در غمبارترین نود سال چه گذشت؟



اخبار,اخبارورزشی ,برنامه نود

برنامه نود دیشب با تصاویری از هادی نوروزی روی ترانه محمد علیزاده آغاز شد.

به گزارش "ورزش سه"، همانطور که پیش بینی می شد برنامه دیشب نود حال و هوایی خاص خواهد داشت شروع این برنامه نیز با کلیپی از تصاویر مختلف هادی نوروزی همراه بود که روی ترانه ای از محمد علیزاده میکس شده بود.

 نودی ها دیشب سوال پیامکی خود را نیز روی همین مساله قرار دادند و از بینندگان درخواست کردند عدد 24 را برای همدردی با خانواده نوروزی اس ام اس کنند.

این برنامه با پخش گزارشی درباره هادی نوروزی ادامه یافت.

گزارش از مراسم تشییع نوروزی
بخش بعدی برنامه نود گزارشی از مراسم تشییع جنازه هادی نوروزی در ورزشگاه آزادی بود که روز جمعه انجام شد. محمدحسین میثاقی گزارشگر برنامه نود با حضور در ورزشگاه آزادی با گفت و گو با حاضران و تماشاگران نظرات آنها را درباره کاپیتان فقید پرسپولیس برای همیشه ثبت کرد.

در بین افرادی که میثاقی با آنها گفت و گو کرد علیرضا امامی فر مربی سابق پرسپولیس بسیار دلنشین بود.

 او گفت: خانواده هادی با حضور او آرامش داشتند و حالا این آرامش از بین رفته است.


پایان بندی این گزارش هم پیشنهاد یک هوادار شهرستانی پرسپولیس مبنی بر تشویق نوروزی در دقیقه 24 هر یک از بازی های پرسپولیس تا انتهای فصل بود.

گزارشی از بابل و کپورچال
گزارش بعدی برنامه نود، سفر تیم این برنامه به بابل و کپورچال در روز خاکسپاری کاپیتان سابق پرسپولیس بود. در تصاویر اولیه تکان دهنده ترین قسمت مربط به لحظه ای بود که اعضای ارکستری که در ورزشگاه هفتم تیر مشغول به زدن مارش عزا بودند، منقلب شده و می گریستند.

سپس نوبت به هادی نوروزی رسید که درباره سختی های او درباره دوران بازیگری صحبت کند. او گفت: هادی هر روز مسیر کپورچال تا قائمشهر را برای بازی در تیم پرسپولیس قائمشهر می رفت و خیلی سختی کشید. او خصایص اخلاقی برادرش گفت: او همیشه همه چیز را در دل خودش می ریخت.

علی کریمی: حق و حقوق هادی را به خانواده اش پرداخت کنید
علی کریمی کاپیتان سابق پرسپولیس که به خانه هادی نوروزی رفته بود، با ابراز تاسف از فوت این بازیکن خوش اخلاق گفت: واقعا تلخ است که نوروزی را در جمع خودمان نداریم.

وی ادامه داد: اولین کاری که می توانند انجام بدهند این است که حق و حقوق وی را به خانواده اش پرداخت کنند و امیدوارم که هیچ خبر بدی بعدا درباره خانواده اش نشنویم. البته من شنیده ام هادی از گذشته نیز از باشگاه پرسپولیس طلب هایی دارد که باید پرداخت شود. به نظر من اولین کاری که می توانند بکنند این است که مطالبات او را پرداخت کنند.

تقویم نود
تقویم نود این هفته برنامه نود اختصاص به هادی نوروزی داشت. در این ویژه برنامه دوران حضور هادی نوروزی در پرسپولیس مورد بررسی قرار گرفت.
 
از بازی اول اول و گلزنی مقابل فولاد، تا فتح جام حذفی، تا دعوت به تیم ملی و حضور در باشگاه نفت و در نهایت کاپیتانی و وفات.

آخرین بازی نوروزی برای پرسپولیس در دیدار مقابل ملوان رقم خورد زمانی که هادی در دقیقه 63 از بازی بیرون آمد و برای همیشه فوتبال ایران را در غم از دست دادن خود گذاشت.

عذرخواهی بابت دریافت پول از مردم، مأموران خودسرپارکینگ اخراج شدند
نیکوخصال مدیرمجموعه ورزشی آزادی بابت اقدام خودسرانه برخی کارکنان پارکینگ ورزشگاه آزادی مبنی بر دریافت پول از مردم در مراسم هادی نوروزی عذرخواهی کرد.

