به سود سبزپوشان استرالیا تمام شد.


توماس ادگار بازیکن شاخص تیم استرالیا در مسابقه برابر ایران به میدان نیامد و استرالیا بدون این بازیکن دو پیروزی خود را جشن گرفت.


ایران و استرالیا صرف نظر از جدال های آسیایی شان، در جریان مسابقاتی که مستقیم زیر نظر فدراسیون بین المللی والیبال برگزار می شود، تاکنون شش بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم ایران چهار پیروزی و سهم حریفش هم دو برد بوده است. نخستین برد استرالیا برابر ایران در انتخابی المپیک 2012 لندن بود که والیبال ایران را از صعود ناامید کرد و خود به جای ایران سهمیه کسب کرد.


استرالیا که با اوریارته سرمربی آرژانتینی خود تا پایان سال 2014 عملکرد قابل قبولی داشت و حضور در المپیک لندن را نیز تجربه کرد، از ابتدای سال 2015 روبرتو سانتیلی از ایتالیا را به هدایت تیمش برگزید.


سانتیلی سابقه مربیگری در تیم های باشگاهی ایتالیا، لهستان، روسیه و تیم ملی جوانان ایتالیا را دارد و یکی از مربیان مردان ایتالیا در سال های 2001 تا 2004 نیز بوده است. او طی دو سال گذشته همزمان با مربیگری در لیگ لهستان، به عنوان مشاور و دستیار سرمربی در تیم ملی آلمان نیز فعالیت می کرد که مدال برنز قهرمانی جهان 2014 را بر گردن انداخت.


او از بنجامین هاردی ملی پوش اسبق و سرشناس استرالیا به عنوان دستیار خود بهره می برد و امیدش به توماس ادگار 212 سانتی متری به عنوان یک مهاجم تمام کننده است.


پاسور این تیم گریگوری سوکوچف نیز اهل تاجیکستان است که سال ها پیش با یک بورس تحصیلی به استرالیا آمده بود ولی همانجا ماندگار شد و استرالیایی. بازیکنان این تیم در لیگ داخلی کشورشان، هلند، کره، اندونزی، کانادا، آلمان و دانشگاه هایی از دیگر کشورها توپ می زنند.


تیم ملی والیبال ایران فردا سه شنبه در دهمین مسابقه خود در جام جهانی به مصاف کانادا می رود.


 اخبار ورزشی  - ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------