آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

پای کفاشیان به خاطر 36 میلیاردی که خرج کرده، به مجلس بازی می شود؟



اخبار,اخبارورزشی,علی کفاشیان

 فدراسیون فوتبال ایران نزدیک به 2 میلیون دلار دیگر از پول فیفا را از وزارت خارجه گرفته و تنها نزدیک به 2.5 میلیون دلار دیگر از مجموع پولش طلب دارد.

  ایران به خاطر صعود به جام جهانی صاحب 13.5 میلیارد پاداش و در آمد شد؛ 9 میلیارد پاداش صعود و 3.5 میلیارد حق پخش بازی ها. فدراسیون بعد از جام جهانی به دلیل تحریم ها مجبور شد این پول را کم کم از فیفا بگیرد. طبق آخرین خبرها کفاشیان 11 میلیون دلار از پول را گرفته و تنها 2.5 میلیون دلار آن باقی مانده است. با دلار 3300 تومانی یعنی رقمی نزدیک به 36 میلیارد تومان از این پاداش و در آمد خرج شده است.


کفاشیان تا به حال هر پولی از فیفا گرفته آن را خرج کرده است چون مدام می گویند هزینه های جاری فوتبال زیاد است و فدراسیون هم بدهی های سنگینی دارد.

 

اما گویا مجلسی ها به این پاسخ ها قانع نیستند و می گویند وزارت ورزش باید در این زمینه پیگیری هایی را انجام دهد. چندی پیش گودرزی به مجلس رفت و با اعضای کمیسیون فرهنگی دیدار داشت.

 

در همین دیدار بود که یکی از نمایندگان در کنار موضوع فساد و بد اخلاقی در ورزش، رو به وزیر گفت: «پول های فیفا چه شده است؟ شما باید درباره اسپانسر های استقلال و پرسپولیس هم شفاف سازی کنید.» مجلسی ها از وزارت ورزش خواسته اند تا در این زمینه پیگری لازم را انجام دهد و اتفاقا دیروز هم در صحن علنی مجلس و در حضور وزیر بار دیگر این سوال را مطرح کردند. البته گودرزی ترجیح داد کلی در این باره حرف بزند با این جال تاکید کرد که هر 4 ماه یک بار مسایل مالی فدراسیون ها را بررسی کرده اند.


اما چیزی از پیداست، رقم آنچنانی از پاداش فیفا باقی نمانده است. تنها 2.5 میلیون دلار دیگر در حساب وزارت خارجه است و کفاشیان تلاش می کند آن را هم بگیرد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال می گوید وقتی دولت به آنها پولی نمی دهد، بدهی ها انباشته شده و مشکلات مالی فدراسیون به حداکثر رسیده است، چطور ممکن است پول های فیفا را هزینه نکنند و در حساب فدراسیون نگه دارند؟ کفاشیان همیشه از هزینه های فدراسیون می گوید و یک جمله معروف دارد: «ما یک اردو برای تیم بزرگسالان در خارج از ایران برگزار می کنیم، چند صد میلیارد آب می خورد. فراموش نکنید ما یک تیم نداریم. تیم بانوان، تیم های پایه، تیم فوتسال، تیم فوتبال ساحلی همه و همه هزینه دارد. همان هزینه نگهداری کمپ تیم ملی. هزینه اداره فدراسیون، پاداش ها، بلیت هواپیما، هتل و... را هم به اینها اضافه کنید. واقعا فکر می کنید با سالی 8، 9 میلیارد تومان می شود فوتبال را اداره کرد؟ تیم ملی یک برد به دست بیاورد ما باید نزدیک به 400 میلیون پاداش بدهیم. این عرف دنیاست و ما هم باید طبق این عرف جلو برویم.»


فدراسیون با وجود این هزینه ها، درآمد زیادی از فوتبال ندارد. بخش عمده ای از آن به ضعف خود فدراسیون برمی گردد. اینکه کسی نمی داند چطور اسپانسر می گیرد و دقیقا چه رقمی از اسپانسرها دریافت می کند.

  اخبار ورزشی  - خبر آنلاین 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------