نیکوخصال تاکید کرد با توجه به دستور محمود گودرزی وزیر ورزش کارگروهی در این باره تشکیل شده و مسبین این اتفاق از کار خود اخراج شده اند. از مردم می خواهیم که هر کس بابت حضور در ورزشگاه آزادی در مراسم تشییع هادی نوروزی وجه ای پرداخت کرده، به ما مراجعه کند و این پول را پس بگیرد.

وی ادامه داد: هر کسی که برای دریافت پول به ما مراجعه کند، پولش را پس می دهیم و اگر مبلغی هم باقی بماند این مبلغ به موسسه محک اهدا خواهد شد.

نیکوخصال سپس درباره علت این ماجرا هم گفت: با توجه به اینکه فوت هادی نوروزی در پنجشنبه اتفاق افتاد ما فرصت کمی برای آماده سازی داشتیم، همچنین در روز جمعه سالن 12هزار نفری آزادی توسط ان ای رزو شده بود و فدراسیون اتومبیلرانی هم فعالیت خود را در محدوده پارکینگ غربی انجام می داد. ما پارکینگ شرقی برای انجام مراسم و پارکینگ غربی را برای این رویداد اختصاص داده بودیم که در نهایت ناهماهنگی پیش آمده باعث شد که از مردم وجه دریافت بشود.

نیکوخصال تاکید کرد افراد اخراج شده وجود خارجی دارند و تخلفشان مورد رسیدگی قرار گرفته است. او همچنین از جامعه فوتبال بابت این اتفاق عذرخواهی کرد.


توضیح روشنگرانه بنگر درباره قلب درد هادی نوروزی
زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی مورد تایید فیفا در گفت و گو با برنامه نود تاکیدکرد تازمان اعلام نظر پزشکی قانونی نمی شود از واژه سکته قلبی درباره علت فوت کاپیتان سابق پرسپولیس استفاده کرد.

  پس از آنکه عادل فردوسی پور در برنامه نود قسمتی از تمرینات این فصل پرسپولیس را پخش کرد که هادی نوروزی در آن پس از عبور از موانع دست روی قفسه سینه خود می گذارد، این شائبه را به وجود آورد که او از ناهنجاری قلبی رنج می برده است. هراتیان در این باره گفت: بازیکنان باید همه علائم مربوط به قلب از جمله درد در قفسه سینه، تنگی نفس و ... را جدی بگیرند و به پزشک مراجعه کنند.


او همچنین گفت: علت فوت هادی نوروزی هنوز مشخص داده نشده و پس از کالبدشکافی مشخص خواهد شد و تفاوت زیادی بین ایست قلبی و سکته قلبی وجود دارد.

در این اثنا محسن بنگر با ارسال پیامکی به برنامه نود به عادل فردوسی پور یادآوری کرد که تصویر پخش شده مربوط به زمانی است که دنده هادی نوروزی ضرب خورده بوده و ممکن است این واکنش او به همین دلیل بوده است.

تیم برق نوین جدید متولد شد
داریوش شجاعیان بازیکن گسترش فولاد و میهمان نود در ابتدای صحبت هایش نکته جالبی را مطرح کرد.

شجاعیان درباره سرنوشت تیم بهمن که پس از صعود به لیگ دسته اول امتیاز خود را به خونه به خونه بابل فروخت می گوید: بچه هایی که در آن تیم بودند با سرمربیگری آقای وحید رضایی تیم تازه ای به وجود آوردند به نام برق نوین جدید. این اسم عجیب که قراراست پایه فعالیت یک تیم فوتبال در دسته های پایین باشد، عجیب ترین اسم فوتبال ایران است. جالب اینکه تیم برق شیراز یکی از مشهورترین تیم ها و یکی از قدیمی ترین های تاریخ لیگ فوتبال ماست که از سرنوشت آن اثری در دست نیست.

تکل از پشت به شجاعیان آقای لایی
مدت ها از زمانی که گزاشگران تلویزیونی حرکات تکنیکی و لایی زدن بازیکنان را با عنوان تونل توصیف می کرده اند، گذشته است.

میهمان این هفته برنامه نود داریوش شجاعیان هافبک ـ مهاجم گسترش فولاد است که در این برنامه از سوابق قبلی خود و همبازی بودنش با بازیکنانی امید عالیشاه و پیام صادقیان در رده های نونهالان پرده برداشت.

شجاعیان که عقیده داشت به دلیل قد کوتاهش و رشد نکردن در آن مقطع از جمع نفرات اصلی تیم های پایه خط می خورده حالا امیدوار است بتواند نظر کی روش را جلب کند. او در این جلب نظر البته مدیون عادل فردوسی پور هم هست که در برنامه امروز گلچینی از حرکات تکنیکی او را به نمایش گذاشته است. لحظاتی که او مشغول دریبل زدن و لایی زدن به مدافعان حریف است.

