مدارک وصول پول غیرمتعارف در دبی توسط کی روش را داریم / ماندن مان خیانت بود



اخبار,اخبارورزشی   ,محمدزاده

رئیس مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: «علی کریمی چقدر خوب و مختصر شرایط را در زمان قطع همکاری با تیم‌ملی و واگذار کردن سمت دستیاری کی‌روش تشریح کرد.»

 پس از قبول استعفای رئیس کمیته اخلاق از سوی علی کفاشیان، حالا خبر می‌ سد کارلوس کی‌روش به خاطر اظهارات علی اکبر محمدزاده و حسین آبانگاه به دادگاه شکایت کرده و خواستار رسیدگی حقوقی به اتهام وارده از سوی مقامات وقت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال شده است.

پیرامون این موضوع اظهارات محمدزاده به اظهارنظر پرداخته است که ماحصل صحبت هایش پیش روی شماست:

* خبری در خصوص شکایت کی‌روش به مراجع قضایی شنیده‌اید؟
- نه تا به حال که در این مورد خبری نشنیده‌ام.

* ظاهراً کی‌روش مدعی شده قصد دارد موضوع مطرح شده در پرونده کمیته اخلاق را به مراجع قضایی ارجاع دهد و قضیه را از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.
- اولاً بنده بعید می‌دانم که کی‌روش دست به چنین اشتباهی بزند، چون سرمربی تیم‌ملی می‌داند ما مرد قانون هستیم و تا زمانی که برای حرف‌های خودمان سند و مدرک مستدل نداشته باشیم هیچ ادعایی را مطرح نمی‌کنیم به خصوص در رسانه‌های گروهی که این حرف‌ها بازتاب زیادی دارد.
 
* در این خصوص یعنی ادعای دریافت یکصد هزار دلار به روش غیر متعارف و خارج از عرف و قرارداد چه مدرکی دارید؟
- راستش ما به فرم قرارداد کی‌روش دسترسی داشتیم که مربی نباید مبلغ یکصد هزار دلار پول می‌گرفت. برگه قراردادی که با وجود توافق اولیه باز از نماینده آل‌اشپورت پول گرفته هم در اسناد و مدارک موجود است ما حتی تصویر چکی را داریم که نماینده کی‌روش از طرف وی در بانک دبی وصول کرده است پس می‌بینند که اگر ادعایی مطرح شده منبع کاملاً قانونی داشته و در هر محکمه‌ای قابل طرح و اثبات است.

* دیگر قطعاً مسئولیت کمیته اخلاق را واگذار کرده‌اید؟
- با این شرایط کار کردن امکان پذیر نبود یا باید شخصیت ما زیر سئوال می‌رفت و به عنوان رکن قضایی فدراسیون تبدیل به بازویی می‌شدیم که با اشاره آقایان کار می‌کند و با اشاره آقایان از کار می‌افتد یا اینکه از خیر این مسئولیت می‌گذشتیم و به عنوان یک مرجع قضایی مستقل در اداره فوتبال کشور کاری می‌کردیم که لااقل استقلال کمیته اخلاق زیر سئوال نرود. اگر در جریان کم و کیف قضایا هستید حتماً می‌دانید که تداوم این روند به معنی خیانت به کمیته اخلاق فدراسیون بود.

 * لفظ خیانت قدری تند نیست؟
- نه، اصلاً شما می‌دانید تشکیلاتی به عنوان کمیته اخلاق برای اولین بار در فدراسیون فوتبال شکل گرفت و ما اولین کسانی بودیم که در این مورد قبول مسئولیت کردیم پس ماهیت این کمیته مثل یک امانت در دست ما بود که باید به جانشینان احتمالی خودمان سرمشق می‌دادیم کمیته اخلاق چگونه باید اداره شود و تا چه حد استقلال رای و عملکرد داشته باشد.

 

اگر ما در برابر هر بی‌قانونی سکوت می‌کردیم نفرات بعدی هم که الگوی رفتاری غیر از شیوه برخورد ما با این قضایا نداشتند تصور می‌کردند کمیته اخلاق یک کمیته بله قربان گو و مطیع اوامر مقامات فدراسیون است که از همان بدو تشکیل بدون اجازه فدراسیون آب هم نمی‌خورد چه برسد به صدور حکم و پیگیری اجرای آن. در واقع ما چون دوست نداشتیم خشت اول را کج بگذاریم و شاهد رشد بنایی باشیم که قرار است تا ثریا کج برود استعفا دادیم تا سر مشق خوبی برای جانشینان بعدی خودمان باشیم. دیدید اگر حالا می‌گویم ما رفتیم که خیانت نکنیم چرا این ادعا را مطرح می‌کنم و شرایط چگونه است که از لفظ خیانت استفاده می‌کنیم.
 
* اگر حرف خاصی برای گفتن دارید بفرمایید؟
- ببینید از دید من به عنوان یک قاضی با سابقه کاش کی‌روش واقعاً شکایت کرده باشد و کاش اگر هم شکایتی طرح شده تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شود چون این شکایت است که در نهایت حقانیت کمیته اخلاق را ثابت می‌کند و در یک مجمع قضایی رسمی مشخص می‌شود ما بدون سند و مدرک هیچ ادعایی را مطرح نکرده‌ایم و اگر می‌گوییم کی‌روش پول غیر متعارف گرفته برای حرف‌هایمان دلایل مستدلی داریم که نباید در این مسیر نادیده انگاشته شود. در ضمن امیدوارم مسئول بعدی که در کمیته اخلاق بر مصدر کار می‌نشیند این اتفاقات را هیچ‌گاه از یاد نبرد و بداند شرافت کاری مقامی که نتوانسته یا نگذاشتند کار کند و استعفا داده خیلی بالاتر از مقامی است که حاضر شده تحت هر شرایطی به کارش ادامه دهد و به صندلی‌اش بچسبد. علی کریمی چقدر خوب و مختصر شرایط را تشریح کرد که در زمان قطع همکاری با تیم‌ملی و واگذار کردن سمت دستیاری کی‌روش اظهار داشت اگر نمی‌توانم خدمت کنم بهتر است بروم تا خیانت هم نکرده باشم.

 اخبار ورزشی  -  روزنامه نود

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------