البته به صورت عمومی انجام حرکات تحقیرآمیز درزمین فوتبال و لایی انداختن با برخوردهای تندی مواجه می شود که این اتفاقات در مسابقات لیگ هم افتاده و شجاعیان که چند باری این کار را انجام داده با واکنش های سختی از سوی حریفان همراه شده است، بخصوص تکلی که جلال رافخایی روی پای او رفت و ضربه ای که یعقوب کریمی در بازی استقلال از پشت به پای او زد که هر دو این تکل ها می توانست باعث مصدومیت وی بشود. شجاعیان البته این کار خود را کمک به منافع تیم ارزیابی کرد و گفت فقط یک در مقابل یک ها را از پیش رو برمی دارد!

سرمربی آلکمار: جهانبخش نمی تواند به ایران کمک کند
سرمربی ای زی آلکمار اعلام کرد علت غیبت علیرضا جهانبخش در بازی این هفته تیمش مقابل توئنته مصدومیت بوده است.

وی در گفت و گو با برنامه نود در هلند اعلام کرد: علیرضا جهانبخش مصدوم است و ما تنها بازیکنان سالم را به اردوهای تیم ملی می فرستیم. او با مصدومیت نمی تواند کمکی به تیم ملی ایران بکند.

با این وصف جهانبخش یک اردوی تیم ملی دیگر را از دست داده است.

او در هفته گذشته در دقایق پایانی بازی مقابل بیلبائو در لیگ اروپا به میدان آمده بود. اما در مسابقه این هفته تیمش مقابل توئنته حتی در لیست 18 نفره هم حضور نداشت.

تجدید خاطره با تیم دوست داشتنی بلاژویچ
در ادامه برنامه نود صحنه هایی از بازی دو تیم ایران و عمان در رقابت های ال جی کاپ در سال 1381 پخش شد که ایران این مسابقه را با نتیجه 4 ـ 1 به سود خود خاتمه داد.

در این تصاویر که دیدار مجدد با بازیکنانی مثل یحیی گل محمدی، سیروس دین محمدی، حامد کاویانپور، علی کریمی، نیکبخت واحدی و ... در آن جالب بود. علی کریمی ستاره این بازی به نظر می رسید. گل اول ایران را یحیی گل محمدی وارد دروازه حریف کرد و سپس سیروس دین محمدی روی دو شوت ایران را 3 بر صفر جلو انداخت و گل چهارم نیز روی خطای پنالتی مدافعان روی کاویانپور توسط علی دایی به ثمر رسید.

عمان البته در بعد از 4 گل ایران یک گل زیبا وارد دروازه تیم ملی کرد تا اندکی از بار شکست را کم کند.

ایران روز پنجشنبه در مرحله اول مقدماتی جام جهانی مقابل عمان به میدان خواهد رفت.

تشکر همسر و برادر نوروزی از رسانه‌ها
همسر و برادر مرحوم هادی نوروزی کاپیتان فقید پرسپولیس از رسانه‌ها بابت همراهیشان در روزهای بعد از فوت ناگهانی وی تشکر کردند.

همسر هادی نوروزی در تماس با برنامه نود ضمن تشکر از رسانه‌های نوشتاری، دیداری، وب سایت‌ها و البته برنامه نود در این باره گفت: در روزهای بعد از فوت هادی مطبوعات همراه خانواده وی بودند که ما بابت این مسئله از آنها بسیار سپاسگزاریم و این مایه دلگرمی ما به عنوان بازماندگان هادی نوروزی است.

بررسی بی ثباتی در تیم های لیگ برتری
بخش آنالیز برنامه نود با مقایسه آمار خط حمله تراکتورسازی و خط دفاع پرسپولیس با این فصل (تراکتور) و فصل پیش (پرسپولیس) به بحث بی ثباتی در تیم های فوتبال ایران پرداخت.

هدف این گزارش نشان دادن تغییرات زیاد در ترکیب اصلی تیم های ایرانی در فصل های مختلف بود تا از آن به بحث مشکلات فنی ضایعه از این تغییرات رسیدگی شود. در آنالیز برنامه نود این نکته یادآوری شد که میانگین خرید در تیم های اروپایی 7 خرید است اما این میزان ازخرید در تیم های ایرانی در فصل نقل و انتقالات تابستانی به 11 می رسد. این تغییرات بی ثابتی فنی را موجب می شود و در نهایت شرایط کلی تیمی را دستخوش تغییر می کند. البته تیم هایی هم بوده اند که با وجود تغییرات شرایط بهتری هم داشته اند مثلا تیم استقلال خوزستان عبدالله ویسی.

مناظره محمدزاده و براتی
در این بخش از برنامه، علی اکبر محمدزاده و احمد رضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال میهمانان برنامه نود بودند.

براتی در مورد کمیته اخلاق گفت: اعضای کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته استیناف باید از طریق مجمع انتخاب شوند و مشکل اساسنامه ما همین امر است که اعضای این کمیته ها در مجمع انتخاب نمی شوند.

محمدزاده نیز در این باره افزود: من همین دقیقا این مسئله را قبول دارم ولی مجبوریم طبق اساسنامه فدراسیون عمل کنیم ولی اساسنامه ما سال 90 تنظیم شده است و در آن زمان مقرر نشده بود اعضای کمیته های استیناف، اخلاق و انضباطی از طریق مجمع انتخاب شوند و اساسنامه جدیدی نیز تدوین نشده است.

وی ادامه داد: در مجمع های بعدی باید پیشنهاد تغییر اساسنامه را بدهند تا این امر صورت بگیرد.

در ادامه این مبحث براتی صحبت هایی در مورد خالکوبی بازیکنان مطرح کرد که محمدزاده از این بابت و پرداختن برنامه به این موضوع اظهار تاسف کرد و اظهار داشت: من نمی دانم چرا براتی در مورد خالکوبی صحبت می کند در حالی که ما از میان 150 ، 160 پرونده موجود در کمیته اخلاق حتی یک پرونده در مورد خالکوبی نداریم!

در ادامه براتی در خصوص عکس سلفی مطالبی عنوان کرد و گفت: چرا کمیته اخلاق عکی سلفی را ممنوع کرد؟! مگر عکس سلفی گرفت مشکلی دارد؟!

محمدزاده بار دیگر اظهار تاسف کرد و گفت: نمی دانم علت پرداختن به این مسائل چیست؟ موضوع گرفتن عکس سلفی نبود! بلکه گرفتن عکس سلفی بازیکنان زیر چه پرچمی! مدنظر ما بود و به بازیکنان عنوان کردیم که مراقب نحوه گرفتن عکس های سلفی خود باشند چرا که آنها الگوی جوانان ما هستند.

محمدزاده: کی‌روش فرار به جلو می‌کند
رئیس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در برنامه نود پیرامون بیانیه دیروز کارلوس کی‌روش علیه کمیته اخلاق اعلام کرد بنای آنها سکوت و پاسخ بعد از بازی تیم‌های ایران و عمان است.

 علی‌اکبر محمدزاده در این باره توضیح داد: آقای کی‌روش مربی خوبی است و ما دوستشان داریم اما شیوه‌شان فرار به جلو است و ایشان پیش از بازی‌ها مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد که در صورت نتیجه نگرفتن آن را به مسائلی ربط دهد. بنابراین ما هم تصمیم گرفتیم بعد از بازی ایران برابر عمان پاسخ حقوقی ایشان را به نحو مقتضی صادر کنیم.

وی همچنین کی‌روش را به نحوه متهم به باج‌خواهی از برند آل اشپورت برند تیم ملی کرد و گفت: متن انگلیسی قرارداد آقای کی‌روش این است که ایشان باید تابع همان اسپانسر تیم ملی باشد اما وی با اقداماتی توانسته از اسپانسر تیم ملی وجه اضافی دریافت کند. ما می‌خواستیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم اما دیدیم فدراسیون فوتبال به این مسئله راغب نیست و این یکی از مسائل استعفای دسته جمعی ما از کمیته اخلاق است.


 هوشنگ نصیرزاده رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال روی خط تلفنی برنامه آمد ولی بدلیل اتمام وقت برنامه موفق نشد صحبت کند و قرار شد هفته آینده بحث کمیته اخلاق، انضباطی و استیناف و آیین نامه ها مورد بررسی قرار گیرد.

3 میلیون و 42 هزار، آمار نهایی آمار پیامک‌های هادی نوروزی
تعداد پیامک‌های ارسالی برای احترام به خانواده مرحوم هادی نوروزی 3 میلیون و 42 هزار نفر شد.

برنامه نود برای مسابقه پیامکی شب گذشته ارسال عدد 24 را به شماره پیامکی این برنامه را در نظر گرفته بود که در نهایت3 میلیون و 42 هزار بیننده در این نظرسنجی شرکت کردند.

برنامه این هفته نود ساعت 2:11 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

 اخبار ورزشی  -  ورزش سه 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------